סאב דומיין - כל מה שצריך לדעת

סאב דומיין. יכול להיות שנתקלתם במושג הזה - אבל אין לכם מושג מה הוא אומר.

האינטרנט הוא שטח מורכב אדיר מלא בז'רגון טכני. בניית נוכחות אינטרנטית חזקה מתחילה בצורה די פשוטה - רכישת דומיין ובניית אתר.


אם אתה יודע מה זה דומיין, יתכן שכבר יש לך מושג כללי על מהו סאב דומיין. עם זאת, ישנם מספר רבדים טכניים שתצטרך לקחת בחשבון על מנת להחליט אם ברצונך להשתמש בסאב דומיין.

מדריך היכרות זה יאפשר לך להבין לא רק מהו סאב דומיין, אלא גם מתי הגיוני ליצור כזה וכיצד הוא משפיע על ביצועי האתר שלך.


מה זה סאב דומיין?

סאב דומיין הוא קידומת שנוספה לשם הדומיין שלך על מנת לסייע בניווט וארגון חלקים באתר שלך. הם משמשים בעיקר לניהול אזורי אתרים הנרחבים מספיק כדי לדרוש היררכיה משלהם, כגון חנויות מקוונות, בלוגים או פלטפורמות תמיכה.


שלא כמו ספריות משנה, סאב דומיין פועל כאתר שונה בתכלית. זה מאפשר לך למקד לסוגי תוכן ספציפיים השונים מאלו של תחום השורש שלך.


אף שרבים מחשיבים את "www" כחלק המוגדר כברירת מחדל בכל דומיין, שלושת התווים הללו הם בדיוק כמו כל סאב דומיין אחר בפרוטוקול מערכת שמות הדומיינים. על אף שאתה צריך להחליט על דומיין ברמה העליונה בעת בחירת שם דומיין, ניתן לבחור בכל תחום תת-דומיינים בכל שלב עם טרחה מינימלית. רישום שם דומיין למעשה מעניק לך את הזכויות על סאב דומיינים ללא הגבלה.


אפשר לכתוב ספר שלם על ההגדרה של סאב דומיין, הגורמים המבדלים שלה וניואנסים, אבל כמו שאומרים: תמונה שווה אלף מילים. תסתכל על התמונה למטה כדי לדמיין את המיקום של תת -דומיינים בתוך האנטומיה של כתובת URL וכיצד הם משתווים עם החלקים האחרים:


מתי להשתמש בסאב דומיין?

כעת, לאחר שענינו על השאלה "מהו סאב-דומיין" וראינו כיצד הוא פועל ומשתווה לסוגים אחרים של תת -חלקים, בואו נסתכל על השימושים הנפוצים ביותר של פרקטיקה זו ודוגמאות קיימות של תת -דומיין:

  • מסחר אלקטרוני : בשל מורכבות החנויות המקוונות, עסקים בוחרים לעתים קרובות ליצור ארכיטקטורה נפרדת לטיפול בעסקאות. לדוגמה: חנות .playstation.com.

  • אתר לנייד : פלטפורמות מקוונות הדורשות שיפוץ משמעותי כדי להשיג ביצועים חזקים במכשירים ניידים מתארחות בדרך כלל תחת תת -דומיין ייעודי. לדוגמה: m .facebook.com.

  • אתר ספציפי למיקום : חברות המספקות תוכן שונה בהרבה בהתאם למיקום המבקר יכולות לעשות זאת בקלות באמצעות תת-דומיינים. לדוגמא: uk .yahoo.com.


ללא קשר למטרה שלך ליצירת תת-דומיין, בצע אופטימיזציה של המחרוזת שלך על מנת להבטיח שמבקרים יוכלו להבין בקלות את מטרתו של אתר עצמאי זה ולוודא שאתה עובד עם אחד מספקי תעודות ה- SSL המספקים הגנה על תת-דומיין.


ביבליוגרפיה: https://www.wix.com/blog/2020/10/what-is-a-subdomain/