top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

המדריך השלם לעיצוב אתר מחדש

בניתם את האתר שלכם לפני כמה שנים והוא כבר לא נראה טוב? אתם מרגישים שהוא לא עדכני מספיק מבחינה עיצובית ומבחינת המסרים שהאתר מעביר? המאמר הזה בשבילכם.


אתר האינטרנט שלך הוא האמצעי הטוב ביותר להצגת המותג / העסק שלך במיטבו, עבור לקוחות קיימים ופוטנציאליים. בדומה לשאר העולם המקוון, האתר שלך אמור להמשיך ולהתפתח ולהשתנות לאורך זמן; להישאר רענן כמו השירות שאתם מספקים. לאחר פרק זמן מסוים, נדרש עיצוב מחדש מקיף יותר של האתר שלנו, על מנת להתאימו לתקופה הנוכחית מבחינת העיצוב והאלמנטים אשר נמצאים בו.


מה נכלל בתכנון ועיצוב מחדש של אתר אינטרנט?

תכנון מחדש של אתר אינטרנט נוגע לא רק לעיצוב האתר אלא גם לשיפור הפונקציונליות שלו. לפיכך, בעיצוב מחדש אנחנו אמורים לקחת בחשבון גם את תוכן האתר, חווית המשתמש, נוהלי SEO ואופטימיזציה לנייד.

הרשימה הבאה של עיצוב אתר מחדש תנחה אתכם בשלבים לשיקום האתר שלכם, בין אם תעבדו באופן עצמאי ובין אם בעזרת מעצב אתרים מקצועי:


1) קבעו אם הגיע הזמן לעצב מחדש את אתר האינטרנט שלכם

2) נתחו את האתר הנוכחי שלכם

3) קבעו את היעדים שלכם וצרו תוכנית מסודרת

4) הגדירו את השפה הויזואלית שלכם

5) צרו מפת אתר

6) השתמשו בשיטות העיצוב הטובות ביותר

7) עדכנו את תוכן האתר שלכם

8) שימו לב ל-SEO של האתר שלכם

9) בצעו התאמה למובייל

10) סקרו ושתפו


01) קבעו אם הגיע הזמן לעצב מחדש את אתר האינטרנט שלכם

בניית אתרים ובכלל עיצוב מחדש של אתר הוא פרויקט הדורש זמן רב, תכנון ואסטרטגיה. לפני שתתחילו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

· האם העיצוב של האתר שלי אינו מעודכן עוד?

· האם הבחנתי בירידה במכירות או בהמרות?

· האם משתמשים התלוננו על הניווט או העיצוב באתר שלי?

· האם מיתגתי לאחרונה את העסק שלי?

אם ענית 'כן' על אחת מהשאלות האלה, כנראה שתכנון מחדש של אתר האינטרנט שלך עשוי להועיל לעסק שלך מאוד.


02) נתחו את האתר הנוכחי שלכם

לפני שתשנו משהו באתר הקיים שלכם, קחו את הזמן לנתח לראשונה את הביצועים שלו ואת התחרות. סקרו את האתר על עמודיו השונים ונסו לעשות רשימה של כל הדברים שתרצו לשנות מבחינת העיצוב גם אינכם יודעים לעשות זאת בעצמכם. בעזרת כלים כגון Google Analytics תוכלו לבדוק את נתוני האתר שלכם. בדקו אם הדפים פופולריים, כיצד נראה מסע משתמש ממוצע באתר שלכם ואילו CTAs (לחצני קריאה לפעולה) מקבלים לחיצה.

חקרו את המתחרים: בדקו היטב את אתרי האינטרנט של המתחרים המובילים בענף שלכם. שימו לב לעיצוב שלהם, לניווט באתר שלהם, לתוכן ולכל אסטרטגיות השיווק שהם מפעילים.

מי הם הלקוחות שלכם? על ידי יצירת הבנה טובה יותר של מיהם הלקוחות שלכם, תוכלו לקבל תחושה של מה שהם אוהבים ולא אוהבים, או מה הם הרגלי הגלישה המקוונים שלהם. מידע זה יעזור לכם להתאים את העיצוב של אתר האינטרנט שלכם לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

03) קבעו את היעדים שלכם וצרו תכנית מסודרת

רשמו רשימה של מה שתרצו להשיג בעיצוב מחדש של האתר שלכם. האם הוא נועד להגדיל את המכירות? לעודד מנויים לשיווק בדוא"ל? להעלות מודעות למוצרים או מבצעים חדשים? יעדים מוגדרים בבירור יעזרו לכם לתכנן תכנית לעיצוב מחדש של אתר האינטרנט שלכם. לאחר מכן, פרקו את כל השינויים הרצויים שאתם רוצים לבצע באתר שלכם לצעדים קונקרטיים וניתנים לפעולה. לדוגמא, אם המטרה העיקרים היא להגדיל את המכירות, כדאי לכם לשקול לשלב לייטבוקסים המציעים הנחה מיוחדת.


