top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

10 טיפים לשיפור מהירות אתר וויקס

שיפור מהירות אתר וויקס הוא לא דבר בלתי אפשרי. אם בחרתם לבנות את האתר שלכם בפלטפורמת וויקס הטובה ביותר בעולם - המאמר הזה בשבילכם. אין שני לרושם ראשוני, ואנחנו לא מדברים רק על עיצוב ותוכן. מהירות טעינת העמודים באתר שלכם היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחתו.

אתר שנטען לאט עלול לפגוע במוניטין שלכם וגם לעלות לכם כסף, מכיוון שתפסידו אנשים שיצאו מהאתר שלכם. לעומת זאת, אתר בעל ביצועים גבוהים ישפיע לטובה על ההצלחה של העסק שלכם. זה ימשוך יותר מבקרים, יגדיל את כמו הלידים את לידים, ובסופו של דבר יביא יותר לקוחות.

יהיה עליכם למצוא את האיזון הנכון של המדיה, לבחור היכן אתם מציבים את האובייקטים השונים, ואיזה סוג של תוכן ותוספים להשתמש מלכתחילה. לדוגמה, GIF מונפשים יכולים להוסיף קצת עניין לדפים שלך, אך הם לרוב קבצים כבדים וצורכים רוחב פס רב ברשת. כמו כן, טקסט נטען מהר יותר מתמונות, אז שימו לב לאופן בו אתם מזמינים את האלמנטים שלכם.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, אך אתם בהחלט מסוגלים לכך. בנוסף, הגעתם למקום הנכון. מאמר זה יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על אופטימיזציית מהירות האתר וכיצד לשפר את ביצועי האתר.


מהי אופטימיזציית מהירות האתר ומדוע זה חשוב כל כך?

לאחר לחיצה על קישור לאתר, מהירות האתר היא משך הזמן שלוקח לדפי האינטרנט להיות מוצגים בדפדפן ולהגיב לאינטראקציות משתמשים.

אין להתבלבל בין מונח זה ל"ביצועים שנתפסים", וזו הדרך בה מבקרים מעריכים את ביצועי האתר שלכם על סמך מה שהם רואים קודם על המסכים שלהם (וזה לא בהכרח האלמנטים שנטענים קודם). מכיוון שמדובר בשני מושגים שונים ועם זאת חשובים לא פחות, עליכם תמיד לעבוד על שיפור המהירות של האתר שלכם וגם של הביצועים הנתפסים במקביל - דבר שהטיפים המוזכרים להלן יעזרו לך להשיג. השאלה הבאה שלכם תהיה ככל הנראה "מה נחשב למהירות טובה באתר?". התשובה לכך היא ספציפית לתעשייה, אך מומלץ מאוד שבממוצע העמודים שלך יטענו תוך שלוש שניות.


השפעות על שימוש באתר: זה אולי נראה ברור, אך ככל שהאתר שלך נטען מהר יותר, כך ניתן להשתמש בתכונותיו מוקדם יותר, כגון פריטים המסייעים למבקרים לנווט לחנות, לדבר עם שירות לקוחות או פשוט להבין את מטרת האתר שלך. לפיכך, מתן אפשרות לתכונות אלה להיראות מהר יותר תיצור מבקרים שמחים יותר וחוזרים. זה פשוט כמו זה.


השפעות על מעורבות משתמשים: יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יעבדו עם האתר שלכם כאשר הם יוכלו לעבור במהירות רבה יותר בתהליכים. לדוגמה, אם יש לכם חנות מקוונת וכל אחד מהשלבים בתהליך הקופה לוקח טעינה של יותר מכמה שניות, מובן שרבים מהקונים הפוטנציאליים יעזבו את התהליך לחלוטין.


השפעות על המרה: יעד ספציפי שרוב בעלי האתרים מתמקדים בו הוא המרות. למעשה, זעיר כמו עיכוב של 100 אלפיות השנייה במהירות הדף יכול להוביל לירידה של 7% בשיעורי ההמרות עבור אתר האינטרנט שלך. אם המבקרים שלך לא יכולים להשתמש בתכונות שלך מספיק מהר, הם יעברו ללא ספק.


