כידוע, בניית אתר לעסק היא הצעד החשוב ביותר להצלחה המקוונת שלך.
אך עדיין נותר הרבה מה לעשות לאחר בניית אתר.
כדי להגיע לקהל שלך, תרצה להגיע למשתמשים במקום בו הם כבר מבלים הרבה מזמנם - רשתות חברתית. אחד מערוצי המדיה החברתית הפופולריים ביותר הוא אינסטגרם, שמונה למעלה ממיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. שם אנשים באים לקבל השראה, לגלות תכנים חדשים וללמוד על עסקים ומותגים חדשים כמו שלך.
משתמשי פלטפורמת וויקס דיווחו כי שיתוף תכנים באינסטגרם, הגדיל את התעבורה לאתר שלהם ביותר מפי 2. אבל אינסטגרם אינה מועילה רק להנעת קליקים. בעזרת כלים הזמינים רק לחשבונות עסקיים, מאמצי השיווק באינסטגרם מאפשרים גם לעסקים להשיג מודעות למותג, לקדם את המוצרים והשירותים שלהם ולהניע מכירות.
במדריך זה לפרסום באינסטגרם, נדון בכל הדרכים בהן תוכלו להשתמש בערוץ לעמידה ביעדי השיווק שלכם, כולל הקמת חשבון עסקי אופטימיזציה באינסטגרם, יצירת עמודי תוכן מוצקים, הכרת הזמנים הטובים ביותר לפרסום, שותפות עם משפיעים ועוד.
פרסום באינסטגרם בחינם - #התחלנו
1. צור חשבון אינסטגרם עסקי
"סוד ההתקדמות [באינסטגרם] הוא התחלת העבודה," אמר מארק טווין.
אם עדיין אין לך, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא ליצור חשבון אינסטגרם דרך האפליקציה או האתר.
לאחר הגדרת חשבונך, יהיה עליך להמיר את הפרופיל שלך לחשבון מקצועי. זה יעניק לך גישה לתכונות פרימיום כגון פרסום, ניתוח ופוסטים של קניות.
הוראות לפתיחת חשבון אינסטגרם עסקי:
הירשם לאינסטגרם.
עבור אל הגדרות> חשבון> עבור לחשבון מקצועי.
התחבר לפייסבוק: תישאל אם ברצונך לקשר את חשבונך לדף העסקי שלך בפייסבוק. זה מומלץ כי זה יאפשר לך לשתף בקלות פוסטים בשני הערוצים ולמצוא אנשים רלוונטיים לעקוב אחריהם.
עדכן את ההגדרות שלך:
הגדר את הפרופיל שלך לציבורי כך שאנשים שאינם עוקבים יוכלו לראות את ההודעות שלך ולקיים אינטראקציה עם המותג שלך.
אפשר קבלת הודעות ממשתמשים על מנת לפתוח ערוצי תקשורת נוספים.
הפעל התראות כדי להתעדכן בפעילות בחשבונך.
2. פיתוח אסטרטגיה
הממים המצחיקים של אינסטגרם ותמונות TBT בהחלט משעשעות.
אך כדי להפוך את אינסטגרם לערוץ שיווקי אינסטרומנטלי עבור העסק שלך, תחילה תצטרך לעבוד על פיתוח אסטרטגיה איתנה.
הגדירו יעדים שיווקיים ברורים באינסטגרם
זהה את קהל היעד שלך באינסטגרם
ערוך ניתוח שוק
בנה פרופיל וביו מותאם במיוחד
החלט על אסתטיקה עקבית של אינסטגרם
הגדירו יעדים שיווקיים ברורים באינסטגרם
החלק הקריטי ביותר בכל אסטרטגיה שיווקית הוא קביעת יעדים ברורים.
ההבנה מדוע אתה באינסטגרם תעזור לך למדוד טוב יותר את ההצלחה.
התחל במתווה מטרה ראשונית ומשנית המגדירה מה אתה מקווה להשיג במאמציך.
