top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

סודות המיקרוקופיה בבניית אתרים

יצא לכם לשאול את עצמכם אי פעם מהו החלק הכי משמעותי בבניית אתרים? יש לנו תשובה בשבילכם- העיצוב. בניית אתרים בראש ובראשונה סובבת סביב עיצוב. אתר לעסק שלך מתבטא בדרך בה אתה בוחר לספר את הסיפור שלך באמצעות שימוש מדויק בתמונות, טיפוגרפיה, ערכות צבע ועוד. גורמים אלה הם קריטיים כדי לתפוס את תשומת הלב, ובאופן כללי, כדי להשפיע על חווית המשתמש. עם זאת, יש עוד פרט קטן שממלא תפקיד מכריע בכל בניית אתר או אפליקציה: מיקרוקופּיה.

במדריך זה נסקור את ההגדרה מיקרוקופּיה, נציג שיטות עבודה מומלצות ודוגמאות מיקרוקופּיות שניתן ללמוד מהן:

מיקרוקופּיה - מה זה?

מיקרוקופּיה היא מונח המתאר את קטעי ההעתקה הקטנים בממשק המוצר. מיקרוקופּיה מופיעה ברחבי אפליקציות או אתרי אינטרנט, משמשת כמדריך למשתמשים, וכעזר להבנת פונקציות וביצוע משימות. קטעי טקסט קטנים אלה, קטנים ככל שיהיו, יכולים לשפר מאוד את חווית המשתמש הכוללת של מוצר כלשהו. כתוצאה מכך, מיקרוקופּיה יכולה אפילו לעזור להגביר את ההמרה שלך. מבלי לשים לב לכך, אנו נתקלים במיקרוקופּיה כל הזמן; למשל, שלטי האזהרה באפליקציה, או הטקסט המופיע בסרגל החיפוש לפני הקלדה.

מדוע מיקרוקופּיית UX חשובה?

לחלקי העותק הקצרים האלה יש את הכוח לעצב באופן מודע את חווית המשתמש בחשיפתו למוצר. קטעים אלו יכולים להשפיע על האופן בו המשתמש יתפוס את המותג שלך.

מיקרוקופּיה טובה לא רק תסביר מה לעשות ולאן ללכת, וכתוצאה מכך תבטיח ניווט חלק, אלא גם תספק תחושה של הצלחה בעת השגת פעולה רצויה (למשל, לאחר יצירת חשבון או ביצוע רכישה). רגעי העונג הקטנים האלה עושים את כל ההבדל בכל מה שקשור לחוויית משתמש באתר או באפליקציה שלכם.

שיטות עבודה מומלצות לכתיבת מיקרוקופּיה טובה

עם העלייה הדרסטית בכתיבת ה- UX בעולם הטכנולוגי, אנו יכולים לראות בבירור שמיקרוקופיה אינה סתם מגמה חולפת בבניית אתרים, אלא נוהג שנמצא כאן כדי להישאר. הטיפים במאמר זה יכוונו אותך לכתיבת מיקרוקופּיית UX בדרך הטובה והאפקטיבית ביותר. 01. בטא את זהות המותג שלך

לפני שאתה מתחיל לכתוב את מיקרוקופיית הUX שלך, (בדומה לכתיבת תוכן) וודא כי אתה סגור על זהות המותג שלך. בדרך זו תוכל להישאר עקבי ומגובש לאורך כל המיקרוקופיה שלך.

שקול כיצד אתה רוצה שהמשתמשים שלך ירגישו, ואז שאל את עצמך אילו מאפיינים עליך להשתמש כדי לגרום לזה לקרות. אתה שנון? מקצועי? האם אתה מעביר תחושת קור רוח או שהטון שלך חמוד יותר?

דוגמה: התאם אישית את התוויות בכפתורים שלך, והשתעשע במיקרוקופיה המתאימה לטון הכללי של המותג שלך. למשל, במקום הלחצן השגרתי 'התחל', Wix משתמשת בביטויים מזמינים וסלנגיים יותר שמתאימים לזהותה.

02. סגל אנושיות וחום

בימינו הממשקים כבר אינם קרים ורובוטיים- הם הרבה יותר אנושיים. נכון, ניתן להשיג זאת באמצעות שימוש נכון באנימציות ונכסים חזותיים אחרים, אך למיקרוקופיה יש גם תפקיד בנושא.

זכור שאתה כותב לאנשים אמיתיים. יתכן שיש מסך בינך לבין המשתמש, אך דמיין את עצמך מסיר את המסך ומתקשר עם הלקוחות שלך פנים אל פנים. אתה בטח לא תשתמש בשפה רשמית או בז'רגון טכני. במקום להיות Wall-E, תעביר את המידע בטון יותר ידידותי וקליל.

03. תהיה קצר וקולע

להבדיל מכתיבת פוסט בבלוג או מסוגים אחרים של תכנים ארוכי טווח, מיקרוקופיה צריכה להיות קצרה ופשוטה. עליה להעביר את המסר שלך בכמה שפחות רשמיות, נוקשות; וכן, לעשות זאת בכמה שפחות מילים.

על ידי היכרות עם המשתמשים שלך, אתה יכול להבין את סוג השפה בה הם משתמשים. בחר במילים ישרות ויומיומיות שהם יכירו. לדוגמה, במקום להתייחס לאתר שלך כ״מסחר אלקטרוני״, שקול להפוך לנגיש יותר על ידי כך שתקרא לו ״חנות מקוונת״ .

דוגמה: שים לב לכותרות פשוטות שמציינות את ההודעה בשתי מילים בלבד, ומוסיפות הסבר קצר למטה. כפתורים עם תוויות לא משאירים מקום לבלבול!


4. אפקטיביות

אחת המטרות העיקריות של המיקרוקופיה היא להנחות משתמשים דרך המוצר שלכם. כל פיסת טקסט, מהתוכן המזערי בדף 404 שלך ועד לתוויות בתפריט אתר האינטרנט שלך, אמורה לעזור למשתמשים להתקדם במשימה העומדת על הפרק, ולא להגיע למבוי סתום. אפקטיביות זו תשפר את הניווט באתר שלך פלאות.

לדוגמה, המיקרוקופיה בדף שגיאה 404 יכולה לכוון את מבקרי האתר לעמוד אחר יותר רלוונטי עבורם, כמו גם להוסיף הודעה מרוממת. בדרך זו תוכלו להקל על כל דאגה ולהעניק ללקוחות שלכם תחושה חיובית יותר וחווית משתמש טובה יותר.

הלקוחות שלך צריכים לדעת בדיוק מה השתבש ואיך הם יכולים לתקן את הבעיה. לדוגמה, אם משתמש מילא בצורה שגויה טופס באתר האינטרנט שלך, ההודעה צריכה להסביר היכן התרחשה הטעות - האם הם הזינו סיסמה שגויה, שם משתמש לא מוכר, או שמא פספסו שדה מסוים?

מיקרוקופיה טובה = חווית משתמש טובה = יותר לקוחות.



לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page