businesswoman-working-with-laptop-headphones.jpg
עשן לבן מלמעלה_edited.png

מהיום לא צריך לשלם הון על אתר!

בניית אתר ב-1000 ₪ כולל מע"מ

*חנות אינטרנטית ב-2,500 ש"ח. לא כולל דומיין ואחסון אך נעזור לכם ברכישתם.

שיפור ביצועים באתרים - המדריך השלם

אין שני לרושם ראשוני, ואנחנו לא מדברים רק על עיצוב ותוכן. שיפור ביצועים באתר שלכם הוא דבר שיש להקדיש לו תשומת לב רבה. מהירות טעינת העמודים באתר היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחתו.

איטיות האתר לא תפגע לכם רק במוניטין אלא גם בכיס, כי זו תוביל לעצבים, בזבוז זמן ויציאה אוטומטית מהאתר שלכם. לעומת זאת, אתר בעל ביצועים גבוהים ישפיע לטובה על ההצלחה של העסק שלכם. אתר מהיר ימשוך יותר מבקרים, יגדיל את כמות הלידים, ובסופו של דבר יביא יותר לקוחות.

בשביל להגיע לתוצאה הרצויה, יהיה עליכם למצוא את האיזון הנכון של המדיה. תצטרכו לבחור היכן אתם מציבים את האובייקטים השונים, ולהשתמש בסוג מסויים מאוד של תוכן ותוספים. לדוגמה, GIFs מונפשים יכולים להוסיף עניין לדפים שלכם, אך הם לרוב קבצים כבדים וצורכים רוחב פס רב ברשת. דוגמה נוספת תהיה השימוש בטקסט על פני תמונות, מהסיבה שטקסט נטען מהר יותר.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, אבל היי, הגעתם למקום הנכון. עכשיו אתם על זה, והפוסט יספק לכם את כל מה שאתם באמת צריכים לדעת על אופטימיזציית מהירות האתר וכיצד לשפר את ביצועי האתר.


מהי אופטימיזציית מהירות האתר ומדוע זה חשוב כל כך?

מהירות האתר היא משך הזמן שלוקח לדפי האינטרנט להיות מוצגים בדפדפן ולהגיב לאינטראקציות משתמשים מרגע הלחיצה על הלינק לאתר. אין להתבלבל בין מונח זה ל"ביצועים שנתפסים" - הדרך בה מבקרים מעריכים את ביצועי האתר שלכם על סמך מה שהם רואים קודם על המסכים שלהם. מכיוון שמדובר בשני מושגים שונים (ועם זאת חשובים לא פחות), עליכם תמיד לעבוד על שיפור המהירות של האתר וגם של הביצועים הנתפסים במקביל. השאלה הבאה שלכם תהיה ככל הנראה "מהי מהירות גלישה טובה באתר?". התשובה לכך היא ספציפית לנישה ולמוצר שאתם מציעים, אך מומלץ מאוד שממוצע השניות לטעינת העמודים לא יעלה על 3 שניות.


השפעות על שימוש באתר: זה אולי נראה ברור, אך ככל שהאתר נטען מהר יותר, כך ניתן להשתמש בתכונותיו מוקדם יותר; כגון פריטים המסייעים למבקרים לנווט לחנות, לדבר עם שירות לקוחות או פשוט להבין את מטרת האתר בעצם. לפיכך, מתן אפשרות לתכונות אלה להיראות מהר יותר תיצור מבקרים שמחים יותר וחוזרים. Simple as that.


השפעות על מעורבות משתמשים: יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יעבדו עם האתר שלכם כאשר הם יוכלו לעבור במהירות רבה יותר בתהליכים. לדוגמה, אם יש לכם חנות מקוונת וכל אחד מהשלבים בתהליך הקופה לוקח טעינה של יותר מכמה שניות, מובן שרבים מהקונים הפוטנציאליים יעזבו את התהליך לחלוטין.