כמו כן, הקדש מחשבה כמה זמן ותקציב אתה מוכן להשקיע בכדי לעמוד ביעדים אלה באופן מציאותי.
כמה מיעדי השיווק הנפוצים ביותר באינסטגרם כוללים:
הצגת מוצרים או שירותים שלך
בניית מודעות למותג
הגדלת המכירות
שיתוף חדשות ועדכונים חשובים של החברה
מניע נאמנות ואמון מותג בקרב המשתמשים
טיפוח קהילה מרתקת
זהה את קהל היעד שלך באינסטגרם
אם הקהל שלך הוא כולם, הקהל שלך הוא אף אחד, אז וודא שאתה מתאים למי שאתה רוצה להגיע ומה חשוב לקבוצת היעד שלך.
החלט על אישיות לקוח אידיאלית בכל קטגוריות שונות:
דמוגרפי : גיל, מין, מיקום
פרסונה : תחומי עניין, נקודות כאב, מוטיבציות
התנהגות אינסטגרם: האשטאגים שהם משתמשים בהם, במה אכפת להם / מפרסמים, אילו מותגים אחריהם הם עוקבים וכו'.
מקום מצוין לאתר קהל יעד אידיאלי הוא רשימת העוקבים של המתחרים שלכם. מכיוון שמשתמשים אלה כבר גילו עניין בקטגוריית המוצרים שלך, סביר להניח שהם יתעניינו גם בהצעות שלך.
ערוך ניתוח תחרותי
כשאתה משווק באינסטגרם, זכור "לשמור על החברים שלך קרוב ואויביך קרובים יותר."
אתה יכול לעשות זאת על ידי הפעלת ביקורת על מה שפעל או לא עובד טוב במרחב שלך.
עליכם לעקוב גם אחר המותגים המועדפים עליכם, לבקר אצל המתחרים והחברות אליהם אתם מסתכלים, ולשים לב לדפוסים הבאים:
האשטגים: באילו האשטגים הם משתמשים? האם יש hashtags חוזרים בענף שלך?
כיתוב: באיזה סוג שפה משתמשים כדי לתקשר עם הקהל שלכם?
תוכן וויזואליה: אילו תמונות וסוג התוכן נראה הכי מהדהד עם שוק היעד שלך בהתבסס על אהבות ומעורבות של הודעות תחרות?
אמנם אתה לא צריך להעתיק את אותה אסטרטגיית השיווק שלהם באינסטגרם, אך הבחנה בדפוסים המתרחשים בענף שלך תספק לך כיוון להתחלה.
לאחר הניתוח התחרותי שלך, ראית שפע של פרופילים עסקיים רלוונטיים באינסטגרם שתוכל להשתמש בהם כהשראה. עכשיו הגיע הזמן לעצב את שלך.
בנה פרופיל וביו מותאם במיוחד
בדיוק כמו שהיית נראה במיטבך בראיון העבודה שלך, גם האינסטגרם של העסק שלך צריך להראות מקצועי וייצוגי. החל מההחלטה מה אתה כותב בביוגרפיה שלך ועד לבחירת צבעי התמונה בסטוריז שלך, הפרופיל שלך צריך לייצג את המראה והתחושה של המותג שלך.
כתוב ביו
ככל שנרצה לחשוב על עצמנו כמי שלא ממהרים לשפוט אנשים, הרושם הראשוני הוא בלתי נמנע. לכן, כדאי שיהיה לך ביו אינסטגרם קליט, מכיוון שזה החלק הראשון שאנשים רואים כשהם נוחתים בדף שלך. במרחב זה יש לך 150 תווים כדי להציג את אישיות המותג שלך ואת ערך השירות או המוצר שלך.
כלול את הפרטים הבאים בביוגרפיה שלך לפרופיל מותאם:
שם: זה יכול להיות זהה או שונה משם המשתמש שלך. מכיוון שניתן לחפש את שמך, שקול להוסיף מילות מפתח המתארות את השירות שלך כדי להגדיל את סיכוייך להימצא על ידי משתמשים.
