top of page

מהיום לא צריך לשלם הון על אתר

בניית אתרים מדהימים ב-1,750 ₪ + מע"מ

*לא כולל דומיין ואחסון אך נעזור לכם ברכישתם.

מיתוג עסקי - טיפים לבחירת הפונט המושלם

מיתוג עסקי - טיפים לבחירת הפונט המושלם

כשמדובר בעיצוב גרפי לאתר המהמם שיהיה לך, בע״ה, יש מספר אלמנטים חשובים שצריך לשים לב אליהם. נכון, כתיבת התוכן שלך חשובה. כמו גם בחירת תמונת הרקע המושלמת, המיתוג העסקי שלך, וההקפדה על היפר קישורים לערוצי המדיה החברתית. אבל אם יש דבר אחד שאתה באמת לא רוצה להתעלם ממנו, אלו הפונטים באתר שלך.


לטיפוגרפיה יש תפקיד מכריע בעולם בניית האתרים, מהסיבה שהיא פשוט יכולה לעורר הרבה יותר מסתם מילים. הבעיה הקלה שעומדת בפניך, אם אינך מעצב אתרים מנוסה, היא בחירת הפונט שיתאים למותג ולטון שלך בצורה הטובה ביותר. אבל, מה אתה דואג? אירגנו אותך פה במדריך שיעזור לך לבחור את הפונטים הכי שווים לאתר שלך.


אז איך תבחר את הפונט המושלם?


01. ודא שהפונט תואם את הטון של המותג שלך

קודם כל, וודא שהפונט שאתה בוחר תואם את הוייב של המותג שלך. נסה לא לעקוב אחר טרנדים חולפים! במיוחד לא כאלה שמשדרים את ההפך ממה שאתה מנסה לשדר. כמו שלא תתהלך עם קשת של חד קרן על הראש בגלל שבשבוע האופנה דוגמנית התהלכה ככה על המסלול, כך גם בנוכחותך המקוונת. אם הפונט לא תואם את הסגנון או המותג שלך, דלג עליו והמשך בחיפושים. הדאגה העיקרית שלך היא להיות בלתי נשכח ונאמן לערכים שלך כמותג. זכור את מה שקוקו שאנל נהגה לומר: "אופנה דועכת, סגנון נשאר.״


02. דרג את הפונטים שלך לפי חשיבות

מכיר את האמירה המושאלת מאנגלית: "שלושה הם כבר קהל״? (three is a crowd)

אז קח אותה ככלל חשוב, וזכור שהשימוש ביותר משלושה פונטים באתר שלך הוא אסור. יתר על כן, על כל אחד מהפונטים להיות בעל רמת חשיבות שונה.


הפונט העיקרי שלך הוא הפונט הנראה ביותר, ויש להשתמש בו בכותרות של האתר. הצעה: אם ללוגו שלך יש טקסט, המשך עם אותו הפונט גם לכותרות באתר שלך. באופן כללי, זהו סוג הפונט שצריך להיות הכי מזוהה עם המותג שלך, גם אם הוא לא הכי בשימוש באתר.


הפונט המשני מורכב ברובו מתוכן טקסטואלי 'בשרני'. זה כולל פסקאות, תיאורים, מאמרי בלוגים וכו׳. הפונט העיקרי יכול להיות קליט ומקורי, אך המטרה העיקרית של הפונט המשני שלך היא קריאוּת. אל תצפה מלקוחות פוטנציאליים לברר על המוצרים/השירותים שלך אם נשרפה להם קרנית העין אחרי 20 שניות של קריאה.


הפונט השלישי והאחרון ישרת אותך למטרה מאוד ספציפית. כשמדובר באתרים, הפונט השלישי בדרך כלל מוקדש לקריאות לפעולה. כדי למשוך את העיניים (והקליקים) של המבקרים שלך, תרצה לבחור בפונט שיבלוט במיוחד משאר הדפים שלך באתר.


03. למד את יסודות סיווג הפונטים

אתה בטח מכיר את ההבדל בין פונטים גותיים, רומיים וגרוטסקים. אבל יש עוד הרבה דברים לומר על סוגי פונטים. לפני שאתה מתחיל, כדאי שתדע משהו קטן על תורת הטיפוגרפיה. ישנו סיווג בין פונטי ה- Serif, Sans Serif וה- Script.


להלן סיכום מהיר של כל סוג:


  • פונטי ה-Serif נחשבים לקלאסיים ואלגנטיים יותר,והם מושכים את הקהל המבוגר יותר.

  • פונטי ה-Sans Serif מתאימים יותר למסכי מחשב וסמארטפונים, וזו הסיבה שתמצא אותו ברוב האתרים. באופן לא מפתיע, הם האהובים ביותר על הדורות הצעירים.

  • פונטי ה-Script מעוצבים על פי סגנונות כתב-יד מהמאה ה-17. כמו רוב סוגי הפונטים, ל- Script קבוצות משנה משלו. אם אתה באמת מנסה להשיג תשומת לב מסוימת עם הטקסט שלך, Script יעזור לך להשיג אותה! אבל אל תשתגע איתו בטקסט עם יותר מידי מלל, זה עלול לאתגר את עיניי המבקרים שלך בעת הקריאה. לכן, שמור את Script לכותרות.


04. שלוט באומנות הערבוב בין הפונטים

טוב, אנחנו מקווים שאתה יושב. כי רצינו שתדע שמאות פונטים מדהימים מחכים לך בעורך של וויקס - בחינם! ואם יש לך פונט אחר בראש (אחד שיצרת בעצמך, או שקנית ממעצב), זו גם לא בעיה! אתה יכול בקלות להעלות אותו לעורך של וויקס. עכשיו כשאתה יודע איפה למצוא את הפונטים שלך, בוא נדבר קצת על איך לערבב ביניהם. הדבר הראשון שנמליץ לך הוא לקבל עזרה מ-FontPair. השם של התוכנה כבר מרמז על גדולתה, והיא תוודא שבחרת את השילובים המצליחים ביותר עבור המותג ואתר האינטרנט שלך.


ועוד טיפ קטן לקראת הסוף, אתה זוכר את תחילת תקופת הקורונה? שיכולנו להיפגש רק עם המשפחה הגרעינית שלנו וסושיאל דיסטאנסינג וזה? אז ככה בדיוק עם הפונטים שלך - כולם צריכים להיות מאותה המשפחה. משפחת פונטים היא קבוצה של פונטים שמשתנים במשקל, כיוון, רוחב וכו' - אך לא בעיצוב. לדוגמה, Roberto הוא משפחה של פונטים הכוללת פונט 'רגיל', פונט 'רובוט' ופונט 'מעובה'. לכל שלושת הפונטים סגנונות משלהם, אך שלושתם נחתכים מאותו בד דיגיטלי.


לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)


ביבליוגרפיה:

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page