מיתוג הוא התהליך האסטרטגי בו משתמשת החברה כדי להשפיע על תפיסת השוק של המוצרים והשירותים שלה. מיתוג נחשב לאחת מטקטיקות השיווק החשובות ביותר עבור עסקים בכל הגדלים, ומיתוג הוא כיצד חברות מעבירות את מסרי הליבה שלהן ללקוחות, וכן מבדילות את עצמן מהמתחרות.
קמפיינים מיתוגיים מוצלחים גורמים לצרכנים לשייך מיד שם מותג לראייה, תחושה או סיסמה מסוימים. לדוגמה, נייק התפרסמה בסימן הביקורת ה"סוואשי "שלה, ושאפה לשייך את שמה ולוגו לעבודה קשה, חצץ וכוח אתלטי. כל זה חלק מהמיתוג שלה.
מהי אסטרטגיית מותג ואיך ליצור אחת
אסטרטגיית המותג שלך היא מפת דרכים המתארת כיצד ואיפה תפיץ את המסרים המרכזיים שלך, מנוכחותך ברשתות החברתיות ועד עיצוב האריזה שלך.
המטרה היא להציג את המוצר או השירות שלך לשוק היעד שלך באופן משכנע הממיר אותם ללקוחות.
אסטרטגיית מותג חזקה יכולה לגרום להגדלת ההון העצמי של המותג עבור החברה שלך, כלומר המחיר הגבוה יותר שהלקוחות מוכנים לשלם בשל הכרת השם או הערך הנתפס של המותג שלך בעיניהם.
כדי לתכנן אסטרטגיית מותג עבור העסק שלך, התחל בתשובה לשאלות הבאות:
מה המשימה שלך? היה ברור לגבי מה שאתה רוצה להשיג.
מה הערך שהמוצר או השירות שלך מוסיפים לחיי הלקוח שלך? אחת הדרכים למסגר זאת היא באמצעות הצעת המכירה הייחודית שלך.
מה תפיסת הלקוח האידיאלית של העסק שלך? סיעור מוחות את המילים והתחושות שאתה רוצה לקפוץ לתודעת הלקוחות שלך כשהם שומעים את שם החברה שלך או רואים רכיב כלשהו בחומרי הקידום שלך.
מיהו קהל היעד שלך? צור פרסונות משתמש של פרופיל הלקוח הממוצע שלך. ידיעת המידע הדמוגרפי הזה תעזור לך להבין איזה גוון של שפה, צבעים, ערכים וכו' יאהב הקהל שלך.