מארק צוקרברג השיק מתחרה ראויה לטוויטר והעולם השתגע. מה זה בכלל תרדס? מה כותבים שם, ואיך נרשמים? כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על הרשת החברתית החדשה של צוקרברג.
אינסטגרם, חברת בת של מטא, הביאה מוצר חדש לזירת המדיה החברתית והשיקה את תרדס, המתחרה שלה לטוויטר. לאחר שנים של שתיקה, נרשמו לאפליקציה של צוקי מנכ"ל תרדס כ-5 מיליון משתמשים כבר ב-4 שעות הראשונות שלה, והפכו אותה לאפליקציה שהורדה הכי מהר אי-פעם. תוך דקות מההשקה הוקמו גם עשרות חשבונות בולטים: וביניהם חברות ענק (נטפליקס, HBO), וגם סלבס ודמויות משפיעות בעולם (קים קרדשיאן, אופרה ווינפרי). האפליקציה כמובן זמינה גם לשימוש כאן בישראל. אבל מה זה תרדס? איך זה עובד, ואיך נרשמים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האפליקציה שחלק מהאנשים מכנים 'רוצחת הטוויטר'.
מה זה תרדס?
תרדס היא אפליקציית שיחה מבוססת טקסט, שלפי מטא, נועדה להיות מרחב שבו קהילות מתכנסות כדי לדון בכל דבר. מה זה אומר כל דבר? הכל. מהנושאים הכי חמים, ועד לדברים הכי טיפשיים. מהחדשות הכי מרעישות ועד למחשבות רנדומליות שעוברות לכם בראש באמצע היום (ואפילו השחרות, נדבר על זה בהמשך). ממש כמו בכל רשת חברתית, אתם יכולים לעקוב אחרי כל מי ומה שמעניין אתכם, ולבנות קהל עוקבים ונעקבים אותנטי משלכם כדי לחלוק את היצירתיות, הדעות והרעיונות שלכם עם העולם.
מי משתמש בתרדס עד כה?
מספר פרצופים מפורסמים כבר נרשמו לאפליקציה, ביניהם שרה ג'סיקה פרקר, שאקירה, קים קרדשיאן, אופרה ווינפרי וג'ניפר לופז. בישראל גיא פינס וערן סוויסה כבר שם, כמו גם סטטיק, איל גולן, דיאן שוורץ, עינב בובליל, דנית גרינברג, ועוד.
איך אני נרשם לתרדס?
יש לכם אינסטגרם? מעולה, זה כל מה שצריך! משתמשי תרדס צריכים חשבון אינסטגרם כדי להירשם. לאחר ההרשמה זה ממשיך להיות פשוט: תוכלו לבחור לעקוב אחר אותם אנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם (אם למשתמשים האלה יש גם תרדס), או לעקוב אחר אנשים חדשים לחלוטין. אזהרה אחת שכדאי לזכור - אם אתם מורידים תרדס ובא לכם למחוק את החשבון, תצטרכו למחוק גם את חשבון האינסטגרם שלכם. כאן אתם מבינים כמה שתי האפליקציות-בת של מטא הן בעצם תאומות סיאמיות, ואיך זה קשור לדיס-השקה של תרדס באיחוד האירופי?
עד כמה תרדס דומה לטוויטר?
אם אתם משתמשים פעילים בטוויטר, תבחינו בדמיון הברור בין שתי האפליקציות: לשתיהן יש פיד שמתעדכן עם השניות, פונקציית ״אהבתי״ בצורת סמל של לב, והיכולת "לפרסם מחדש". הטרמינולוגיה טיפה שונה: בטוויטר, המונח לפרסם מחדש נקרא retweet (באופן דיי הגיוני), ואילו בתרדס זה repost. כל הדימיון הזה כמובן מוביל לדרמה מצד טוויטר שמאיימת לתבוע את תרדס בקרוב. לעומת הטוויטר שמאפשרת פוסטים באורך של 280 תווים בעבור רוב משתמשיה, פוסטים בתרדס יכולים להיות באורך 500 תווים וניתן לפרסם סרטונים באורך של עד כ-5 דקות. באשר לשיתוף הפוסטים, ניתן לשתף פוסט כקישור בפלטפורמות אחרות, או לפרסם ישירות לסטורי שלכם באינסטגרם.
לשון הרע, כן מדבר אליי?
אם בדרמה עסקינן, המפורסמים בארץ לוקחים את התרדס צעד אחד קדימה ומספקים לנו ג'וסי מתעדכן ושוצף באמצעות האפליקציה. לכל פלטפורמה יש את האופי שלה, ונדמה שבתרדס אין מחסומים, או עצמות בלשון. הסלבס בישראל נטולי כל רסן, מעלים תכנים חשופים ואף מזכירים שמות של סלבס אחרים מבלי להתבייש.
מספקים לכם מספר צילומי מסך, שתהנו ממה שקורה שם עד כה:
באופן כללי, מטא מעולם לא נרתעה מהעתקת מתחרים, ראו ערך השקת ה-Reels של אינסטגרם (אהמ, טיקטוק?). מארק צוקרברג אמר בגלוי שתרדס נועדה להתחרות בטוויטר, "זה ייקח קצת זמן, אבל אני חושב שצריכה להיות אפליקציית שיחות ציבוריות עם יותר ממיליארד אנשים", הוא כתב פוסט בתרדס. "לטוויטר הייתה ההזדמנות לעשות את זה אבל לא הצליחה. אני מקווה שנעשה זאת."
ביבליוגרפיה: