businesswoman-working-with-laptop-headphones.jpg
עשן לבן מלמעלה_edited.png

מהיום לא צריך לשלם הון על אתר!

בניית אתר ב-1000 ₪ כולל מע"מ

*חנות אינטרנטית ב-2,500 ש"ח. לא כולל דומיין ואחסון אך נעזור לכם ברכישתם.

כתיבה שיווקית - הסגנונות המובילים

כתיבה שיווקית. מי לא היה רוצה לדעת כיצד לכתוב תוכן שיווקי בצורה חלקה? תארו לעצמכם שהייתם כותבים את הדוא"ל העסקי הבא שלכם כשיר. זה בהחלט לא יעבוד, והנה הסיבה.


כמעט כל מה שנכתב ניתן לסווג לארבעה סגנונות יסוד, ולכל אחת מצורות הכתיבה הללו יש מטרה ספציפית:

  • מאגר: להסביר עם מידע מפורט.

  • שכנוע: לשכנע עם הטיעונים הנכונים.

  • תיאור: לתאר מצב או להעביר מצב רוח מסוים.

  • נרטיב: לספר סיפור.

הבנת סגנונות הכתיבה הבסיסיים תעזור לך לזהות הודעות מהר יותר, ליצור טקסט טוב וממוקד יותר, ולשפר את הכתיבה השיווקית שלך.


במאמר זה תקבלו את "מה", "מתי" ו"למה "של כל סוג של כתיבה, בתוספת כמה דוגמאות מעוררות השראה שינחו אתכם במסע שלכם להפוך לסופר טוב יותר.


1. מאגר מידע

זוכר כשהיית צריך לכתוב חיבור בבית הספר על נושא ספציפי? ובכן, זהו הסגנון שהיית משתמש בו. הכתיבה במאגר מסבירה. הוא מספק מידע מפורט על נושא ספציפי, וניתן לחזק אותו ויזואלית בעזרת טבלאות, גרפיקה ותרשימים. היא אמורה להיות אובייקטיבית ודעת המחבר אינה חשובה כמו הנושא.


כיצד לזהות סגנון אקספוזירי

כתיבה מפורטת מספקת לקוראים הגדרות, הסברים או תהליכים. אתה יכול לזהות צורת כתיבה זו על ידי השימוש הנרחב שלה בנתונים - כמו תאריכים, מספרים או תכונות טכניות.

כתיבת אקספוזיטור מאורגנת בסדר לוגי ובדרך כלל כתובה בנימה דיבור ניטרלית.

מבחינה דקדוקית, היית מוצא את העבר או ההווה. הקול המשמש צריך להיות אדם שני אם מדובר בהוראה או בגוף שלישי אם הסבר.


מתי להשתמש בו

  • ספרי לימוד

  • מסות, כולל כתיבה עסקית, רפואית או מדעית

  • תיעוד טכני

  • מאמרי מדריכים (כמו מאמר זה)

  • מתכונים

  • סיפורי חדשות - אך לא כתבות עריכה


למה להשתמש בו

השתמש בסגנון החשיפה כאשר אתה רוצה להסביר, ללמד או להעביר כל סוג של מידע ללא שיפוט. כאשר התוכן עצמו, ולא נקודת המבט של הכותב, הוא בעל חשיבות ראשונית, זהו סגנון הכתיבה שיש לקחת בחשבון.


דוגמה לסגנון אקספוזירי

"'לפחות 250 עיתונאים ישבו בכלא ביחס לעבודתם החל מה -1 בדצמבר", אמרה ביום רביעי הקבוצה ללא מטרות רווח, הוועדה להגנה על עיתונאים ". חדשות ברשת ברשת CNN


2. משכנע

סגנון הכתיבה המשכנע עושה בדיוק את זה: משכנע. כאשר אתה קורא אותו, אתה נקרא לבצע פעולה או לשנות אמונה. בהגדרה, היא כוללת את דעתו של המחבר, שיכולה להיות כמעט כל דבר, החל ממוצר בטקסט פרסומי, גיליון בעריכה או פרשנות בחיבור פילוסופי.


כיצד לזהות סגנון שכנוע

המחבר מנסה לשכנע אותך במשהו. בסיום קטע שכנוע אתה בדרך כלל מתבקש, במפורש או במשתמע, לאמץ דעה או לפעול על פי המסר. זו הסיבה שבאופן דקדוקי כמעט תמיד נכתבת יצירה משכנעת בגוף שני. לעתים קרובות הוא משתמש בצורה הכרחית, אם כי אין צורך בכך, וחלק מהקטעים המשכנעים ביותר מצליחים לשכנע אותך מבלי לומר לך במפורש מה לעשות או לחשוב.


מתי להשתמש בו

  • נאומים פוליטיים

  • מאמרי מערכת

  • קמפיינים פרסומיים

  • רוב הודעות האימייל והמצגות של PowerPoint

  • חנויות אונליין

  • כל מאמר דעה

למה להשתמש בו

משימות רבות דורשות מהכותבים להיות נייטרליים ופשוט להעביר מידע. עם זאת, בעידן זה של המדיה החברתית, אנו מתבקשים לעתים קרובות להכניס את עצמנו לעבודה ולספק דיאלוג רב יותר עם הקוראים שלנו. יש להשתמש בטכניקות השכנוע הטובות ביותר שלנו בכתיבה מסוג זה.


