טרנדים. הם באים והולכים. העומס החזותי שאנו חווים במדיה החברתית מביא מעצבים רבים לחשוב כיצד עיצוב יכול ליצור סביבה מרגיעה יותר. לא רק באפליקציות למדיטציה, הרצון לוויזואליות נקייה ומרגיעה קיים גם בעיצוב גרפי לאתרים, אופנה ואפילו עיצוב לוגו.
באופן כללי, עיצוב גרפי פשוט עובד כמעט בכל הקשר, מפרסומת בנתיבי איילון ועד לכרטיס ביקור. הלוגו של החברה שלך הוא נכס קטן אך חיוני באסטרטגיית השיווק הכוללת שלך, ובעל השפעה מכריעה על האופן בו נתפס המותג שלך. הלוגו שלך הוא הפנים של העסק שלך, ולכן לעצב אותו בחוכמה זה הדבר הכי הכרחי שעליך לעשות.
אם אתה מחפש ליצור לוגו משלך או פשוט לתת את הלוגו הקיים שלך לחידוש לשנה החדשה, להלן טרנדים בעיצוב לוגו לשנת 2021:
1. סימני-מילים נצחיים
סימני-מילים הם סמלי לוגו מבוססי טקסט המציגים את שם החברה בגופן מסוים. למשל, ה-N המפורסמת של נטפליקס או הצבעוניות שבלוגו של גוגל. חפש את הפשטות - העיצובים הפשוטים יותר הם דווקא הקשים ביותר להשגה.
כדי ליצור אפקט נצחי בהצלחה, קח בחשבון אלמנטים עדינים אך מכריעים. למשל, אם הלוגו שלך באנגלית, האם תרצה שכל האותיות יהיו גדולות? או אולי כדאי להשאיר רק אות גדולה בתחילת המילה? שאל את עצמך, איזה גופן יתרום בצורה הטובה ביותר למיתוג העסקי שלך? אתה יכול גם לשקול לשלב סימני פיסוק, כמו סימן קריאה או נקודה בסוף השם העסקי שלך.
2. גופנים מנוגדים
זיווג גופנים! שמעתם על זה? בנוסף למותגים שיוצרים גופנים מותאמים אישית משלהם, חברות רבות גם מיישמות זיווג גופנים ייחודי - מהתוכן באתר שלהן, ועד לעיצובי הלוגו שלהן. כשאתה משלב שני גופנים, הקפד ליצור ניגודיות מספיק גדולה ביניהם; אחרת, זה עלול להיראות כמו טעות מפדחת.
3. גרסאות שונות ללוגו שלך
לא מדובר בטרנד חדש לגמרי של עיצוב לוגו. בימינו, המסכים משתנים בגודלם, החל מהמסך הזעיר של שעון חכם ועד לקטעי וידאו ענקיים בשלטי חוצות. על מנת להיות מוכנים לכל סיטואציה אפשרית, מותגים צריכים לוודא שיש להם גרסאות שונות של הלוגו שלהם. לכן, מידי לאחר סיום קריאת הכתבה, ודא כי ישנה גרסה מיניאטורית של הלוגו שלך הכוללת רק את האות הראשונה של שם העסק שלך. עוד מן הטרנד: ישנם מותגים מסוימים שיוצרים לוגואים נפרדים שיתאימו למוצרים האישיים שלהם ויפנו לקהלים השונים שלהם. מעניין!
4. גופנים משתנים
בהמשך לטירוף הטיפוגרפיה, טרנד הגופנים המשתנים עוסק בהענקת קונטרה עדינה ובלתי צפויה לפנט מסויים. "שיבוש" קטן זה בגופן יכול רק להוסיף יתרון ונקודת עניין נוספים ללוגו שלך.
אם אתה תוהה כיצד לעצב לוגו בסגנון זה, דמיין כיצד תוכל להפוך מכתב שאתה כותב לאלגנטי יותר. למשל, שים דגש על חלק מסוים של מילה על ידי חיבור של שתי אותיות.
5. תווים מיוחדים
הטיפוגרפיה שנשפכת בעולם העיצוב הגרפי מביאה את המעצבים לחפש סמלים טיפוגרפיים נוספים. תווים מיוחדים אלו הם פשוט סמלים שאינם אותיות רגילות. שילוב דמויות אלטרנטיביות בלוגו שלך יכול להיות דרך מתוחכמת להוסיף נגיעה של שובבות. במקום ללכת על אייקון או תמונה מצוירת ביד, תווים שונים יכולים לשנות באופן מיידי את האופן בו נתפס הלוגו שלך.
למשל, שימוש בסימן (@) במקום האות 'a' מוסיף ללא ספק קריצה מודעת וקומית ללוגו שלך. כמו גם השימוש בכוכבית (*) שעשוי להוסיף נגיעה כיפית ומקצועית ללוגו שלך. אם אתה הולך בדרך זו, וודא שאתה תמיד נשאר נאמן למותג שלך.
6. סמלים עכשוויים
סמלים בעיצוב הלוגו בדרך כלל נראים כמו תג או סמל. לעתים קרובות הם מלאים בפרטים ובעלי מראה מסורתי יותר. חשבו למשל על סטארבאקס ועל בת הים שמייצגת אותו. ב-2023 כבר ניתן לראות גרסאות עכשוויות רבות הכוללות איורים באמצעות קווים נקיים וגופנים פשוטים. מה שהופך אותם לדמויי סמל הוא צורתם העגולה שממסגרת את הלוגו יחד עם תמונה ואולי גם סיסמא קליטה. אם אתה הולך על סגנון זה, שקול ליצור גרסה נוספת של הלוגו שלך עם פחות פרטים, כך שהוא יעבוד טוב גם בקנה מידה קטן יותר.