קטגוריה: בחר באיזה סוג ענף המותג שלך נופל כדי לעזור למבקרים להבין במהירות אילו שירותים אתה מציע.
תיאור: רק בכמה מילים, תאר את מה שהעסק שלך עושה. אתה יכול להוסיף אימוג'ים, מכיוון שהם לעתים קרובות מדברים בעד עצמם, או אפילו לכלול hashtag שקשור לתוכן שלך.
קריאה לפעולה CTA: הוסף קריאה לפעולה (CTA) שתרצה שהמבקרים יבצעו. זה יכול להיות פשוט כמו "בקרו באתר עכשיו!".
פרטי התקשרות: ספק את המידע שמשתמשים זקוקים לו כדי ליצור איתך קשר. על ידי הוספת מספר טלפון או דוא"ל, לקוחות פוטנציאליים יוכלו לפנות אליך באופן מיידי, במקום שיהיה עליהם לבקר באתר שלך רק כדי למצוא מידע זה.
קישור לאתר : באינסטגרם, הביוגרפיה שלך היא אחד המקומות היחידים שאתה יכול לכלול קישור ללחיצה, לכן הקפד להוסיף קישור.
בחר תמונת פרופיל מותג
כדי להיות מזוהה בקלות באינסטגרם, עליך להשתמש בלוגו שלך כתמונת הפרופיל שלך. רק וודאו שהתמונה שלכם תהיה לפחות 320X320 פיקסלים, וזכרו שאינסטגרם יחתוך אותה לצורה עגולה.
הישאר מותג על ידי שימוש באותו לוגו בפלטפורמות המדיה החברתית שלך כמו באתר שלך.
03. השתמש בכל מה שיש לאינסטגרם להציע
אינסטגרם רחוקה מלהיות חד מימדית. החל מתמונות סטילס בלבד, האפליקציה מציעה כעת קומץ פורמטים ותכונות אינסטגרם שונות כמו סטוריז, IGTV, אינסטגרם לייב, שופינג ועוד:
תמונה / סרטון רגילים
קרוסלה
סרטונים
סטוריז
היילייטס של סטוריז
IGTV
סלילים (Reels)
אינסטגרם לייב
קניות
04. בנה עמודי תוכן חזקים
עד כמה שתמונות המוצרים שלך יפות, אינך יכול להסתמך רק עליהן לאסטרטגיית השיווק המלאה שלך באינסטגרם. כדי להצליח באמת, עליך לכלול גם חומר המחנך, מודיע, מעורר או מבדר. אנו ממליצים לבנות עמודי תוכן הנמצאים בקטגוריות שונות אלה:
תוכן שנוצר על ידי משתמשים
תוכן שנוצר על ידי משתמשים כולל תמונות, קטעי וידאו או טקסט שנוצרו ופורסמו על ידי המשתמשים שלך באופן מקוון. סוג תוכן זה אינו רק חוסך טיימר גדול מכיוון שאינך צריך ליצור אותו, אלא גם נכס אמין ובעל ערך במיוחד.
מדיה חברתית היום מדווחת כי תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא בעל שיעור המרות גבוה ב -4.5%. כדי לנצל את פוטנציאל התוכן הזה, עודד לקוחות לתייג אותך בתמונות ובביקורות שלהם ולשתף אותם באופן קבוע בסיפור או בפיד שלך.
תוכן מאחורי הקלעים (BTS)
תן למשתמשים לראות מה קורה מאחורי הקלעים! בין אם זה צילומים, אריזה או ייצור המוצר.
תוכלו להתחבר למשתמשים מכיוון שהוא מראה צד אישי, אמיתי ומרגש יותר בכם.
קדם את המוצרים שלך
83% מהמשתמשים אומרים שאינסטגרם עזרה להם לגלות מוצרים ושירותים חדשים.