השפעות על מנועי החיפוש: גוגל מתחשבת במהירות האתר בעת דירוג אתרים (המכונהSEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש). לפיכך, אם תרצו שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר בתוצאות חיפוש ספציפיות של מילות מפתח, יהיה לכם סיכוי טוב יותר לכל אלפית השנייה במהירות שהדפים שלכם יהיו גלויים לעין.


עכשיו כשאתם מבינים מהי מהירות האתר ומדוע היא חשובה, הגיע הזמן לעשות משהו בקשר לזה. בהמשך, תלמדו כיצד לשפר את ביצועי האתר שלכם כדי להבטיח שהלקוחות שלך ו-Google יהיו מרוצים.


טיפים מומלצים לשיפור אופטימיזציית מהירות האתר:

1) אל תעמיסו יותר מדי על דף הבית

2) קבעו עדיפות לתוכן הראשוני

3) הימנעו מלשים יותר מדי מדיה באתר

4) בצעו אופטימיזציה של גדלי התמונות

5) היו מודעים לקשר דימוי הטקסט

6) השתמשו בטקסט על פני אלמנטים עיצוביים אחרים ככל האפשר

7) צמצמו את מספר וסגנונות הגופנים

8) הגבילו את השימוש באנימציות

9) התמקדו בביצועים של גרסת הנייד

10) הגבילו את מספר יישומי צד ג'


1) אל תעמיסו יותר מדי על דף הבית:

אם אתם לוקחים רק דבר אחד מהמאמר הזה, זה הטיפ הזה. בקיצור: שמרו על ניקיון והימנעו מדפי בית ארוכים מדי. דף בית עם יותר מדי תוכן ומדיה (טקסט, תמונות, סרטונים ואנימציות) יכולה להשפיע לרעה על ההצלחה שלך. זה יכול לקחת זמן רב מדי לטעון, וזה עלול להציף את המבקרים שלך עד לנקודה בה הם עלולים להחמיץ את התוכן החשוב בדף שלך, ולעזוב בלי להתקשר איתו לעולם. דף בית מסודר עם תוכן מינימלי יאפשר למבקרים באתר שלך לספוג בקלות את המידע שהוצג מרגע כניסתם לאתר שלך - ויעזור להם להבין את המסר העיקרי שלך מהר יותר.

אם אתם מודאגים מאובדן תוכן רלוונטי, יש גם תיקון לכך. אתם יכולים לפרוס את התוכן על פני דפים מרובים. זה ייתן לכל המידע החשוב שלך 'שטח' משלהם לזרוח. ואל תדאגו, תוכן מחוץ לדף הבית יכול להיות נגיש לצופים בקלות כאשר מוסיפים לחצנים שיעזרו להם לנווט, כמו 'ראה עוד', או 'בדוק את הבלוג / גלריה שלי'.


2) קבעו עדיפות לתוכן הראשוני

המקטע הראשוני באתר (לפני שגוללים) הוא המקטע החשוב ביותר באתר שלך מכיוון שזה הדבר הראשון שמישהו יראה כשהוא נכנס, וזה החלק הראשון שנטען. השתמש בקטע זה באופן אסטרטגי, על ידי ציור בעיני המבקרים שלך בעוד שאר תוכן האתר שלך נטען. אתה יכול לעשות זאת באמצעות טקסט משמעותי ותמונות רלוונטיות ומושכות. ההנחיות הבסיסיות ביותר הן לכלול את הכותרת והטקסט של תת המשנה שלך (כמו שם העסק והסלוגן).

בעיקרו של דבר, צריך לשמור על דף הבית נקי ופשוט.


3) הימנעו מלשים יותר מדי מדיה באתר

מלבד רק דף הבית שלך, עליך לבצע ניקוי נדרש מאוד של תוכן האתר שלך. שוב, התמקדו במאמציכם להגיע לאיכות על פני כמות. ממש כמו שבעל חנות לבנים וטיט לא היה מכניס את כל המלאי שלו לחלונות הראווה שלו, לא כדאי שתפוצצו את האתר שלכם. למעשה, אתר האינטרנט שלך הוא חזית החנות שלך. סוגים מסוימים של מדיה מזיקים מאוד לביצועי האתר שלך, מכיוון שרוחב הפס הכבד שלהם וזמני הטעינה האיטיים משפיעים על הביצועים של כל השאר.

גלריות תמונות עם גלילה אינסופית לדוגמה נחשבות לגורם המאט את האתר. כל תמונה - לא משנה כמה גדולה מגודל הקובץ היא - תשפיע על מהירות העמוד שלך. ובגלריית תמונות כל התמונות הללו אינן נראות בבת אחת. כדי לבצע את ההתאמות שישפרו את מהירות העמוד שלך, צמצם את מספר התמונות בגלריית התמונות רק לתמונות החשובות ביותר שלך - במיוחד אם זה בדף הבית שלך.


4) בצעו אופטימיזציה של גדלי התמונות

הטיפ הפשוט ביותר כאן הוא להשתמש בקבצי JPEG לתמונות במקום בקבצי PNG בכל הזדמנות אפשרית. הסיבה לכך היא שקבצי JPEG בדרך כלל מותאמים יותר באינטרנט היא שהם קטנים יותר ומורידים מהר יותר, תוך שמירה על כמעט אותה רמת איכות. אלא אם כן אתה זקוק לתמונות שקופות, או שאתה צלם מקצועי, JPEGs מספקים מספיק איכות ושימושיות. כדי להמיר את התמונות שלך, ישנם כלים רבים בחינם הזמינים באינטרנט לשם כך, כמו TinyJPG, Compressor.io ו-ImageOptimizer. אתרים שמתארחים ב-https://www.wix.com מקבלים יתרון נוסף בהמרת התמונות שלהם לפורמט WebP. WebPהוא פורמט תמונה חדש יחסית, שהוצג על ידי גוגל, המספק דחיסה טובה יותר, וכך ביצועים טובים יותר עבור קבצי JPEG וגם של PNG. Wix משתמשת ב- WebP עם כל הדפדפנים התומכים בפורמט חדש ומשופר זה. נוסף על כך, עבור כל תמונות שתחתוך בעורך, Wix תשדרג אוטומטית את הגודל של דפי האינטרנט שלך.


5) היו מודעים לקשר דימוי הטקסט

טקסט ותמונות הם כמו שיש שני כלבי חיות מחמד: לפעמים הם חברים הכי טובים, ופעמים אחרות הם נלחמים זה בזה באגרסיביות. לכן עליכם לפרוש טריטוריות נפרדות עבור כל אחד מהאלמנטים הללו, על מנת לתת להם את מרחב הנשימה הנדרש ולתת להם לעבוד בהרמוניה. דוגמא אחת לכך היא יצירת ניגודיות. זה מוסבר בצורה הטובה ביותר באמצעות תרחיש: צבע רקע לבן, תמונה צבעונית וטקסט לבן. מכיוון שטקסט נטען מהר יותר מתמונות, הטקסט הלבן שלך על רקע לבן ייראה בלתי נראה לעיני הדפדפנים עד לטעינת התמונה. הימנע מכך על ידי התחשבות בצבעים בעת בחירת האלמנטים העיצוביים שלך. חוק הזהב הנוסף שעובר כאן: הימנעו מהצבת טקסט בתמונות. החריג הסביר היחיד לכך הוא סמלי לוגו. הסיבה לכך היא שטקסט בתמונות נטען באטיות, כך שתאבד מידע ותשאיר את המבקרים שלך עם דף ריק עד שהאתר שלך יהיה גלוי לחלוטין. נוסף על בעיות טעינה, טקסט בתמונות אינו מסייע בנגישות לאתר. במקום זאת, התיקון הפשוט הוא פשוט למקם את הטקסט שלך בתיבת טקסט מעל תמונותיך, לאפשר לכולם להיות מאושרים.


6) השתמשו בטקסט על פני אלמנטים עיצוביים אחרים ככל האפשר

כאמור, טקסט נטען מהר יותר מתמונות ואנימציות. אבל זו לא הסיבה היחידה שעליכם למקד את תשומת הלב העיצובית במילים יפות. כותרת טקסט קצרה מפנה את תשומת לבם של הגולשים למסר הראשי של האתר שלך באופן מיידי, ולכן משפרת את החוויה הכוללת של המבקרים שלך.

הסיבה העיקרית הנוספת היא SEO - על מנת להבטיח שאתר האינטרנט שלך יהיה גבוה יותר במילות מפתח ספציפיות בתוצאות החיפוש. בלי להיות טכני מדי, יש דבר אחד שכדאי לשים לב אליו: טקסט מפורט ואיכותי יעזור לגוגל (ומנועי חיפוש אחרים) להבין טוב יותר את האתר שלך - ובכך ישפר ישירות את הסיכוי שלך לדרג גבוה יותר. לתקשורת יש רק השפעה עקיפה על SEO על ידי שיפור החוויה הכוללת של המבקרים שלך, או על ידי כך שהם יישארו זמן רב יותר בדף שלך.


7) צמצמו את מספר וסגנונות הגופנים

תוכל לשקול לצמצם את מספר משפחות הגופנים באתר שלך לשניים או שלושה בלבד. זה יעזור לך לצייר סגנון קבוע עבור המותג שלך, ולשמור ניקיון ומקצועיות. אחרי הכל, רשמים ראשונים מהאתר והעסק שלך הם רגעים שלא יחזרו. עם זאת, כפי שציפית, אנו לא מציעים זאת על סמך מה שיש לעוסקים בעיצוב גרפי לומר, זו גם דרך נוספת לכווץ את זמן הטעינה של האתר שלך. זה לא רק משחק של מספרים: גם הסוג חשוב. אם תרצה להשתמש בגופנים מותאמים אישית, לדוגמה, שים לב שמדובר באלמנטים גרפיים (כמו תמונות וסרטונים), מה שאומר שהם ידרשו הורדה לפני שיופיעו בדפי האינטרנט שלך - מה שעשוי להשפיע על הביצועים של דפי האינטרנט שלך. לבסוף, הימנעו יותר מדי ממשקלות גופן (מודגש, קו תחתון, נטוי וכו'). אלה גם דורשים הורדות נוספות, וכפי שנחשת, עוד זמן נוסף למהירות הטעינה של האתר שלך. בשורה התחתונה: אל תוותרו לחלוטין על גופנים או משקולות גופן מותאמים אישית. במקום זאת, בחרו בחוכמה כאשר אתה מציב את התכונות האלה באתר שלך והשתמשו בהם רק כשאתם רוצים להגשים מטרה ברורה ומובחנת - זה הכל.


8) הגבילו את השימוש באנימציות

למרות שקשה להימנע משימוש מוחלט באנימציות מכיוון שהן די אטרקטיביות, עלינו להיות בררנים לגבי אלו שאנו משתמשים בהן. באופן ספציפי, הימנעו מ- GIF מונפשים. הקבצים המפלצתיים האלה הם הכבדים מכולם, אפילו כשהם זעירים. וכאשר GIFs מונפשים הם גדולים, הם לא יעמיסו רק לאט בעצמם, אלא יעכבו את כל השאר באתרכם.


9) התמקדו בביצועים של גרסת הנייד

יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט מהסמארטפונים שלהם מדי יום, ותוכלו להמר שהם יצפו שהאתר שלכם ייראה יפה על המסכים בגודל כף היד שלהם. Wix יוצר אוטומטית גרסה המותאמת לנייד לאתר שלך, כך שאתה לא צריך לדאוג לבנות אחת מאפס. עם זאת, יש להתאים את האלמנטים באתר כי לא כולם תמיד מסתדרים כמו שהיינו רוצים שיסתדרו אוטומטית.

בנוסף, וודא שאתה מסתיר את כל האלמנטים המשפיעים על הביצועים שלך. זה יכול להגיע בכל צורה שהיא, החל מסגנונות וגופנים שונים של גופנים לתמונות, אנימציות, קטעי וידאו, אפקטים מיוחדים ועוד.


10) הגבילו את מספר יישומי צד ג' (TPA)

יישומי צד שלישי הם תכונות שתוכל להוסיף לדפים שלך שלא נוצרו על ידי www.wix.com. לדוגמה, עדכון אינסטגרם, ווידג'ט לדירוג או מפה להצגת המיקום שלך - רבים מהם זמינים, בחינם, דרךWix App Market. אפליקציות צד שלישי משתמשות ב-Iframes אשר זמן טעינתם עלול להשפיע על זמן טעינת האתר שלכם.


המאמר תורגם מ-Wix Blog.


מעוניינים בבניית אתר בוויקס? צריכים עזרה בעיצוב מחדש של האתר? פנו אלינו!

לין בניית אתרים, סוכנות WIX הגדולה בישראל, עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page