השפעות על המרה: יעד ספציפי שרוב בעלי האתרים מתמקדים בו הוא המרות. למעשה, זעיר כמו עיכוב של 100 אלפיות השנייה במהירות הדף יכול להוביל לירידה של 7% בשיעורי ההמרות עבור אתר האינטרנט שלך. אם המבקרים שלך לא יכולים להשתמש בתכונות שלך מספיק מהר, הם יעברו ללא ספק.


השפעות על מנועי החיפוש: גוגל מתחשבת במהירות האתר בעת דירוג אתרים (SEO). לפיכך, אם תרצו שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר בתוצאות חיפוש ספציפיות של מילות מפתח, יהיה לכם סיכוי טוב יותר לכל אלפית השנייה במהירות שהדפים שלכם יהיו גלויים לעין.


עכשיו כשאתם מבינים מהי מהירות האתר ומדוע היא חשובה, הגיע הזמן לעשות משהו בקשר לזה. בהמשך, תלמדו כיצד לשפר את ביצועי האתר שלכם כדי להבטיח שהלקוחות ו-Google יהיו מרוצים. Shall we?


טיפים מומלצים לשיפור אופטימיזציית מהירות האתר:

1) אל תעמיסו יותר מדי על דף הבית

2) קבעו עדיפות לתוכן הראשוני

3) הימנעו מלשים מדיה עודפת באתר

4) בצעו אופטימיזציה של גדלי התמונות

5) היו מודעים להרמוניה בין הטקסטים לתמונות

6) השתמשו בטקסט על פני אלמנטים עיצוביים אחרים

7) צמצמו את מספר וסגנונות הגופנים

8) הגבילו את השימוש באנימציות

9) התמקדו בביצועי גרסת הנייד

10) הגבילו את מספר יישומי צד ג'


1) אל תעמיסו יותר מדי על דף הבית

בלי להמעיט מערך הטיפים הבאים, אבל זה הטיפ הכי חשוב. שמרו על ניקיון והימנעו מדפי בית ארוכים מדי. דף בית עם יותר מדי תוכן ומדיה (טקסט, תמונות, סרטונים ואנימציות) יכול להשפיע לרעה על ההצלחה של האתר שלכם. זמן טעינת האתר יהיה ארוך מהרגיל, מה שעלול להעמיס על מבקרי האתר עד לנקודה בה הם יחמיצו את התוכן החשוב בדף ויעזבו בלי פעולה. דף בית מסודר עם תוכן מינימלי יאפשר למבקרים באתר שלכם לספוג בקלות את המידע שהוצג מרגע כניסתם לאתר - ויעזור להם להבין את המסר העיקרי מהר יותר.

אם אתם מודאגים מאובדן תוכן רלוונטי, יש לזה פתרון. אתם יכולים לפרוס את התוכן על פני דפים מרובים. זה ייתן לכל המידע החשוב 'שטח' משלו לזרוח. ואל תדאגו, תוכן מחוץ לדף הבית יכול להיות נגיש לצופים בקלות כאשר מוסיפים לחצנים שיעזרו להם לנווט, כמו 'קרא עוד', או 'בקר בבלוג שלי'.


2) קבעו עדיפות לתוכן הראשוני

המקטע הראשוני באתר (לפני שגוללים) הוא המקטע החשוב ביותר. זה החלק מכיוון הראשון שנטען בכניסה לאתר. השתמשו בקטע זה באופן אסטרטגי. ניתן לעשות זאת באמצעות טקסט משמעותי ותמונות רלוונטיות ומושכות. ההנחיות הבסיסיות ביותר הן לכלול את הכותרת והטקסט הכי רלוונטיים (כמו שם העסק והסלוגן). בתכלס, צריך לשמור על דף הבית כמה שיותר נקי ופשוט.


