ידעת - חסכת

בלוג ידע וחיסכון בדיגיטל

  • LIN.co.il

שיווק עסקים - 5 טיפים לקידום ברשתות חברתיות

אחרי שתתעניין בבניית אתרים, עלייך לצאת למסע וליידע אנשים שאתה פתוח לעסקים.


הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להציב את המראות ברשתות החברתיות.

בפרט, עליכם ללמוד כיצד להגביר את מעורבות הרשתות החברתיות כדי להביא תשומת לב למותג שלכם, ליצור קשרים משמעותיים ולהאיץ את הצמיחה העסקית שלכם.


מהי מעורבות ברשתות החברתיות?

מעורבות ברשתות חברתיות מתייחסת לתגובות שמקבלות הודעות המדיה החברתית שלך.

תגובות, לייקים ושיתופים הם אמנם הסוג הנפוץ ביותר של מעורבות חברתית, אך פלטפורמות מסוימות משתמשות בתכונות מעורבות שונות.


רק צריך לזכור שהמטרה הסופית של שיווק ברשתות חברתיות היא להשיג מעורבות משמעותית. פירוש הדבר שבעוד שיש מספר גבוה של אינטראקציות או מספר עוקבים עשוי להראות טוב, איכות האינטראקציות חשובה יותר.


החשיבות של מעורבות ברשתות החברתיות שלך

מדיה חברתית עשויה להיות חופשית לשימוש, אך הזמן שאתה משקיע ביצירת תוכן עבור כל פלטפורמה, הגדלת רשימת העוקבים שלך ועיסוק בהם הוא בעל ערך רב. עם זאת, הדבר האחרון שאתה רוצה הוא ליצור חשבון מדיה חברתית ובסופו של דבר לדבר עם חדר ריק. או, גרוע מכך, לדבר עם חדר צפוף במיוחד, אבל להתעלם מכולם.


כשאתה ממסמר את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך ונותן לאנשים סיבה טובה להתקשר איתך, אתה תפיק הרבה יתרונות:

  • בנה מודעות גדולה יותר למותג. אתה לא צריך להיות מפורסם ברמה של קים קרדשיאן כדי לקבל מעורבות טובה. אתה רק צריך אסטרטגיה נהדרת המכוונת לקהל הנכון.

  • הגדל את העוצמה שלך. יש לך אתר מעולה והצעה מבטיחה. אבל סגנון השיווק ברשתות החברתיות מאפשר לך באמת לתת לקול ולמחשבות של המותג שלך לזרוח.

  • הגדל את טווח ההגעה שלך באופן אקספוננציאלי. כשמישהו עוסק בפוסטים שלך ברשתות החברתיות, זה יכול לעזור לאלגוריתם לזהות את הפוסט שלך כיותר רלוונטי ומעניין ויש סיכוי גבוה יותר לדחוף את התוכן שלך לעדכונים של אנשים רבים יותר.

  • ספק שירות לקוחות טוב יותר. גם אם אינך מטפל בתמיכה טכנית ברשתות החברתיות, פשוט היותך שם כדי לענות על שאלות ללקוחות המעוניינים או ללקוחות קיימים נותן לך הזדמנות נוספת להדגים עד כמה הם חשובים (ולהראות לאחרים סקרנים לגבי המותג שלך עד כמה אתה באמת קשוב).

  • קבל נתונים מדויקים יותר. אתה יודע מי הקהל שלך, אבל המדדים שאתה מקבל ממעורבות חברתית יכולים לספר לך הרבה יותר על הסיפור שלהם וליידע כיצד ליצור קשר טוב יותר איתם.


שיווק עסקים ברשתות חברתיות - 5 טיפים

01. רשמו את שיעורי המעורבות הנוכחיים שלכם

ישנם שני מקומות מהם תוכלו לקבל ניתוח מדיה חברתית. ראשית, תוכל להיכנס לכל אחת מפלטפורמות המדיה החברתית שלך ולהשתמש בניתוחים הניתנים שם.


02. הגדר יעדים מדידים למעורבות עתידית

עכשיו שאתה יודע בערך בשביל מה להתאמץ, הגיע הזמן להגדיר כמה יעדים.

הדבר הראשון שיש לקבוע לו יעדים הוא מאמצי השיווק שלך ברשתות החברתיות.

  • לאיזה קהל אתה מחפש להגיע?

  • אילו פעולות תרצה שהם יבצעו עם הצגת התוכן שלך?

  • איך תמדוד הצלחה?