דוגמאות לסגנון שכנוע

"גלה את הפלטפורמה שנותנת לך את החופש ליצור, לעצב, לנהל ולפתח את הנוכחות שלך באינטרנט בדיוק כפי שאתה רוצה." Wix


3. תיאורי

האם אי פעם הועברת למקום או למקום אחר בזמן שאתה קורא פסקה נהדרת? זה כנראה בגלל שזה נכתב בסגנון תיאורי. כתיבה מסוג זה מציירת תמונה כדי להעביר סיטואציה או לעורר מצב רוח מסוים. ניתן ליישם אותו לתיאור ממש כל דבר ובכל פורמט, ובעוד שהוא משמש בעיקר עבור בדיה, הוא יכול לפעול גם עבור עיון.


כיצד לזהות סגנון תיאורי

כתיבה תיאורית כוללת בדרך כלל הרבה תארים ותארים ומתאפיינת לעתים קרובות במשפטים ופסקאות ארוכות יותר. פרטים חושיים, כמו האופן שבו דמות נראית או איך מזג האוויר מרגיש, מעידים גם על צורת כתיבה זו. תוך כדי קריאה, אתה יכול לדמיין את מה שהכותב מתאר בעיני רוחך. מבחינה דקדוקית הוא יכול להשתמש בכל קול מתוח או נרטיבי.


מתי להשתמש בו

  • ספרות בדיונית

  • שִׁירָה

  • זכרונות

  • כתבי עת

  • מילים מוזיקליות

  • מאמרים ארוכים יותר או מאמרי מערכת הדורשים פרטים


למה להשתמש בו

תיאורים מוסיפים תוכן בעל ערך לכל סוג של כתיבה. כתיבה תיאורית יכולה לשלב עם שלוש צורות הכתיבה האחרות בעת שכנוע (שכנוע), הדרכה (אקספוזיטורית) או סיפור סיפור (נרטיב). אתה רוצה שהקוראים שלך יחשבו שהם יכולים לראות מה אתה יוצר בעזרת המילים שלך. הכתיבה התיאורית הטובה ביותר מביאה את הקוראים לעולם שלך.


4. סגנון נרטיבי

כאשר אתה יושב לכתוב את התסריט שלך זוכה פרס האוסקר או את היצירה הבאה שתזכה בפרס נובל לספרות, זהו הסגנון לשימוש. הסגנון הנרטיבי מספר סיפור. זו הסיבה מדוע הוא נמצא בשימוש נרחב ביותר בהלחנת יצירות בדיה או עיון ביוגרפי.


כיצד לזהות את הסגנון הנרטיבי

הדרך הטובה ביותר לזהות את הסגנון הנרטיבי היא לזהות את האלמנטים האופייניים יותר שלו:

  • קובע סצנה.

  • בדרך כלל יש התחלה, אמצע וסוף.

  • כולל דמויות, עלילות, רקעים ותיאורים

  • נוטה להיות ארוך יותר מסגנונות הכתיבה האחרים.

מבחינה דקדוקית, נרטיב מסופר בדרך כלל בלשון עבר אך יכול להיות גם בזמן הווה. המספר מדבר בגוף ראשון או שלישי, אך מכיוון שהכל אפשרי בדיוני, אתה יכול למצוא גם קטעים שנכתבו לקורא בגוף שני. אותו דבר עם לספר סיפור על משהו שטרם קרה תוך שימוש בזמן עתידי.


מתי להשתמש בו

  • רומנים

  • סיפורים קצרים

  • משחק

  • תסריטים

  • זכרונות

  • שִׁירָה


למה להשתמש בו

כשעושים את זה טוב, נרטיב יכול לתת לקורא הקשר, פיתוח דמויות, תיאורים נופיים ועוד הרבה יותר. הטון והקול המשמשים יכולים להיות כל דבר שאתה, כפי שהכותב מחליט, יתאים ביותר ליצירה.


הסגנון הנרטיבי יכול לשלב גם את כל סוגי הכתיבה האחרים, למשל:

  • כדי להגדיר סצנה, אתה יכול להשתמש בסגנון תיאורי.

  • כדי שדמות תשכנע את הקורא או דמות אחרת מנקודת מבטם, תוכל להשתמש בסגנון השכנוע.

  • כדי להציג עובדות היסטוריות, תאריכים או מקומות רלוונטיים לסיפור שלך, תוכל להשתמש בסגנון האקספוזירי.


דוגמאות לסגנון נרטיבי

"כשגרגור סמסא התעורר בוקר אחד מחלומות לא פשוטים הוא מצא את עצמו הופך במיטתו לחרק ענק." המטמורפוזה וסיפורים אחרים, פרנץ קפקא


לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)


ביבליוגרפיה: https://www.wix.com/wordsmatter/blog/2020/02/writing-styles/