האם אי פעם הקשבת לאחד מאותם ג'ינגלי רדיו קליטים ואז תפסת את עצמך מזמזם אותו שעות לאחר מכן? זוהי תופעה פסיכולוגית שיכולה לעורר באופן ספונטני רגשות, זיכרונות או אסוציאציות - פשוט על ידי שמיעת מנגינה.
בעוד המנגינות הקטנות והמציקות הללו נחשבות למעשה לטקטיקה שיווקית, הן גם האנלוגיה המושלמת להבנת חשיבות המיתוג. למרות מה שאנשים רבים מאמינים, מיתוג חורג הרבה מעבר ללוגו שלך, ללוח הצבעים שלך או לדרך שבה אתה בוחר בבניית אתר אינטרנט. כמו הג'ינגלים הרדיופוניים האלה, המיתוג מבוסס על התחושה, החוויה והרגש המתמשכים שצרכנים מקשרים למותג שלך. הוא מספק איכות בלתי מוחשית שלקוחות מתחברים אליה ומתייחסים אליה בחיי היומיום שלהם.
אז איך אתה יכול לרתום את הכוח הזה ולבנות מותג שמותיר רושם מתמשך על הקהל שלך? במאמר זה נחקור מהו מיתוג, ואילו אלמנטים מיתוגיים יעזרו לכם ליצור מותג משפיע, אותנטי ובלתי נשכח.
מה זה מיתוג?
מיתוג מתייחס לפעולות המכוונות שאתה נוקט כדי להשפיע על התפיסה של אנשים לגבי המוצר או השירות שלך - כך שהם יבחרו במותג שלך שוב ושוב. בעיקרו של דבר, זו הדרך שבה המוצר או השירות שלך חיים בליבות ובמוחות של הלקוח שלך.
למרות שזה אולי נראה כמו רעיון פשוט להבנה, מיתוג הוא נושא חמקמק מתמיד, שנושא ויכוחים חריפים, שלא קל להגדיר אותו. למה? כי, כפי שציינו למעלה, מיתוג הוא רגשי, וסובייקטיבי ולא משהו שניתן בהכרח למדוד או לכמת.
על מנת להמשיג מיתוג באופן מלא, בואו נחזור צעד אחורה ונבין מהו מותג. אם לצטט את הסופר והיזם, סת' גודין, "מותג הוא מכלול הציפיות, הזיכרונות, הסיפורים ומערכות היחסים אשר, ביחד, אחראים להחלטת הצרכן לבחור במוצר או שירות אחד על פני אחר". כלומר מיתוג הוא כל מה שאתה עושה כדי להשפיע באופן פעיל על ההחלטות האלה.
תחשוב על זה, כאשר צרכנים צריכים לבחור, איך הם יקבלו את ההחלטות שלהם? לא משנה מה מניע אותם, מיתוג הוא זה שמעצב את תפיסת העסק שלך במוחם ובסופו של דבר מה שממיר לקוחות חדשים לקונים נאמנים.
מיתוג שיבדיל אותך מהמתחרים
לא משנה באיזה ענף אתה עוסק, התחרות תמיד עזה. בין אם אתה פותח חנות לתיקון אופניים, מוכר מוצרים או הופך ליועץ מדיה חברתית - מיתוג מאפשר לך לבדל את עצמך מהמתחרים שלך, על ידי הדגשה והבחנה של מה שיש לך להציע ומדוע זו בחירה טובה יותר.
לפתח מודעות למותג
באופן אידיאלי, אתה רוצה שללקוחות תהיה רושם חיובי מהמותג שלך עם השירות או המוצר שאתה מציע. מודעות חזקה למותג היא אחד המניעים העיקריים לעודד את קהל היעד שלך לבחור את המותג שלך בצורה מפורשת, גם אם זמינות אפשרויות זולות יותר או חלופיות.
יצירת הכרה במותג
מרכיב מרכזי במודעות למותג, זיהוי מותג חל בצורה ממוקדת יותר על הדרכים שבהן הצרכנים זוכרים את המוצר או השירות שלך, הידוע גם בשם החזרת מותג. זה יכול להיגרם על ידי נכסי מיתוג חזותיים כמו צבעי מותג, לוגו או סלוגן קליט. לדוגמה, דמיינו שאתם בטיול בכביש, ובכביש המהיר מרחוק, אתם רואים קשתות מוזהבות - בלי לחשוב על זה, כבר זיהיתם את מקדונלד'ס.
ניתן לומר כי בניית אתרים היא חלק אינטגרלי ממיתוג של עסק.
לפני שניגשים לבניית אתר, כדאי ליצור לוגו לעסק ולכתוב תוכן לאתר.