אם אתה נושם נטפליקס (ונושם באופן כללי) כנראה שגם אתה צפית במשחק הדיונון. הפעם, מדובר בסדרה מטורפת להחריד, כזאת שמשאירה אותך ער ובבינג' לפחות חצי לילה. משחק הדיונון מספרת את סיפורם של אנשים המתמודדים על סכום כסף גדול במסגרת משחק לא רגיל שמחייב אותם לסכן את חייהם. חוץ מזה שהיא ממכרת, מזעזעת ומטלטלת בצורה מחשידה, משחק הדיונון שופעת בשיעורים לעסקים ומוסרי השכל לחיים שכדאי לכולנו להתעכב עליהם.
בסדרה ישנן לא מעט סצנות מעוררות מחשבה שגורמות לך לעצור שנייה ולהקביל את מה שקרה למציאות שלנו. אנחנו כצופים אקטיביים וחמודים החלטנו ללמוד בעצמינו וללמד את הכלל 7 דברים שהסקנו ממשחק הדיונון על עסקים.
ולא ממש כדאי לכם לזוז :)
1) שיווק "מפה לאוזן" זו דרך יעילה לקדם את העסק
אף קמפיין פרסומות בתשלום בכל קנה מידה היה יכול להשיג את ההצלחה שהשיגה משחק הדיונון רק מפה לאוזן.
זו הטכניקה הקלאסית ביותר בכל הזמנים. וכנראה גם מוצלחת יותר מהקמפיינים הכי גדולים של מודעות בתשלום. אם חשבת שהמלצה מפה לאוזן היא יחסית זניחה באסטרטגיית השיווק שלך, משחק הדיונון מוכיחה שזה יכול להיות הגורם המשמעותי ביותר במאמצים להתפרסם. לרוע המזל, חברות שיווק לא יכולות לקנות המלצות מפה לאוזן, כך שבדרך כלל הדבר נעשה באופן אורגני (או דרך משפיעניות באינסטגרם תחת ההאשטאג #לאממומן)
גם אנחנו שמענו על משחק הדיונון מחברים. אמרתי שמענו? חברה שלי לא ירדה ממני עד שאפנה שעה מחיי לצפייה בפרק הראשון (שעה שהפכה לתשע שעות מהירות). הבאז המטורף שנוצר סביב הסדרה שבר אותנו כשכל רשת מדיה חברתית אפשרית הייתה מוצפת בממים עליה.
סדרת טלוויזיה שמשתלטת על הרשת כמעט מאלצת אותך לרצות לצפות בה כדי שתוכל להתייחס לקהילה סביבך ולהבין את כל הבדיחות. בדיוק כמו סדרת טלוויזיה, כך גם כל עסק או שירות. כשאתה מקבל המלצה ישירה ממישהו שאתה סומך עליו, סביר להניח שלא תלך על המודעה הראשונה שתופיע בגוגל, אלא תפנה לאותו בעל מקצוע מומלץ ותקבל את שירותיו בביטחון.
2) גישה חסכונית וחכמה מובילה לחיים עצמאיים יותר
חיסכון של כסף והתנהלות פיננסית נכונה הם הכרחיים, ועלינו לטפח גישה חסכונית שתהפוך להרגל. במשחק הדיונון, סונג ג'י-הון לא ידע לחסוך. הוא חי על חשבון אמו המבוגרת והחולה. ג'י-הון היה גרוש בעל חובות תובעניים שלא אפשרו לו אף לחגוג יום הולדת לבתו.
מהטעויות של ג'י-הון אנחנו למדים כי על כל מבוגר אחראי לנקוט בגישה חסכונית ולהתנהל עם ההכנסות שלו נכונה. חיסכון בכסף וניהול חכם של החשבונות דורשים משמעת, ובדיוק כמו כל הרגל, אם נטפח את הגישה הזאת, היא תהפוך לדבר קבוע בחיינו.
3) כסף מעבודה קשה תמיד יהיה בטוח ויציב יותר
סונג ג'י-הון וצ'ו סאנג-וו הם חברי ילדות ותיקים שיצאו למסלולים שונים כשגדלו. אמנם אחד הצליח והשני נכשל, אך בסופו של יום שניהם הגיעו למשחק מסכן חיים בגלל בחירות גרועות.
