top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

התאמת האתר לקהל היעד - 6 שלבים חשובים

פיתוח המוצר הוא רק חלק קטן מהעבודה האמיתית שלך כבעל עסק. לאחר פיתוח המוצר, עלייך לשים את מירב המאמצים שלך בשיווק עקבי שלו. ישנם שלבים מאוד ברורים בתהליך שיווק מוצר, והידוע שבהם הוא בניית אתר אינטרנט שישמש לך כבסיס לאסטרטגיה שיווקית איתנה. לאחר בניית אתר אינטרנט, אתה צריך לדעת איך להתאים אותו לאנשים הנכונים: מי הוא הקהל הכי מתאים עבור המותג שלך? האם "ירייה לכל הכיוונים" תביא אותך לפגיעה ביעד? או שמא תצליח יותר אם תשים את כל תשומת הלב על שירות ספציפי שאתה מציע?


מיקוד מדויק לקהל היעד שלך הוא המפתח ללקוחות עתידיים ונאמנים, וכאן נכנס שיווק לקהל היעד. ככל שהקהל שלך רלוונטי וספציפי יותר, כך העניין במותג שלך יהיה גדול יותר. במאמר זה הכנו עבורך 6 שלבים חשובים בהתאמת אתר האינטרנט לקהל היעד שלך.


מהו קהל יעד?

קהל יעד הוא קבוצת האנשים הספציפית שאליה מכוון המוצר או השירות שלך. במילים אחרות, קהל היעד הוא הקהל העיקרי של אסטרטגיית השיווק שלך. קהל יעד יכול להיות מורכב מקבוצה רחבה, כמו נשים בארצות הברית; או קבוצה מצומצמת יותר, כמו סטודנטים מאיזור הצפון. הקבוצה שתבחר תהיה תלויה בצרכי הצרכן הספציפיים עליהם המוצר עונה.


איך תאתר את קהל היעד שלך?

  1. נתח את הלקוחות הקיימים שלך

  2. הכר את היתרונות של המוצר שלך

  3. בדוק את המתחרים שלך

  4. חלק את הקהל שלך

  5. כתוב הצהרת קהל יעד

  6. שפר את המחקר שלך

01. נתח את הלקוחות הקיימים שלך

השלב הראשון בהגדרת קהל היעד הוא ניתוח הלקוחות הקיימים שלך. גם אם רק הקמת עסק ועדיין אין לך לקוחות רבים, שיטת עבודה זו תועיל לך בהמשך הדרך. התחל באיסוף מידע על קונים בהווה ובעבר, ונסה לזהות מאפיינים משותפים לכל אותם הלקוחות. נתונים אלה יסייעו לך לשווק את המוצר שלך לאנשים עם תחומי עניין דומים.

הנתונים שכדאי לך לקחת בחשבון הם:

  • גיל: האם הלקוחות שלך חולקים עשור או דור משותף? האם הם בני 60+, מתבגרים או משהו בין לבין?

  • מיקום: היכן בעולם\בארץ רוב הלקוחות שלך גרים?

  • שפה: אילו שפות הלקוחות שלך מדברים? זכור ששפת הלקוחות שלך אינה בהכרח השפה הדומיננטית במדינתם.

  • כוח ההוצאה: קח בחשבון גורמים חברתיים-כלכליים שעשויים להשפיע על הלקוחות שלך. כמה כסף הם מוכנים או מסוגלים להוציא?

  • תחביבים וקריירה: מה הלקוחות שלך נהנים לעשות? מהם מקצועותיהם, ומה הם עושים בזמנם הפנוי?

  • שלב בחיים: באיזה שלב בחיים נמצאים הלקוחות שלך? האם הם סטודנטים במכללה? הורים צעירים? גמלאים?

הקפד לארגן את הממצאים שלך בצורה מסודרת על מנת שתוכל לזהות מגמות בקלות. ניתוח מגמות אלו יאפשר לך למצוא מאפיינים משותפים בתוך בסיס הלקוחות שלך.


