נכון, לאחרונה ראינו ניצוצות של שגרה, אך חשוב לזכור שאנחנו עדיין נמצאים בשגרה בצל הקורונה, וטרם ביציאה ממנה. למרות שמידת ההשפעה הגלובלית של וירוס הקורונה לא ידועה, כדאי לנקוט באמצעי זהירות כדי להגן על עצמך, על העובדים ועל העסק שלך.
בעוד שבתי חולים וממשלות פועלים לשמירה על אנשים בריאים ובטוחים, עסקים רבים כמוך ממשיכים לספק ללקוחות את מה שהם צריכים בתקופה זו. בצל המגיפה, המשך לוודא כי אתה מקבל מידע ממקורות אמינים. כדי להימנע מפיזור מידע שגוי, המשך להתעדכן בהנחיות הבריאות של ארגונים מהימנים, כמו ארגון הבריאות העולמי או מרכזים לבקרת מחלות ומניעה.
להלן רשימה של שיטות עבודה מומלצות שתוכל לשקול כדי להמשיך ולהפעיל את העסק שלך בצורה חלקה - באופן מקוון או לא מקוון בתקופת הקורונה.
01. בריאות, מעל הכל
בתקופת לא שגרתית זו, הקפד לעדכן את העובדים שלך בכל החדשות האחרונות, ההתפתחויות והנחיות הבריאות התקפות. למען הבנה מלאה של כלל העובדים, ספק מידע זה במספר שפות. שים לב היטב לסימפטומים נפוצים של נגיף הקורונה, כמו שיעול יבש, קוצר נשימה ו/או חום. במקום העבודה, צור תחנות היגיינה, ווודא שהצוות שלך עוקב אחר הפרוטוקול בכדי לשמור על כולם בריאים. כמובן, עודד עובדים שחזרו מחו"ל לאחרונה, או כאלה שלא מרגישים טוב, לעבוד מהבית.
02. דחיית אירועים, שירותים או מינויים
מה הלו"ז? גמישות. היה גמיש עם הלו"ז שלך. במידת האפשר, דחה הצעות עסק למועד מאוחר יותר. אם אתה מציע ללקוחות תוכניות או חבילות לשירותים שלך, שקול להשעות את התוכנית באופן זמני.
03. השב החזר כספי במהירות
הימנע מחיובים מיותרים על ידי טיפול מהיר בהחזרים כספיים. זכור, תהליך ההחזר שונה בהתאם לספק התשלומים שלך. אם ישנם לקוחות שמגיע להם החזר כספי, אל תשכח לתת להם סיבה טובה לחזור לעסק שלך. הצע קופון או הנחה לרכישה הבאה שלהם כפיצוי. יתר על כן, הראה להם שאתה מעריך את העסק והסבלנות שלהם.
04. עקביות ותקשורתיות עם הלקוחות שלך
עודד תקשורת פרואקטיבית עם הלקוחות שלך, וזו תועיל ברכישת אמונם בך. אם יש לך אתר בוויקס, הנה כמה דרכים בהן תוכל לפנות אל הלקוחות והעובדים שלך:
1. צ'אט חי עם לקוחות המשתמשים בצ'אט של וויקס או באפליקציית וויקס לנייד. עדכן את הלקוחות באירועים, במלאי המוצרים או בשירותים שלך.
2. השתמש בשיווק בדוא"ל כדי להודיע ללקוחות על שינויים בעסק שלך או על מבצעים מיוחדים.
3. צור פורום והגב באופן פעיל לשאלות ודאגות של הלקוחות שלך.
4. כתוב מאמר בבלוג המפרט מה העסק שלך עושה כדי לשמור על הלקוחות שלך.
5. עדכן את העוקבים שלך במדיה החברתית עם כל מידע רלוונטי.
05. עדכן את אתר האינטרנט של העסק שלך
בניית אתרים לעסקים זו המומחיות שלנו וחשוב לנו להדגיש שהשארת הלקוחות שלך "בעניינים" היא קריטית לתקופה זו. עדכן את אתר האינטרנט שלך ואת דפי המדיה החברתית בכל שינוי בשעות העבודה שלך, עיכוב משלוח או ביטול אירוע/שירות. הוסף לאתר שלך קטע שאלות נפוצות כדי לטפל בדאגות של לקוחות.
06. שנה את אפשרויות התשלום שלך
נסה להגביל את העסקאות שלך ועודד לקוחות לשלם באופן מקוון באמצעות הטלפונים שלהם. אם אתה משתמש במערכת קופה, בטל חתימות על המסך. יתכן שתרצה אף לבחור בחשבונית מקוונת כדי להעביר באופן דיגיטלי את תהליך התשלום.
07. יצירתיות
היה דרוך לסוגיות שונות שעלולות להתעורר. שקול פתרונות חדשניים, והיה גמיש כדי להבטיח שהלקוחות שלך אכן יחזרו. אין תוכנית מסויימת שמתאימה לכל עסק; לכן, עליך להיות מספיק יצירתי ולמצוא פתרונות שיתאימו לעסק שלך.
ביבליוגרפיה: https://www.wix.com/blog/ecommerce/2020/03/coronavirus-what-every-business-owner-needs-to-know