top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

אתר מאובטח https - מה זה אומר?

מה זה https?

פרוטוקול https מייצג פרוטוקול העברת היפר טקסט מאובטח והוא הגרסה המוצפנת של http: הפרוטוקול העיקרי המשמש להעברת נתונים לרשת האינטרנט או ברשת. פרוטוקול https מאפשר למשתמשי האינטרנט להעביר נתונים רגישים כמו אישורי כניסה, מספרי כרטיסי אשראי ומידע אישי.


פרוטוקול https הופך במהרה לסטנדרט עבור כל האתרים, ודפדפנים מודרניים כמו גוגל כרום החלו לסמן אתרים שאינם https כ"לא מאובטחים" מתוך כוונה להפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר. על מנת להצפין את התקשורת של האתר שלהם ולהגן על המשתמשים, על בעלי אתרים לרכוש תעודת SSL או לבחור אחסון אתרים עם הגנת https ו-SSL מובנית.


כיצד פועל https?

פרוטוקול https משתמש ב-TLS (אבטחת שכבת תחבורה) או SSL (שכבת שקעים מאובטחת) כדי להצפין את תקשורת ה-http. סוג זה של אבטחה משתמש בתשתית של מפתח ציבורי כדי לצרף צמדי מפתחות קריפטוגרפים לזהות הגופים. כל זוג כולל מפתח שניתן לשימושו של כל אחד, המכונה "המפתח הציבורי", ושמור מאובטח, המכונה "המפתח הפרטי".


נתונים המוצפנים באמצעות אחד ממפתחות אלה ניתנים לפענוח רק באמצעות השני, מה שמאפשר לשרתים ולקוחות להעביר נתונים שאינם ניתנים לקריאה על ידי גורמים חיצוניים העשויים לנסות ליירט את התקשורת.


היתרון של https

יש רשימה ארוכה של סיבות מדוע https הפך לפרוטוקול הסטנדרטי לתקשורת אינטרנט:

  • פְּרָטִיוּת. https מגן על המשתמשים ושומר על אבטחת הנתונים שלהם בכך שהוא מונע מגופים חיצוניים לקרוא מידע פרטי.

  • חוויית משתמש. אתרים שאינם משתמשים בפרוטוקול https מסומנים כלא מאובטחים, מה שגורם לשיעור יציאה מדף כניסה לאובדן אמון הלקוחות.

  • קידום אתרים. מנועי חיפוש משתמשים בפרוטוקול האתר כאות דירוג, מה שמאפשר לאתרי https להופיע בדירוגים גבוהים מאשר אתרי http.

  • שלמות הנתונים. הצפנת הנתונים על ידי פרוטוקול https שומרת על אבטחתם גם אם צד שלישי מזיק אוחז בהם.

  • תְאִימוּת. דפדפנים מודרניים מתחילים להציג תכונות שניתן להשתמש בהן כדי לחסום אתרים שאינם משתמשים בפרוטוקול https, ולכן כולל זה מבטיח את תאימות האתר שלך.

  • ביצועי האתר. מכיוון ש-https מצפין ומפחית את גודל הנתונים המועברים בין שרת ללקוח, אתרים המשתמשים בפרוטוקול זה מדווחים לעיתים קרובות על ביצועים מהירים יותר.

ההבדלים בין HTTP ו- HTTPS

בעוד ש- http ו-https אינם פרוטוקולים נפרדים טכנית, ישנם שני פערים גדולים בין שניהם:

  • כתובת ה-URL: כתובות אינטרנט המשתמשות בפרוטוקול https מתחילות ב- https מופיעות לצד מנעול בסרגל הכתובות, ומאפשרות למבקרים לראות במהירות את האתר מאובטח. מצד שני, דפי אינטרנט המשתמשים ב-https מתחילים ב-http ומופיעים לצד שלט התראה אדום ולידו המילים "לא מאובטח".

  • הצפנה: http מעביר נתונים בין שרת ללקוח בפורמט היפר-טקסט, בעוד ש-https עושה זאת בפורמט מוצפן שלא ניתן לקרוא ושלא ניתן לשינוי ע"י גורמים חיצוניים.

  • אימות: בניגוד ל-http, פרוטוקול https דורש אימות דומיין על ידי רשות האישורים (CA) על מנת להימנע מאתרים מזויפים או רמאים.

לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page