02. הכר את היתרונות של המוצר שלך

השלב הבא בהגדרת קהל היעד שלך הוא הבנת המוטיבציה של הלקוחות לרכישת המוצר שלך. מה מניע אותם לקנות מהחברה שלך ולא ממתחרים? הכר את היתרונות (ולא רק את התכונות) של המוצר או השירות שלך. התכונות הן מאפייני המוצר שלך; לדוגמה, אם העסק שלך מוכר מזוודות, ייתכן שתתאר את המוצר שלך כקטן, קומפקטי ובעל מספר תאים. אך יתרונות המוצר שלך, לעומת זאת, הם היתרונות שהוא מביא ללקוחות שלך. איך המזוודה שלך הופכת את חייו של הלקוח לטובים יותר? המזוודה הקומפקטית, מרובת התאים, היא קלה לנשיאה ובעלת 4 גלגלים. למידה על הצרכים הספציפיים שהמוצר שלך ממלא, עוזרת להפנות אותך אל קהל היעד שלך. קהל היעד של אותה חברת מזוודות, למשל, יהיה אנשי עסקים שנוסעים לנסיעות קצרות ותכופות.


03. בדוק את המתחרים שלך

שים לב לקהלי היעד שהמתחרים שלך מכוונים אליהם. נכון, אין לך גישה לניתוח נתוני הלקוחות שלהם, אך אתה יכול להבין מי הם על ידי ביצוע ניתוח SWOT (ראשי תיבות: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) של המתחרים שלך. תעשה קצת סטוקינג באתרי האינטרנט, הבלוגים והערוצים החברתיים שלהם. נסה להבין מי הוא קהל היעד שלהם על בסיס תוכן האתר, אסטרטגיית השיווק ומיתוג המדיה החברתית שלהם. חפש תגובות רלוונטיות בדפי המדיה החברתית כדי להבין אילו סוגי אנשים רואים את אותם הפוסטים. האם לפיסות תוכן אלו יש משהו משותף מבחינת הצעה או מיתוג? לאילו תחומי עניין או צרכים הם נותנים מענה? השתמש במידע זה כדי לשקול אילו סוגים של תכונות או יתרונות מושכים את הצרכנים בענף שלך.


04. חלק את הקהל שלך

לאחר שהפעלת כישורי סטוקינג ואספת מידע על המאפיינים ותחומי העניין של קהל היעד שלך, הגיע הזמן להגדיר בבירור את סוגי הלקוחות שלך. סוגי לקוחות אלה יהוו את הבסיס לקהל היעד. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תהליך המכונה "חלוקת קהל יעד". תהליך זה כרוך בחלוקת הלקוחות שלך לקבוצות, על סמך התכונות המשותפות להן.

חלוקת קהל היעד יכולה להתבצע לפי:

  • גיאוגרפיה: מיקום פיזי. שים לב: אם הלקוחות שלך נמצאים ברחבי העולם, תצטרך ליצור אתר רב-לשוני, כמו גם מודעות מקומיות וחומרי שיווק.

  • דמוגרפיה: מאפיינים כמו גיל, מין, גזע, רמת הכנסה או מצב משפחתי.

  • פסיכוגרפיה: תכונות פנימיות כמו אישיות, אורח חיים או ערכים אישיים. לרוב מדובר בתוצר של גורמים גאוגרפיים ודמוגרפיים כמו מיקום, דור או שלב חיים.

  • התנהגות: תכונות המבוססות על סמך התנהגות מקוונת, כמו מוכנות הקנייה או תדירות השימוש.

05. כתוב את הממצאים על קהל היעד שלך

לאחר שקבעת את התכונות המגדירות את קהל היעד שלך, כתוב את כל הממצאים על דף. ההצהרה שלך צריכה לכלול:

  • מידע דמוגרפי על קהל היעד שלך, כמו מין וגיל.

  • מיקום גיאוגרפי של קהל היעד שלך.

  • תחומי העניין העיקריים של קהל היעד שלך

לבסוף, סכם את הממצאים למשפט אחד. לדוגמה:


"קהל היעד שלנו הוא נשים שגרות באיזור מרכז הארץ, בשנות ה-30-40 לחייהן, ונהנות מאופנה נוחה ויומיומית."

הצהרה ברורה לגבי מיהו קהל היעד שלך, תעזור לשמור על עקביות המיתוג והשיווק של האתר שלך. ומי כמוך יודע כמה עקביות היא משמעותית ויעילה?


06. שפר את המחקר שלך

הגדרת קהל היעד שלך מבוססת על מחקר מעמיק. אבל, האם הפעם הראשונה תמיד מספיקה? גם לאחר שתזהה את קהל היעד שלך, עליך להמשיך בחיפושים אחר תמונה כמה שיותר מדויקת של הלקוחות שלך.



רוצה להתחיל בתהליך? לין בניית אתרים מציעה בניית אתרים לעסקים במחיר של 1,000 ש"ח בלבד!

(לא כולל דומיין ואחסון אך נשמח לעזור לכם בנושא)



ביבליוגרפיה:

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page