ידעת - חסכת

בלוג ידע וחיסכון בדיגיטל

  • LIN.co.il

10 טיפים שימושיים לניהול זמן

עובדה אמיתית: הזמן יקר.

בחירת האופן שבו תבלו כל שעה ביום חיונית להצלחה ולשפיות שלכם. עם זאת, לא משנה איך תתכננו את זה, העבודה פשוט ממשיכה להצטבר. גיוב אסטרטגיה לניהול הזמן תעזור לכם לא לטבוע בעומס. איך עושים את זה?


ריכזנו לכם 10 טיפים שימושיים לניהול הזמן בצורה יעילה ופרודקטיבית יותר:


01. התעוררו מוקדם

אין יותר כיף מלהספיק דברים מוקדם יותר ביום. בוקר הוא זמן מעולה לתכנן את הלו"ז, לאכול ארוחת בוקר איטית ולהתאמן. לפני שתתחילו להילחם בדוא"ל ובמטלות היומיומיות (הבלתי-נמנעות), השתמשו בזמן השקט והיקר של הבוקר כדי להמשיך ליזום ולהתחיל את היום בצורה רגועה ואפקטיבית יותר.


02. תכננו את הזמן מראש

רשימות על גבי רשימות. רק ככה מבצעים! לפני כל יום או שבוע, שבו וכתבו את כל המטלות שעליכם לבצע. אף אחד לא יתכנן את היום שלכם אם לא אתם. קחו דף וכתבו את כל הדברים שאתם צריכים להספיק לילה לפני או מעט אחרי שהתעוררתם בבוקר.

הרגל אחד שאנחנו בעצמינו עושים הוא לתכנן את השבוע הבא כבר ביום שישי אחר הצהריים. זה מוריד חלק מהלחץ של אותם ימי בוקר מעייפים שלא נראה כי כמות קפה יכולה להניע מישהו.


03. הגדירו יעדים ברי-השגה

הגדרה היא שלב חשוב בהגעה ליעד. המשמעות היא קביעת יעדים קטנים, יומיומיים, הניתנים להשגה, אשר מובילים אתכם לעבר היעדים הגדולים שלכם. בכל פעם שתשיגו מטרה קטנה, ההשראה שלכם להמשיך רק תגדל. מספר ריאלי של יעדים יומיים הוא בין 3-5. סדקו מה מתאים לכם, ואז הגדילו או הקטינו את הכמות על סמך ההצלחה והביצועים.


04. בצעו את המשימה הכי פחות אהובה עליכם

אם יש משהו ברשימת המטלות שפשוט גורם לכם לאיזושהי טינה, עדיף להיפטר ממנו מיד!

אם תבצעו את הדבר השנוא הזה לפני הכל, לא תצטרכו להסתכל על רשימת המטלות שלכם בתיעוב. זו אחת ממיומנויות ניהול זמן שתרים לכם כבר בשנייה שתסיימו איתה.


05. הספיקו כמה שיותר בבוקר

כאשר אתה מגדיר את רשימת המשימות היומית שלך, העדיף את הדברים החשובים ביותר. התחל את היום שלך על ידי בדיקת פריטים אלה מהדבר הראשון בבוקר (כמו גם המשימה הפחות אהובה עליך) בזמן שאתה מלא באנרגיה אחרי לילה של מנוחה. הוצאת הדברים הגדולים מהדרך, תעזור לך להרגיש מוכן בשלב מוקדם ולהפחית את הסיכויים לשחיקה.


06. צרו מערכת ארגונית

אחד הטיפים החשובים ביותר לניהול פרודוקטיביות וזמן הוא הפחתת העומס והכאוס סביבכם.

על מנת לעשות זאת, וודאו שיש לכם מקום לכל דבר, החל מקבצי המחשב שלכם ועד לפריטים הפיזים במשרד כמו עטים, מחברות ומפתחות. סדר וארגון ידועים בהגברת התפוקה הממוצעת שלכם בטווח הארוך.


07. קבצו משימות דומות יחד

במקום לעבור בין מספר משימות שונות ולתהות מדוע קשה לכם להתמקד, נסו לאגד דברים שדורשים אותה רמה של ריכוז וזמן יחד. פעולה זו תעזור לכם להישאר יעילים וחכמים יותא לאורך היום.


08. הסירו פריטים מיותרים מרשימת המטלות

ערכו רשימה מקיפה של המטלות שלכם כדי לראות מה אינו משמעותי או חיוני באמת להתקדמות בעבודה או בעסק שלכם. בעולם של צרכנות, לעתים קרובות אנו יכולים להתעטף בעשיית דברים או בקניית דברים שלא ממש חשובים או שלא צריך לטפל בהם ברגע זה ממש.

עם פחות דברים לעשות, סביר להניח שיהיה לכם יותר זמן פנוי.


09. אל תקשו על עצמכם

רבים מאיתנו לוקים בפרפקציוניזם, שלעתים קרובות תורם לעומס הקיים בחיים המשוגעים האלה. נסו להרגיע את המבקר הפנימי שלכם. עזרו לו להתמקד בתמונה הגדולה בלבד. התייחסו תחילה לעיקר העבודה, ורק אם יש לכם זמן לאחר מכן חזרו לפרטים הקטנים.


10. עקבו אחר הזמן

שימו לב לשעון ולזמנים. אם תהיה "על" זה, זה יעזור לכם להבין בדיוק איפה אתם עומדים. תוכלו גם לשים לב מה מסיח יותר את דעתכם, כמו שריפה של חצי שעה בגלישה בפייסבוק או שיחת פוליטיקה במטבח עם רונן מהתמיכה הטכנית. ברור שחשוב להיות חברותי, אבל הידיעה שאתה עושה זאת מתוך בחירה ולא כהרגל הרסני היא מעצימה.


ביבליוגרפיה: https://www.wix.com/blog/2019/09/time-management-tips/


לין בניית אתרים עזרה לבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

בניית אתר ב-1,000 ש"ח בלבד - לא כולל דומיין ואחסון אך נעזור לכם ברכישתם.