שיווק דיגיטלי. אין סיכוי שלא שמעתם את המושג הזה בעידן שלנו, שבו עולם ללא אינטרנט אינו מתקבל על הדעת. עם למעלה מ-4.5 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, האינטרנט הפך למוקד העיקרי לשיתוף והפצת מידע - בין אם מדובר בעדכונים על משפחה, חדשות במדע ופוליטיקה או בידור בין חברים.
העולם המקוון שינה גם את הדרך בה עסקים מקדמים את המוצרים והשירותים שלהם. כמו רוב הדברים, תחום השיווק התחיל להסתובב ברשת - כאשר בניית אתרים, מדיה חברתית ומודעות מקוונות תופסות בעיקר את מקומן של שלטי חוצות, שיחות קרות ומודעות דפוס.
במדריך זה נדבר על מהו שיווק דיגיטלי וכיצד תוכלו להשתמש בו לקידום המותג שלכם. אנו נפרט גם את הסוגים השונים של שיווק דיגיטלי כדי שתוכל ללמוד על שיטות העבודה הספציפיות שיועילו לעסק שלך.
מה זה שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי מוגדר כשימוש בערוצים דיגיטליים לקידום מוצר או שירות. מטרת הגישה הזו היא ליצור קשר עם לקוחות ברשת - המקום בו הם מבלים הכי הרבה זמן בחיפוש מידע או בידור.
שיווק דיגיטלי הוא רחב, פשוט מכיוון שיש כל כך הרבה ערוצים מקוונים. פרסום ברשתות החברתיות הוא סוג של שיווק דיגיטלי, כמו גם שיווק בדואר אלקטרוני ובלוגים. יחד, תוכן הקידום בפלטפורמות השונות הללו מהווה אסטרטגיה שיווקית מגובשת באינטרנט.
היתרונות של שיווק דיגיטלי
כל חברה - מארגונים בינלאומיים גדולים וכלה בחנויות עצמאיות - יכולה להרוויח מפרסום עצמן ברשת. הנה כמה מהדרכים שבהן שיווק דיגיטלי יכול להועיל לעסק שלך:
בניית מודעות למותג על ידי הטבעת חותמתך באינטרנט
יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ויצירת לידים
העמקת קשרי לקוחות ובניית בסיס לקוחות נאמן
הדרכת לקוחות דרך המשפך השיווקי, החל מנקודת המגע הראשונה ועד למכירה
סוגי שיווק דיגיטלי
לשיווק דיגיטלי יש המון סוגים. כמה מהדוגמאות הנפוצות ביותר לשיווק דיגיטלי כוללות:
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
שיווק תוכן
שיווק ברשתות חברתיות
תשלום פר קליק (PPC)
פרסום מקומי
שיווק שותפים
שיווק משפיעים
שיווק בדוא"ל
אוטומציה שיווקית
יחסי ציבור מקוונים
שיווק במובייל
אופטימיזציה של יחס המרה (CRO)
אמנם זה עשוי להיראות כמו סוגים שונים של שיווק, אך זכור כי אינך צריך ליישם כל אחת ואחת מהפרקטיקות הללו. עם זאת, חשוב שתכירו אותם כדי שתקבלו הבנה טובה יותר אילו שיטות צריכות להיכנס לאסטרטגיה השיווקית שלכם.
01. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
אלמנט בסיסי של שיווק דיגיטלי. קידום אתרים אורגני הוא בעצם אופטימיזציה של האתר שלך לדרגה גבוהה יותר בתוצאות מנועי החיפוש. כאשר האתר שלך מופיע כתוצאה מובילה בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, אנשים נוטים יותר ללחוץ על הקישור שלך, ללמוד על המותג שלך ואולי אפילו להפוך ללקוחות.
יש שלוש דרכים רחבות לשיפור ה- SEO של האתר שלך:
קידום אתרים בדף כולל אופטימיזציה של הדפים באתר האינטרנט שלך על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח. כאשר אתה משלב מילות מפתח אסטרטגיות ברחבי האתר שלך, אתה יכול לדרג גבוה בדפי תוצאות של מנועי חיפוש ולהדריך לקוחות דרך משפך המכירות עם תוכן רלוונטי וסמכותי.
קידום אתרים מחוץ לעמוד נועד לשפר את SEO באמצעות הסתכלות בדפים חיצוניים לאתר שלך. קישורים נכנסים לאתר שלך - המכונה קישורים נכנסים - הם מרכיב קריטי בקידום אתרים מחוץ לדף. עבודה ברשת עם מפרסמים, כתיבת פוסטים אורחים ומסירת תוכן עשיר במידע בבלוג שלך יכולה לסייע בשיפור ה- SEO שלך מחוץ לדף.
קידום אתרים טכני עוסק באלמנטים האחוריים של אתרכם כמו קידוד, נתונים מובנים, דחיסת תמונות ועוד. מיטוב האלמנטים הללו יכול להקל על מנועי החיפוש "לקרוא" את האתר שלך ולשפר את מהירות הדף שלך.
02. שיווק באמצעות תוכן
קשור היטב ל-SEO, שיווק באמצעות תוכן הוא גם מרכיב מרכזי בשיווק דיגיטלי. זה כולל יצירת וקידום תוכן שמטרתו בניית מודעות למותג, הגדלת התנועה לאתר שלך, יצירת לידים והמרת לקוחות.