3) הימנעו מלשים מדיה עודפת באתר

לא רק דף הבית צריך להיות נקי, אלא כל דפי האתר. שוב, התמקדו לשאוף לאיכות ולא לכמות. ממש כמו שחנות בוטיק להלבשה תחתונה לא הייתה שמה את כל המלאי שלה בחלונות הראווה, כך גם עליכם לא להעמיס על האתר. תחשבו על זה ככה: אתר האינטרנט שלכם הוא חזית החנות שלכם. ואם במהירות עסקינן, סוגים מסוימים של מדיה מזיקים מאוד לביצועי האתר, מכיוון שרוחב הפס הכבד שלהם וזמני הטעינה האיטיים משפיעים על הביצועים של כל השאר.

גלריות תמונות עם גלילה אינסופית לדוגמה נחשבות לגורם המאט ביותר את האתר. כל תמונה - לא משנה כמה גודל הקובץ - תשפיע על מהירות העמוד. כדי לבצע את ההתאמות שישפרו את מהירות העמוד שלכם, צמצמו את מספר התמונות בגלריית התמונות רק לחשובות ביותר - במיוחד אם זה בדף הבית שלכם.


4) בצעו אופטימיזציה של גדלי התמונות

הטיפ הפשוט ביותר כאן הוא להשתמש בקבצי JPEG לתמונות במקום בקבצי PNG בכל הזדמנות אפשרית. הסיבה לכך היא שקבצי JPEG בדרך כלל מותאמים יותר באינטרנט היא שהם קטנים יותר וניתנים להורדה מהירה יותר תוך שמירה על כמעט אותה רמת איכות. אלא אם כן אתם זקוקים לתמונות שקופות, או שאתם צלמים מקצועיים, JPEGs מספקים איכות מירבית. ישנם כלים רבים וחינמיים ברשת כדי להמיר את התמונות, למשל: TinyJPG, Compressor.io ו-ImageOptimizer. אתרים שנבנים בפלטפורמת וויקס מקבלים יתרון נוסף בהמרת התמונות שלהם לפורמט WebP.


יWebP הוא פורמט תמונה חדש יחסית, שהוצג על ידי גוגל, ומספק דחיסה טובה יותר, וכך ביצועים טובים יותר עבור קבצי JPEG וגם של PNG. וויקס משתמשת ב-WebP עם כל הדפדפנים התומכים בפורמט חדש ומשופר זה.


5) היו מודעים להרמוניה בין הטקסטים לתמונות

טקסט ותמונות הם כמו שתי חיות מחמד: לפעמים הם החברים הכי טובים, ולפעמים הם ממש ברע. לכן, עליכם לפרוש טריטוריות נפרדות עבור כל אחד מהאלמנטים הללו, על מנת לתת להם את מרחב הנשימה הנדרש לעבודה משותפת בהרמוניה. דוגמא אחת לכך היא יצירת ניגודיות. זה מוסבר בצורה הטובה ביותר באמצעות תרחיש: צבע רקע לבן, תמונה צבעונית וטקסט לבן. מכיוון שטקסט נטען מהר יותר מתמונות, הטקסט הלבן על רקע לבן ייראה בלתי נראה לעיני הדפדפנים עד לטעינת התמונה. הימנע מכך על ידי התחשבות בצבעים בעת בחירת האלמנטים העיצוביים שלכם. חוק זהב נוסף: הימנעו מהצבת טקסט בתמונות, למעט בלוגו. הסיבה לכך היא שטקסט בתמונות נטען באטיות, כך שניתן לאבד מידע ולהשאיר את המבקרים עם דף ריק עד שהאתר יהיה גלוי לחלוטין. נוסף על בעיות טעינה, טקסט בתמונות אינו מסייע בנגישות לאתר. במקום זאת, מקמו את הטקסט בתיבת טקסט מעל לתמונות באתר. כולם יהיו בטוב, בהבטחה.


