קופירייטר אחראי על התוכן, הלוא הוא עמוד השדרה של שיווק העסק שלנו.
במילים פשוטות, אנשים ועסקים משתמשים בתוכן כדי כדי לשווק מוצרים ושירותים. מי שצפוי להיות אחראי על התוכן, הוא קופירייטר שיווקי; הטיפוסים המסתוריים שכותבים את האינטרנט. זו משימה לא קטנה, תאמין לנו.
הגדרה של קופירייטר:
קופירייטר הוא מי שכותב באינטרנט. הם יוצרים תוכן אינפורמטיבי לעסקים שנועד להנחות את המחקר של הקורא עצמו.
- אז מה אתה עושה? - הו, אני קופירייטר שיווקי. לדוגמה, אני כותב עבור חברות טכנולוגיה B2B. - אוי וואו, מעולה. ... עשרים דקות לאחר שהשיחה התקדמה... - מצטערת, אפשר רק לשאול - זאת אומרת, מה בעצם אתה עושה? כלומר, מה בעצם כולל העבודה שלך?
למי קופירייטר כותב?
בניגוד לסופרים בדיוניים או עיתונאים, קופירייטרים כותבים בדרך כלל עם אג'נדה: סדר היום של הלקוח, ובתורו, צרכי הלקוח שלו; בין אם מדובר בקידום מוצר או שירות, ובין אם כדי לחנך קהל או להפגין מומחיות.
המשמעות היא שקופירייטרים חייבים תמיד ללמוד, להיות מהירים ובעלי מעט מאוד אגו.
רק לעתים רחוקות תזהה את שמו של קופירייטר שעומד מאחורי הקלעים - עבודותיו של קופירייטר בדרך כלל יוצאות תחת שם הלקוח, אך למרות זאת - לקופירייטר צריך להיות אכפת מאיכות הטקסט שלו.
מה קופירייטר כותב?
עיקרי הדברים שקופירייטר כותב:
פוסטים לבלוג. אלה יכולים לנוע בין 400 ל-1500 מילים. הם בדרך כלל קצת פחות פורמליים או דעתניים, אבל זה משתנה בין לקוח ללקוח.
מאמרים. אלה נוטים לכלול 1,500-2,500 מילים והם מסמכים אינפורמטיביים וחינוכיים המסבירים את מקור הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה. לעתים קרובות פתרון זה יקושר למה שהלקוח מוכר, אך רוב המאמר הלבן יהיה אובייקטיבי ושימושי. אלה נוטים להיות מגודרים מאחורי טופס, ומשמשים ללכידת עופרת.
מיילים. קמפיינים בדוא"ל נמצאים שם כדי לעורר עניין, להעלות את המודעות ולהניע פעולה. הם חייבים להיות קצרים, מפתים ואינפורמטיביים על מנת לעזור לטפח לידים ללקוחות.
פוסטים ברשתות החברתיות. פוסטים בפייסבוק לא כותבים את עצמם, אתה יודע. מדיה חברתית דורשת גם קופירייטר.
טקסטים מקצועיים לעסקים. לכל עסק יש סיפור. אתם כנראה מכירים את זה כדף "אודות" באתר. תפקידו של הקופירייטר הוא לכתוב את פרופיל החברה (אודות) בצורה שיווקית ומעניינת, בגוף ראשון, שני או שלישי. בנוסף לטקסט אודות החברה, קופירייטר יכול לפרט בהרחבה על שירותי ומוצרי החברה השונים.
טיפים לקופירייטר
בין אם אתה קופירייטר ותיק, חדש בעבודה או מישהו שרק מנסה לשפר את התוכן של העסק שלו, להלן עשרה טיפים:
העדף מידע. מקמו את הנקודה העיקרית שלך בתחילת התוכן שלך או שהקהל שלך לעולם לא יגיע אליו.
הדגש מידע חשוב. כמו מילות מפתח וביטויים עיקריים. הדגשת מידע מסייעת לקוראים להחליט אם אתה נותן להם מה שהם רוצים.
הסר מילים נוספות. לדוגמה במקום: 'התוכנית שלנו מרכזת את השירותים ליצירת רצף התקדמות שיעצים את בעלי העסקים הקטנים'. עדיף לכתוב: 'התוכנית שלנו נותנת כוח לבעלי עסקים קטנים'.
דבר בפשטות והסר את הז'רגון. לדוגמה במקום: "החברה החלה תקופה של התייעצות פורמלית על הצעותיה להקים שני סניפים חדשים." כתבו: 'החברה שוקלת את ההצעה לפתיחת שני סניפים חדשים'.
קצר פסקאות והוסף רווח לבן. כתיבה ועיצוב עובדים יחד. ודא שיש לך פסקה אחת לכל רעיון ואיזון יחסי של טקסט ותמונות. העיצוב של כל דף ראוי למחשבה נוספת. אתה רוצה תוכן שמושך את העין וניתן לסריקה .
תן לקוראים איכות וכמות. אל תשכפל מילים כדי לבנות את התוכן שלך. הקוראים נוטשים את הספינה אם זמנם מבוזבז. אם אתה כותב מאמר בנושא 'כיצד להניח את הבסיס לתרבות טרנספורמציה דיגיטלית', המאמר שלך מספר שבועות לאחר מכן בנושא 'כיצד להימנע ממלכודות תרבות בעת יישום טכנולוגיית ענן' חייב להכיל מידע חדש.
עשה שלום עם SEO. אתה רוצה שהאתר והבלוג שלך יכילו מילות מפתח נהדרות למנועי חיפוש. עם זאת, אתה רוצה להימנע מטעויות SEO, לכן בנה תוכנית SEO חזקה. ודא שהקוראים שלך בעדיפות ראשונה!
החלף תיאורים בתמונות היכן שאתה יכול. נניח שהעסק הקטן שלך מציע פתרונות אחסון. אל תתאר כיצד אתה מארגן פריטים על מדפים ובקופסאות (מה שנשמע כמו קריאה די משעממת). החלף את המילים בתמונה לפני ואחרי של העבודה.
בדוק שוב את הדקדוק. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לבדוק את הטקסט שלך שוב. מילים ושגיאות כתיב שגויות משנות את התפיסה של הלקוח לגבי העסק שלך.
הפוך את הכותרות לכנות. קליקבייט הוא לא מה שאתה רוצה ללכת עליו. למעשה, הדרך הקלה ביותר לאבד את תשומת הלב של הלקוח היא לא לעמוד בהבטחה. ודא שהתוכן תואם את הכותרת שלך בכל עמוד.
ביבליוגרפיה: https://www.articulatemarketing.com/blog/what-does-a-copywriter-do