התוכן שאתה יוצר יכול ללבוש צורות רבות:
פוסטים בבלוג: בניית אתר בלוג ושימוש במילות מפתח אסטרטגיות וזנב ארוך במאמרים שלך - היא דרך נהדרת להביא תנועה לאתר שלך ולערב את הלקוחות שלך.
ספרים אלקטרוניים ומסמכים לבנים: הוספת תכנים מעמיקים וארוכים לאתר שלך מבססת את המומחיות שלך בענף ובונה אמון בקרב הקהל שלך. אתה יכול גם להציע תוכן זה להורדה תמורת פרטי הקשר של הקוראים שלך, שיעזור לך ליצור לידים.
סרטונים: תוכן האתר לא צריך להיות בכתב. הוספת סרטונים לאתר שלך היא דרך מרתקת לספק מידע רב ערך לקהל שלך.
אינפוגרפיקה: צורה נוספת של תוכן ויזואלי, אינפוגרפיות הן דרך מהנה ומועילה להקל על הקוראים להמחיש מידע. הסברים מורכבים וסטטיסטיקה מתאימים במיוחד לפורמט תוכן זה.
פודקאסטים: פורמט תוכן נשמע זה הוא דרך שימושית לחזק את הקשר שלך עם הקהל שלך ולבנות קהילה נאמנה סביב המותג שלך. כדי להפעיל פודקאסט, נסה להחזיר את תוכן האתר הקיים מחדש, כגון פוסטים בבלוג, ולהתאים אותו לאודיו.
סמינרים מקוונים: מיזוג של "רשת" ו"סמינר", סמינרים מקוונים מעסיקים את הקהל שלך, מבססים את סמכותך ומשמחים את הלקוחות מהתמורה הנוספת שהם מספקים.
בכל פורמטי התוכן שתבחרו, הקפידו להתמקד בנושא רלוונטי ובעל ערך עבור הקהל שלכם ויעזור להגביר את ה-SEO של האתר שלכם.
03. שיווק במדיה חברתית
אבן פינה נוספת לאסטרטגיה חזקה של שיווק דיגיטלי היא שיווק ברשתות חברתיות. זה כרוך בקידום המותג שלך בערוצים חברתיים על מנת להגביר את המודעות למותג, להניע תנועה לאתר שלך ולתפוס לידים. אתה יכול לעשות זאת על ידי יצירת פוסטים בערוצי מדיה חברתית פופולריים כגון:
פייסבוק
אינסגרם
טוויטר
יוטיוב
פינטרסט
לינקדאין
הפוסטים שלך יכולים לכלול כל דבר, החל במאמרי תובנות בבלוג וכלה בסרטונים של המוצר שלך בפעולה. בחר ערוצים בהם הקהל שלך פעיל ביותר; לעתים קרובות, זהו גורם דמוגרפי שלהם, כגון גיל ומיקום, כמו גם תחומי העניין שלהם.
04. תשלום פר קליק (PPC)
כמה משיטות השיווק הדיגיטלי, כגון בלוגים, קידום אתרים ופרסום ברשתות חברתיות הן אורגניות - כלומר הן מושכות תנועה "באופן טבעי" לעסק שלך במקום לדרוש ממך להוציא כסף ישירות. עם זאת, נוהגים אחרים כוללים תג מחיר.
תשלום לקליק, הוא צורה חזקה במיוחד של פרסום מקוון בתשלום. כמו SEO, PPC הוא סוג של שיווק במנועי חיפוש, או SEM. אם אתה מכיר פוסטים שכותרתם "מודעה" בחלק העליון והתחתון של דפי תוצאות החיפוש של גוגל, כבר ראית PPC בפעולה.
לפי מודל זה, מפרסמים משלמים עמלה בכל פעם שלוחצים על הקישור שלהם. כמו בצורות אחרות של שיווק דיגיטלי, המטרה של PPC היא להעביר תנועה לאתר על מנת ליצור לידים ולבצע מכירות.
בדרך כלל, PPC משמש במנועי חיפוש או בפלטפורמות מדיה חברתית:
גוגל: שיווק במנועי חיפוש PPC מקושר לרוב לגוגל אדס.
פייסבוק: יצירת פוסטים בתשלום בפייסבוק עוזרת לך להרחיב את טווח ההגעה שלך, לחשוף את התוכן שלך לאנשים שלא עוקבים אחריך.
לינקדאין: אתה יכול גם לעשות קמפיין ממומן בלינקדאין, ולעזור לעסק שלכם להתקדם שם.
05. פרסום מקומי
גם פרסום מקומי הוא מודל שיווקי מקוון פופולרי. בניגוד לחלונות קופצים גדולים ומודעות פולשניות אחרות, מודעות מקוריות תואמות את הפורמט ואת הטון של הפלטפורמה בה הן מופיעות. מודעות מקומיות מופיעות לרוב באתרים והן מציגות תוכן "שמשתלב" עם מאמרים או פוסטים בבלוגים שמסביב. לדוגמה, הם עשויים להופיע כסרטון המוטמע בפוסט בבלוג, או כקריאה מומלצת בתחתית הדף.
המטרה של פרסום מקומי היא להדריך את המשתמשים ללחוץ על תוכן שיעביר אותם לדף החברה שלך. אם התוכן המפורסם אינו פולשני ורלוונטי ביותר לחומר העומד על הפרק, ייתכן שהמשתמשים יתפתו יותר ללחוץ.