04) הגדירו את השפה הויזואלית שלכם

ההחלטה על המראה והתחושה של אתר האינטרנט שלכם היא צעד חשוב לפני שמתעמקים בפרטים הרבים שנכנסים אליו. וודאו שהשפה הוויזואלית של האתר קשורה לזהות המותג שלכם, ותואמת לטון וערכי הליבה של העסק שלך.

כדי להתחיל אנו ממליצים לבדוק את המקורות להשראת עיצוב אתרים ואת המגמות העדכניות ביותר לעיצוב אתרים. (קראו כאן אודות הטרנדים לעיצוב אתרים של שנת 2020) נסו לזהות מה הכי מתאים למותג שלכם ומה יכול להועיל לפונקציונליות אתר האינטרנט שלכם.

בשלב זה, עליכם יהיה לאסוף את כל נכסי העיצוב החיוניים שתצטרכו לאתר שלך. אלה כוללים את הלוגו המקצועי שלכם, צבעי המותג וסכמת הצבעים באתר. שאלו את עצמכם אם הם עדיין מתאימים לסגנון החדש שלכם, או האם כדאי שתבצעו כמה שינויים.


05) צרו מפת אתר

מפת אתר היא רשימה של כל העמודים באתר שלכם והדרך בה הם קשורים זה לזה. מיפוי נכון של האתר הוא קריטי עבור חוויית המשתמש, ועל מנת להשיג ניווט קל ואינטואיטיבי באתר.

אפשר אפילו לצייר עץ של הדפים השונים באתר על דף. זכרו שיטות ניווט אתרים חשובות, כגון קישור הלוגו שלך לדף הבית. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שבקליק אחד או שניים, מבקרי האתר צריכים להיות מסוגלים להגיע לכל דף באתר שלך, מכל דף בו הם נמצאים.


06) השתמשו בשיטות העיצוב הטובות ביותר

כאן נכנס החלק העיצובי. הקפידו לשמור על זהות המותג שלכם, כמו גם על העקרונות העיקריים של עיצוב האתר שלכם. הטיפים הבאים ינחו אתכם בכיוון הנכון:

היררכיה: זה מה שמביא את מבקרי האתר להסתכל על כל אחד מהרכיבים באתר שלכם בסדר עדיפות, החל מהאלמנט המשמעותי ביותר. פעולה זו תמנע מראה עמוס ותחושת דחיפות מיותרת. גודל ומשקל (כמו גודל אותיות גדול יותר ונועז יותר לכותרות) ומיקום אלמנטים (כמו הצבת כפתור CTA חשוב במרכז המסך) יכולים לעזור לך להשיג זאת.


ניגודיות: ניגודיות עוזרת לנו להבחין בין חלקים שונים של העיצוב על ידי הדגשת ההבדלים ביניהם. בעוד שאלמנטים שנראים זהים נוטים להשתלב זה בזה, אלמנטים מנוגדים בולטים יותר. ניגודיות ניתנת להשגה באמצעות מרקם (כמו רגיל מול דפוסים חוזרים), בהירות (אור לעומת כהה), והנפוצה ביותר, צבע. בדיקת ניגודיות הצבעים באתר האינטרנט שלך היא חשובה גם לצורך הנגשת האתר.


איזון: כל אחד מהדפים באתר שלכם צריך להיות מאוזן והרמוני. דרך טובה להבין איזון היא לחשוב על דף האינטרנט כסולם, כאשר האלמנטים שלו מופצים באופן שווה על שני הצדדים. ישנן דרכים רבות להתפשטות כזו, שכן שיווי המשקל יכול להיות סימטרי, א-סימטרי או רדיאלי. לא משנה מה תבחרו, המראה המתקבל אמור להרגיש תמיד מגובש ולא להשאיר שום דבר לא במקום.


שימוש בתמונות: דאג לשלב תכונות מדיה באיכות גבוהה בדרכים התומכות במותג שלך, כגון תמונות, אייקונים או וקטורים. התמונות עשויות להציג את המוצר שלכם, כמו אוכל לאתר מסעדה או לינה באתר אינטרנט בענף המלונאות. אפשרות אחרת היא פשוט להגדיר את מצב הרוח הנכון, למשל, עם צילום מרגיע של צמחים באתר תזונה ובריאות.


טיפוגרפיה: זהו הנוהג של סידור טקסט הנוגע לכל דבר, החל מבחירת הגופן לגודל האות ולמשקל. בעוד שהטיפוגרפיה היא צורה אמנותית בפני עצמה, ישנם כמה כללים פשוטים שיעזרו לך להשתמש בסוג לאתר שלך. בחרו גופן אחד עד שלושה (אך לא יותר) והשתמשו בהם בעקביות בכל האתר. טקסט הפיסקה צריך להיות הקריא ביותר, בעוד שגופן הכותרת יכול להיות יותר בצד הדקורטיבי, עם נגיעות ייחודיות.


