top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

דומיין בינלאומי - הכי פופולריים

דומיין בינלאומי / כתובת אתר אינטרנט מורכבת משני חלקים. הראשון הוא שם הדומיין, אלמנט ייחודי המחבר את הכתובת המקוונת שלך לשם ולמטרות המותג שלך. השני הוא סיומת שם הדומיין, המשקפת את סוג האתר ומטרתו. בעוד שרבים מאמינים שהבנת מהו שם דומיין מסתכמת במה שנמצא בין שתי הנקודות של כתובת אתר, האותיות המעטות שאחרי הנקודה השנייה ממלאות תפקיד הרבה יותר גדול בקביעת האמינות של האתר שלך וכיצד הוא מתיישר עם המותג שלך.


ידועים גם בתור דומיינים ברמה העליונה (TLDs), תוספי דומיין משמשים לסווג אתרים לפי סוג, מיקום או מודל עסקי. מתוך אלפי תוספות הדומיינים הזמינות באינטרנט, הנפוצות שבהן הן .org, .com ו-.net. כדי לבחור איזה מהם מתאים לך, תחילה עליך ללמוד מה הם מייצגים ולהבין את החוזקות, החולשות וההבדלים שלהם.


מה המשמעות של .com?


דומיין .com ברמה העליונה הוא, ללא ספק, התוסף הפופולרי ביותר, ולפיכך זה בעל הערך הגבוה ביותר לאתרים מקצועיים. אמנם הוא תוכנן במקור לארח אתרים מסחריים, אך כיום השימוש בו התרחב לכל סוג של אתרים, למרות הרשימה הארוכה של חלופות שהוכנו למטרות אחרות.


מאז שהביטוי "דוט-קום" שימש לתיאור העלייה והירידה שלאחר מכן של סטארט-אפים מקוונים בשנות ה-90, סיומת הדומיין הזו הפכה לשם נרדף לאינטרנט. נכון להיום, 48% מהאתרים העולמיים משתמשים ב-.com TLD והצרכנים תופסים אותו כהרחבת ברירת המחדל דה פקטו עבור כתובות אינטרנט. המשמעות היא שלא רק שקל יותר לקהל שלך לזכור את .com, אלא גם שהם עשויים להקליד את כתובת האתר הלא נכונה אם אתה משתמש בתוסף אחר.


המוניטין העצום של ה-.com TLD אומר שהזמינות שלו די מוגבלת ויכולה לסבך משמעותית את תהליך בחירת שם הדומיין. עם זאת בחשבון, חשוב לבדוק את היתכנות הדומיין שלך בשלבים הראשונים של פתיחת עסק, ובאופן אידיאלי, לקחת זאת בחשבון כשממציאים את שם העסק שלך.



עם זאת, אי שימוש ב-.com רחוק מסוף העולם ובמקרים מסוימים, אולי תרצה לבחור באופן פעיל בסיומת דומיין אחרת.




.org .com .net.org .com .net



מה המשמעות של .org?


הדומיין ברמה העליונה של .org מייצג "ארגון" ומשמש בעיקר עבור אתרי אינטרנט ללא מטרות רווח כגון ארגוני צדקה, ארגונים לא ממשלתיים, פרויקטי קוד פתוח ופלטפורמות חינוכיות. הרחבה זו הייתה אחד מהתחומים המקוריים שהוקמו בשנת 1985, ולכן נתפסת כחזקה ואמינה יותר מאלטרנטיבות חדשות יותר.


הרחבת דומיין זו נוצרה במקור עבור ארגונים שלא תאמו את הכוונה של דומיינים אחרים הזמינים באותה עת: לא מסחרי, לא ברשת, לא אוניברסיטה, לא ממשלתי ולא צבאי. עם הזמן, .org הפך בלעדי לעמותות, עם זאת, הגבלה זו הוסרה באוגוסט 2019 לאחר שמרשם שמות הדומיין נמכר לחברת השקעות.


אבל בעוד שעסקים למטרות רווח מורשים כעת על פי חוק לרכוש דומיינים .org ולהשתמש בהם, דעת הקהל עדיין מבוססת מאוד על דרכיה הישנות. כל עסק המשתמש בדומיין .org נתפס מטבעו כארגון ללא מטרות רווח, ואי חשיפה ברורה של אופייה למטרות רווח של החברה שלך עלול לגרום לתגובת נגד רצינית.


הבדלים בין .org לעומת .com


כאשר אתה משווה .org לעומת .com, תבחין שההבחנה בין השניים נראית פשוטה למדי: האחד מיועד לשימושים ללא מטרות רווח בעוד השני משמש ארגונים מסחריים. אם ברצונך ליצור אתר ללא מטרות רווח, השתמש בדומיין org. אם המטרה שלך היא לבנות עסק מקוון, עבור במקום זאת על .com.


אבל, כמובן, שום דבר לעולם אינו שחור ולבן. ככל שהזמינות של דומיינים .com יורדת, עסקים בוחרים ב-TLD חלופי כדי להיות מסוגל להשתמש בשמות הדומיינים המיועדים להם. עם רק כ-10 מיליון דומיינים .org רשומים, המהווים פחות מ-5% מהכלל העולמי, .org עלתה כאחת החלופות המועדפות לסיומת com.


מבחינה טכנית, כל סוג של עסק או ארגון יכול להשתמש בדומיין org. כל עוד הם מגבים אותו באסטרטגיית השיווק הנכונה שתמנע אי הבנות פוטנציאליות בקרב אלה שעדיין מחברים את הרחבת הדומיין הזו לעמותות. עם זאת, התפיסה שדומיינים .org שייכים לארגוני צדקה, ארגונים לא ממשלתיים ופלטפורמות חינוכיות כל כך טבועה בהלך הרוח הקולקטיבי, שאולי תרצה להשאיר את ה-TLD הזה כמשאב אחרון בלבד.