כדי לעזור לך להחליט אילו מדדי התקשרות הם החשובים ביותר עבורך חשוב שתדע שלא כל האירוסים נוצרו שווים. לדוגמא, אלגוריתם האינסטגרם מעריך שמירה, שיתוף והערות יותר מאשר לייקים.


בדוק אילו התקשרויות ניתן לעקוב על סמך המטרה העסקית שלך (אם ברצונך ליצור מודעות למותג, התמקד בהגדלת ביקורי העמודים; אם המטרה שלך היא לבנות קהילה, התמקד בהגדלת מספר העוקבים או הערות תחת כל פוסט וכו').


לאחר מכן, בדוק באיזה פלטפורמות מדיה חברתית למקד את המאמצים שלך שיעזרו לך להשיג את המטרות הנ"ל שלך. זכרו, לפעמים קל יותר לבנות אסטרטגיית מעורבות מוצלחת אם מגבילים בכמה פלטפורמות אתם מתמקדים.


03. הכירו את הקהל שלכם כשהוא נמצא ברשתות החברתיות

על מנת לבנות הצעות וליצור תוכן עבור לקוחות היעד שלך, עליך להבין מי הם מבחינת דמוגרפיה, צרכים ומניעים.

  • באילו פלטפורמות הם משתמשים הכי הרבה?

  • לאילו סוגים של חשבונות הם עוקבים?

  • האם יש נושאים מסוימים שנוטים לתפוס את העניין שלהם יותר?

  • באילו סוגי פוסטים ותוכן הם נוטים יותר לעסוק?

  • האם הם מתקשרים באמצעות קובצי GIF, אימוג'י או ראשי תיבות?

התחל בחיפוש אחר חשבונות אחר מותגים דומים לשלך.

אתה אמור להיות מסוגל לזהות כמה מגמות מבחינת התוכן עם המעורבות הגבוהה ביותר.


לאחר מכן, עשה מחקר על עוקביהם וגלה כיצד נראה הזנות שלהם.

מכיוון שלא רק שאתה רוצה לשתף פוסטים שרלוונטיים להם, אתה רוצה לדבר גם בשפה שלהם.


04. כתוב תוכן בבלוג שימשוך את תשומת ליבם

אמנם אתה לא רוצה שהעדכון שלך ברשתות החברתיות יהיה הכל "אני! לִי! אני! ”, תוכלו ליצור בלוג עם תוכן איכותי ומעורר מחשבה לשיתוף עם העוקבים שלכם מדי פעם.


לכן, ודא שאסטרטגיית הבלוגים שלך תואמת את יעדי המעורבות שלך ברשתות החברתיות. לדוגמה:

  • אם המטרה שלך היא להגדיל את מספר הקליקים והשמירות ב-Pinterest, צור תוכן יותר ידידותי לסיכה כמו אינפוגרפיקה.

  • אם המטרה שלך היא להשיג עוקבים באינסטגרם, הקליט וולוג יומי.

  • אם המטרה שלך היא להגדיל את מספר התגובות שאתה מקבל על כל פוסט בפייסבוק, התחל לכתוב פוסטים בבלוג שעונים על שאלות נפוצות שצוות שירות הלקוחות שלך מקבל.

לכל פלטפורמה יש את החוזקות שלה. בדוק באילו פלטפורמות אתה רוצה להגביר את המעורבות החברתית ואז צור תוכן בפורמטים הניתנים לשיתוף לכל אחת.


05. התנסות בפורמטים שונים של הודעות ברשתות חברתיות

כדי להגדיל את המעורבות, הקדש זמן לבדיקת סוגים שונים של פוסטים ברשתות החברתיות.

להלן כמה פורמטים וערכות נושא שיש לקחת בחשבון:

  • סיורים מאחורי הקלעים

  • אירועי וידיאו "חי"

  • אינפוגרפיקה

  • ציטוטים

  • שאלות ותשובות בוידאו

  • תחרויות ומתנות

  • סקרים


אתה אף פעם לא יודע אילו יקבלו את מירב תשומת הלב והמעורבות עד שתנסה אותם.

בנוסף, עם מגוון הפלטפורמות הזמינות של מדיה חברתית, יש הרבה מה לשחק איתם.


ביבליוגרפיה: https://www.wix.com/blog/2021/06/social-media-engagement/


לין בניית אתרים עזרה למאות בעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

לין מציעה בניית אתר ב-1,000 ש"ח וחנות אינטרנטית ב-1,500 ש"ח בלבד.

*לא כולל דומיין ואחסון, אך נעזור לכם ברכישתם.