6) השתמשו בטקסט על פני אלמנטים עיצוביים אחרים

כאמור, טקסט נטען מהר יותר מתמונות ואנימציות, אבל זו לא הסיבה היחידה שעליכם לדאוג למילים יפות באתר. כותרת טקסט קצרה מפנה את תשומת לבם של הגולשים למסר הראשי של האתר באופן מיידי, ולכן משפרת את החוויה הכוללת של המבקרים בו.

הסיבה העיקרית הנוספת היא SEO - מילות מפתח ספציפיות שיבטיחו שאתר האינטרנט שלכם יהיה גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בלי להיות טכני מדי, יש דבר אחד שכדאי לשים לב אליו: טקסט מפורט ואיכותי יעזור לגוגל (ומנועי חיפוש אחרים) להבין טוב יותר את האתר שלכם - ובכך ישפר ישירות את הסיכוי לדרג גבוה יותר. לתקשורת יש רק השפעה עקיפה על SEO על ידי שיפור החוויה הכוללת של המבקרים באתר, או על ידי כך שהם יישארו זמן רב יותר בדף שלכם.


7) צמצמו את מספר וסגנונות הגופנים

צמצמו את מספר משפחות הגופנים באתר לשניים או שלושה בלבד. זה יעזור לכם לצייר סגנון קבוע עבור המותג שלכם, ולשמור ניקיון ומקצועיות. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. מעבר לכך, זו דרך נוספת לכווץ את זמן הטעינה באתר. ומה לגבי הפונט עצמו? אם תרצו להשתמש בפונטים מותאמים אישית, לדוגמה, שימו לב שמדובר באלמנטים גרפיים (כמו תמונות וסרטונים) שידרשו להורדה לפני שיופיעו בדפי האינטרנט שלכם - מה שעשוי להשפיע על הביצועים של דפי האתר. עוד דבר סופר חשוב, הימנעו משימוש יתר בפונט מודגש\ עם קו תחתון\ נטוי וכו'. אלה דורשים הורדות נוספות, וכמובן מעלים את זמן הטעינ של האתר. שורה תחתונה: אל תוותרו לחלוטין על גופנים מותאמים אישית. בחרו בחוכמה והשתמשו בהם רק כשאתם רוצים להגשים מטרה ברורה ומובחנת - זה הכל.


8) הגבילו את השימוש באנימציות

למרות שקשה להימנע משימוש מוחלט באנימציות שוות, עלינו להיות בררנים לגבי אלו שאנו משתמשים בהן. באופן ספציפי, הימנעו מ-GIFs מונפשים. הקבצים המפלצתיים האלה הם הכבדים מכולם, אפילו כשהם זעירים. וכאשר GIFs מונפשים הם גדולים, הם לא יעמיסו רק לאט בעצמם, אלא יעכבו את כל השאר באתרכם.


9) התמקדו בביצועי גרסת הנייד

יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט מהסמארטפונים שלהם, ותוכלו להמר שהם יצפו שהאתר שלכם ייראה אש גם דרך הגלישה מהמובייל. Wix יוצרת אוטומטית גרסה המותאמת לנייד לאתר, כך שאתם לא צריכים לדאוג לבנות אחת מאפס. עם זאת, יש להתאים את האלמנטים באתר כי לא כולם תמיד מסתדרים כמו שהיינו רוצים שיסתדרו אוטומטית.

בנוסף, וודאו שאתם מסתירים את כל האלמנטים המשפיעים על הביצועים באתר שלכם. החל מסגנונות וגופנים שונים, לתמונות, אנימציות, קטעי וידאו, אפקטים מיוחדים ועוד.


10) הגבילו את מספר יישומי צד ג' (TPA)

יישומי צד שלישי הם תכונות שתוכלו להוסיף לדפי האתר שלכם. אם תוכלו להימנע מהם - מה טוב (גם מטעמי אבטחת מידע).


ביבליוגרפיה: Wix Blog


מעוניינים בבניית אתר בוויקס? צריכים עזרה בעיצוב מחדש של האתר? פנו אלינו!

לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)