סונג ג'י-הון וצ'ו סאנג-וו נכנעו לבחירות שגויות באמצעות השקעות במשחקי מזל מפוקפקים ובהימורים. שניהם נדחקו לקצה ולקחו את המסלול ״המהיר״ יותר. הזדמנויות כסף קלות צצות כמו פטריות. עלינו להיות חכמים מספיק כדי להעריך את הרווח האמיתי שהשקעות כאלו יקנו לנו. ישנם סיכונים גדולים מידי בהימורים ובמשחקי מזל.
4) אי אפשר לדעת מה הצרכנים באמת רוצים עד שהם מראים לנו
דרמת ההישרדות הדרום קוריאנית תרגיש לכם יחסית הגיונית כשתצפו בה. כנראה שזה היה הזמן המושלם להוציא תוכנית כזאת. היה צורך במשהו מוזר ומרענן. השיעור הרביעי מלמד אותנו שאנחנו לא יכולים לחזות את רצון הצרכנים עד שהם מראים לנו מה הם אוהבים.
תחשבו על זה ככה, אנחנו לא באמת יודעים מה אנחנו רוצים עד שאנחנו מקבלים את זה. זה כמו שאתה נכנס לוולט ורואה תמונה של מק רויאל שלא ידעת שחשקת בו לפני.
זה מלמד אותנו שאנחנו לא תמיד יכולים לעקוב אחר הנורמה המקובלת או להיות תלויים בנתונים היסטוריים כדי לחזות את העתיד. משחק הדיונון ציירה גבולות חדשים ושינתה את כל חוקי המשחק עם התוכן שהביאה, וכך גם כל סטרטאפ או עסק חדש יכולים לעשות. תוכן רגיל יכול למשוך את העסק שלך לתשומת לב בינונית, אבל קונספט חזק באמת שהוא מסקרן ופורץ דרך יכול לגרום לך להפוך לוויראלי, וכתוצאה מכך להתפרסם ולפרוץ.
5) אם זה נראה too good to be true, זה באמת ככה
זה כמו האסאמסים האלה שמבטיחים לך סכום כסף מטורף אם תמלא את הפרטים שלך - כולנו יודעים שמדובר בהונאה. האמת היא שאין קיצור דרך או פתרון מהיר להצלחה. אם תנסה לרכוש הצלחה או תהילה בדרך הקלה, רוב הסיכויים שתאבד אותה כמו שהשגת אותה או שתשלם על כך מחיר כבד יותר בטווח הארוך. Easy come, easy go.
6) חשיבה מחוץ לקופסא יכולה לפתור בעיות
במשחק עוגיית חלת הדבש, סונג ג'י-הון מקבל את הצורה המורכבת ביותר. כל תקווה נראית לו אבודה, עד שהוא עולה על טריק שעוזר לו לעבור את המשחק בשלום. הפתרון הלא שגרתי של ג'י-הון היה ללקק את העוגייה ולהמיס את צורת המטריה במקום לחצוב אותה במחט.
בעזרת המרץ של ג'י-הון העוגייה לא נשברת, והוא לא מפסיד במשחק (בנוסף, כל השחקנים דאגו לחקות את השיטה שלו). ג'י-הון מלמד אותנו לשאוף לחשוב תמיד מחוץ לקופסה. לכו תדעו, אולי נמצא פתרונות לכמה מהבעיות הכי גדולות שלנו בחיים.
7) להיות אחרון זה לא תמיד נורא
במשחק החמישי, השחקנים היו צריכים להתקדם על גשר מאריחי זכוכית. הם היו צריכים לבחור לדלג על הסוג החזק יותר של האריחים, אחרת יפלו אל מותם. ג'י-הון, שנבחר להיות אחרון באותו המשחק, לבסוף משיג את היתרון הגדול ביותר - ככל שמתמודד יוצא מאוחר יותר כך הוא יצטרך לנחש פחות אריחים. (הקודמים עשו בשבילו את העבודה).
למרות מה שהחברה גרמה לנו לחשוב, להיות אחרון זה לא תמיד כזה נורא. כשאתה אחרון אתה לומד מקודמייך, מיישם ובסופו של דבר מצליח. אתה בעיקר מנצח במקומות בהם אחרים ורבים נכשלו.
ביבליוגרפיה: