יצאתם לדרך עצמאית ופתחתם עסק חדש? מזל טוב! יש לכם עסק קיים ומעולם לא התעניינתם בבניית אתרים? עכשיו כדאי לכם להתחיל לתכנן את בניית האתר לעסק שלכם.
בעת הדיגיטלית הזאת, עת שבה כבר כמעט הכל חי וקיים באינטרנט, בניית אתרים לעסקים הפכה לפופולרית מאוד;ויותר ויותר עסקים מתעניינים בבניית אתרים לעסק שלהם.
לפני שנתחיל – מה זה בכלל אתר אינטרנט?
אתר אינטרנט הוא למעשה דף (אחד או יותר) שמציג עסק או רעיון מסוים באופן פומבי (בדרך כלל). לאתר אינטרנט יש כתובת (דומיין) כמו לדוגמה: www.lin.co.il ,ואחסון (שרת); כל אתר צריך להיות על שרת מסוים + להיות עם כתובת מסוימת כדי להיות באוויר. התשלום עבור בניית אתר הוא בדרך כלל חד פעמי, אך התשלום עבור הכתובת (דומיין) והאחסון (שרת) הוא חודשי או שנתי.
מי צריך אתר אינטרנט?
כל בעל עסק שרוצה להראות נוכחות ברשת צריך אתר אינטרנט. היום אין דבר כמעט שאנחנו לא מחפשים בגוגל, וגם כשאנשים מקבלים עלינו המלצות, זה חשוב שאנשים ימצאו אותנו כשהם מחפשים אותנו בגוגל. מה בעלי עסקים יכולים לעשות עם האתר שלהם?
בגדול, ניתן לעשות באתר אינטרנט 2 שימושים עיקריים:
1) שימוש באתר כ"כרטיס ביקור" – בניית אתר לעסק יכולה להוות עבורו כרטיס ביקור / גלריה וכד'; כאשר מישהו ירצה להתרשם מהעסק שלכם, הוא יוכל לחפש אותו בגוגל או להיכנס אליו ישירות ולהתרשם ממה שאתם מציעים.
2) בניית אתר אינטרנט למען גיוס לקוחות – ניתן לבנות אתר לעסק שלכם ולגייס באמצעותו לקוחות חדשים; ניתן לעשות זאת באמצעות קידום אורגני ו/או קידום ממומן.
קידום ממומן כשמו כן הוא – קידום האתר שלכם כפרסומת תמורת תשלום.
קידום אורגני הכוונה היא להבאת לקוחות לאתר בצורה אורגנית; זה מתבצע בדרך כלל באמצעות כתיבת הרבה תוכן מקורי ורלוונטי באתר (וכך גוגל מקדם את האתר אורגנית) ו/או באמצעות פרסום האתר שלכם ברשתות החברתיות או במקומות אחרים שבהם אנשים יכולים להיחשף לאתר שלכם ולהיכנס אליו.
כל הפרטים שמומלץ לבעלי עסקים לכלול באתר שלהם:
1) לוגו – הלוגו של העסק שלכם הוא מה שמייחד אתכם והוא עשוי להשפיע על עיצוב האתר כולו. חובה (לא בגדר החוק, כן?) להציג את הלוגו של העסק שלכם באתר האינטרנט של העסק.
2) אודות – אודות העסק, למרות שלעיתים זה מרגיש כאילו אף אחד לא קורא, זה דבר חשוב מאוד לכלול באתר האינטרנט שלכם.
למרות שהמון אנשים גולשים דרך המובייל וקוראים פחות, זה חשוב לכתוב אפילו כמה שורות שיתמצתו את העסק כמו למשל מי אתם, איפה העסק נותן שירות, סוג הלקוחות + כמה דוגמאות אם יש, קצת מידע על הניסיון שלכם וכד'.
3) השירותים שהעסק נותן – חשוב מאוד לפרט את כל השירותים שהעסק נותן ולספק אינפורמציה מהימנה וחשובה למבקרים באתר האינטרנט של העסק שלכם.
4) פרטי התקשרות – עזרו למבקרים באתר האינטרנט של העסק שלכם ליצור עמכם קשר! מעבר למספר טלפון וכתובת מייל, אפשר להוסיף כפתור Whatsapp ותיבה להשארת פרטים שתגיע ישירות למייל שלכם.
5) תמונות וסרטונים – לא מומלץ שהאתר שלכם יהיה מורכב רק מטקסט. חשוב מאוד להוסיף תמונות וסרטונים אשר ממחישים את העסק שלכם וגם את מה שאתם רוצים לשדר באופן הברור ביותר. תמונות וסרטונים הם מאוד חשובים לשיפור חווית הגולשים באתר האינטרנט של העסק שלכם, במיוחד כאשר המון אנשים גולשים דרך הטלפון הנייד שלהם (קוראים פחות, רוצים לראות יותר תמונות וסרטונים).
איפה כדאי לבנות אתר אינטרנט לעסק?
ככל שמדובר באתר תדמית, אשר מורכב מטקסטים, תמונות וסרטונים, התשובה החד משמעית היא פלטפורמת Wix. אנשים שמתפתים ישר לבנות בוורדפרס, עלולים למצוא את עצמם "מתחתנים" עם מי שבנה להם את האתר ולהיות תלויים בו בכל שינוי באתר (וגם במקרים של פריצה לאתר שזה קורה המון בוורדפרס). עלויות ההקמה של אתר וורדפרס יכולות להגיע ליותר מ-6,000 ₪ ופשוט חבל להיכנס להוצאה כל כך גדולה אם מדובר בסך הכל באתר אינטרנט תדמיתי לעסק שלכם.
בנוסף, האתרים של Wix נראים הרבה יותר טוב מאתרי וורדפרס מבחינה ויזואלית ועיצובית (מוזמנים לעשות השוואה בעצמכם).
מה טווח המחירים של בניית אתר לעסק?
אצל רוב בוני האתרים, המחיר נקבע לפי פרמטרים שונים למשל: מספר עמודים, רמת העיצוב, האם צריך לרכוש תמונות או פונטים מיוחדים ועוד ועוד. אנחנו באופן אישי מציעים בניית אתר לעסק ללא הגבלת עמודים ב-1000 ₪ בלבד (לא כולל דומיין ואחסון) במטרה לעזור לבעלי עסקים לחסוך כסף רב בבניית אתרים.
תוך כמה זמן אתר האינטרנט של העסק שלי יהיה באוויר?
קשה לענות על השאלה הזאת – זה תלוי בעיקר בהאם שלחתם לבונה האתרים שלכם את כל החומרים הרלוונטיים לאתר, בכמה זמן בונה האתרים שלכם הבטיח לכם שיבנה את האתר וזה יכול גם להתעכב עקב תיקונים ושינויים עתידיים שתרצו לבצע באתר בטרם עלייתו לאוויר.