07) עדכנו את תוכן האתר שלכם

חלק גדול בעדכון האתר הוא רענון הטקסט שלו. וכשמדובר בכתיבת תוכן האתר שלך, חשוב ביותר שבחירת המילים שלך תספק ערך אמיתי לקוראים. זכרו את קהל היעד שלכם כדי להימנע מליצור טקסט שפחות נוגע לך ולמוצר שלך ולהשתמש בטקסט שיתאים למשתמשים שלך ולצרכיהם. אנו ממליצים לשמור על הטקסט קצר. משפטים תמציתיים ועדכניים הם יעילים במיוחד בעידן הנוכחי הזה של קריאת רפרוף והפחתת טווחי הקשב.


טון הקול: טון הקול שלכם צריך להיות עקבי ומזדהה עם המותג שלכם. כתבו את הדברים בדרך שבה תרצו שהמותג שלכם יישמע, לו היה אדם. האם זה אישי וידידותי, או מקצועי וסמכותי?

מיקרוסקופיה: חלק חשוב נוסף מהטקסט של האתר שלכם הוא המיקרוסקופיה שלו. מונח זה מתייחס לקטעי הטקסט הקצרים; החל מכפתורי הקריאה לפעולה (CTA) ועד לטפסים המקוונים שלך. נסו להבין את המיקרוקופיה של הטקסט באתר שלכם, כך שזה יישמע שיש מאחוריה בני אדם אמיתיים ולא רק שורות קוד קרות. לדוגמה, לחצן הרשמה יכול לחרוג מ"אישור" פשוט ולומר "רשום אותי!".


08) שימו לב ל-SEO של האתר שלכם

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO, היא חלק אינטגרלי בשיפור העיצוב של האתר שלכם. SEO טוב ישפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, ובכך ישפיע לטובה על הקידום האורגני של האתר שלך.

ישנם צעדים רבים שתוכלו לנקוט כדי לעזור לעסק שלכם להימצא בגוגל. כמקום טוב להתחיל, אנו ממליצים להתשמש בכלי המדהים של וויקס שנקרא Wix Seo Wizard. אם תצטרכו עזרה אל תהססו לפנות אלינו.

שימוש במילות מפתח: ערכו מחקר מילות מפתח ובחרו שתיים עד שלוש מילות מפתח כדי לתאר את העסק שלכם (ביטויים או מונחים קצרים שאנשים היו מקלידים במנועי חיפוש כאשר הם מחפשים עסק דומה לשלכם). יש להשתמש באסטרטגיות סביב אתר האינטרנט שלך, כולל כותרות ותיאורי SEO שלך. ודאו שמילות המפתח משתלבות בצורה חלקה בתוכן שלך, שכן עדכוני האלגוריתם האחרונים של גוגל שמים לב במיוחד להקשר זה.

אלט-טקסט: כתיבת alt-text לתמונות באתר האינטרנט שלכם מחזקת הן את ה-SEO והן את הנגישות באתר. הדבר נעשה על ידי הוספת מספר מילים המתארות את תוכן התמונה שלך. טקסט ה- alt לא יהיה גלוי לגולשים באתר, אך בכל זאת מועיל מאוד עבור בוטים וטכנולוגיות עזר של Google.

תגי מטא של דפים: כתיבת תגי המטא של הדף - כולל תגי הכותרת והתיאורים שלו, עוזרת לרובוטים של מנועי חיפוש להבין את תוכן הדף בצורה טובה יותר, ולהציג אותו נכון בתוצאות החיפוש. במידת האפשר, עדיף לכלול מילות מפתח בתגיות המטא.

09) התאימו את האתר למובייל

אתר מותאם למובייל הוא אחד הדברים הכי חשובים בימינו. הסירו אלמנטים מיותרים כך שרק התוכן החיוני ביותר יישאר בגרסת המובייל. אתם יכולים גם לנצל את תכונות העיצוב של גרסת המובייל כמו מסך קבלת פנים ממותג או שימוש באנימציות. בנוסף לשיפור חוויית המשתמש באתר, אתר מותאם לנייד הוא חלק עיקרי מיוזמת האינדקס הראשונה של Google למובייל. גוגל אוהבים אתרים שמותאמים למובייל בצורה טובה יותר מאתרים שלא, וכאן יהיה לכם יתרון על פני המתחרים שלכם שלהם אין אתר שמותאם למובייל.


10) סקרו ושתפו

תנו לעיצוב החדש שלכם סקירה יסודית, בצעו הגהה מחדש לתוכן האתר, בדקו את זרימת הניווט ושכל הקישורים עובדים כראוי. בדקו את הפרטים הקטנים ביותר, כגון ה-Favicon של האתר (האייקון הקטן שמופיע לצד שם האתר בכותרת העליונה של הדפדפן), וכל השאר ברשימת הבדיקה הזו לצורך הפעלת האתר שלך. בקשו מכמה חברים או אנשי צוות מהימנים לערוך בדיקה דומה.

לאחר שתסיימו לעצב מחדש את האתר שלכם, שלחו אותו לכמה חברים שיתנו חוות דעת. לקבל פידבקים זה דבר מאוד חשוב להצלחה של האתר שלכם.


המאמר תורגם מ-Wix Blog.


לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

לשיחת ייעוץ ידידותית התקשרו עכשיו: 073-375-33-00

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page