אם אתה זקוק לחלופת דומיין .com חזקה עבור העסק או תיק העבודות המקוון שלך, עליך להסתכל במקום זאת ב-.net.


הבדלים בהרחבות דומיין .org לעומת .com

מה המשמעות של .net?


דומיין .net הוא התוסף השני הפופולרי ביותר. לעתים קרובות הוא מוצג כחלופה המומלצת ל-.com כאשר אתה מנסה לקנות שם דומיין שכבר נמצא בשימוש. ההערכה היא שכ-4% מכל הדומיינים הרשומים בעולם משתמשים בתוסף הזה. סיומת שם הדומיין .net מייצגת "רשת" ונועדה במקור לשמש אתרי גג המשמשים כפורטל לאתרים קטנים יותר.


עליך להשתמש בתוסף .net עבור עסקים המספקים שירותים כמו אינטרנט, אירוח אתרים, מסדי נתונים או כלי שיתוף פעולה. סיבה נוספת להשתמש ב-.net היא כאשר .com אינו זמין. במקרה זה, תצטרך לוודא שהעסק עם אותו שם הדומיין שלך עם סיומת .com אינו נמצא באותו ענף, אחרת הקהל שלך עלול להפוך בסופו של דבר ללקוחות שלו


תהיה הסיבה אשר תהא עבורך להשתמש בסיומת דומיין .net, תצטרך להבטיח שמבקרים פוטנציאליים זוכרים אותה ולא יגיעו לאתר הלא נכון. דרך יעילה להשיג זאת היא על ידי שילוב ה-TLD של האתר שלך במאמצי המיתוג שלך, מכיוון שהקהל שלך בסופו של דבר יחבר את שם העסק שלך באופן טבעי עם .net. לדוגמה, חברת יועצי שיווק בשם Upstream עשויה להתייחס לעצמה כ- Upstream.net כדי לגרום לקהל שלהם להכיר את סיומת הדומיין הנכונה שלהם.


הבדלים .net לעומת .com


ההבדל הברור ביותר בין דומיין .net לדומיין .com הוא המטרה שלהם, שכן הם נוצרו עבור אתרים "רשתיים" ו"מסחריים". אם המטרה שלך היא לספק שירותים מבוססי אינטרנט או פלטפורמות רשת, כגון יצירת פורום, עליך לקנות דומיין .net. מצד שני, אם המטרה שלך היא להרוויח כסף באינטרנט, בין אם זה עם בלוג אישי או אתר מסחר אלקטרוני, תרצה לרכוש שם דומיין com.


עם זאת, עם כמעט מחצית מכל שמות הדומיינים רשומים עם סיומת .com, .net עלתה כאלטרנטיבה עבור כתובות אינטרנט לא זמינות. עם הזמן, ההבדלים הסמנטיים התדללו באופן משמעותי והמטרות המקוריות של TLDs אלו אינן עוד ההבדל העיקרי בין השניים. כשמדובר בהשוואה של .net לעומת .com בשנת 2022, ההבחנה המשמעותית ביותר היא ההשפעה של כל אחד מהם על אתרי אינטרנט לנייד.



בחירת דומיין וקידום אתרים

בעוד שהבחירה בסיומת .net או .com אינה משפיעה על יכולות ה-SEO של האתר שלך, עיצוב ממשק המשתמש של דפדפנים ניידים יכול להשפיע לרעה על אתרים עם דומיין .net. לרוב מקלדות הסמארטפונים יש כפתור המוקדש להרחבות דומיין, אבל כפי שבטח שמתם לב אפשרות ברירת המחדל שלה היא תמיד .com. כתוצאה מכך, חיפוש דומיינים מסוג .net גוזל יותר זמן ופחות ידידותי למשתמש. כשהנייד אחראי על יותר ממחצית מכלל התעבורה המקוונת, לפרט הקטן הזה יכול להיות השפעה משמעותית על הצלחת האתר שלך.


על מנת למקסם את הנוכחות המקוונת שלך, מומלץ לרכוש גם הרחבות .net וגם .com. עם עלות שם דומיין שנעה בין $8-$20 לשנה, סביר להניח שרכישת TLD שני תביא להחזר גבוה על ההשקעה מכיוון שהיא תאפשר לך להבטיח שהמבקרים לא יגיעו בטעות לאתר של מתחרה. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להפנות את ההרחבה הנוספת לשם הדומיין הראשי שלך.


בסופו של דבר, ההחלטה באיזה תחום לבחור לא צריכה להיות מושפעת במידה רבה ממה שנתפס כטוב ביותר עבור SEO. ג'ון מולר של גוגל אישר שוב ושוב שלבחירת הדומיין אין השפעה ממשית על קידום האתרים של האתר. בינואר 2022, אמר מולר, "הדומיינים החדשים יותר ברמה העליונה (TLD) שווים לדומיינים אחרים ברמה העליונה כמו .com בכל הנוגע ל-SEO. בחר משהו שאתה אוהב, יש הרבה אפשרויות בחוץ עכשיו."


אז למרות שישנן סיבות רבות ושונות מדוע אתה עשוי לבחור בסוג מסוים של דומיין, ההשפעה שלו על SEO שלך לא צריכה להיות גורם מכריע.


בחירת הדומיין שלך

שלוש האותיות בסוף כתובת האינטרנט שלך חשובות לא פחות מכל מה שבא לפניהן. הם לא רק ישפיעו על הסיכויים שלך להימצא באינטרנט, אלא גם ישפיעו משמעותית על תפיסת הקהל שלך את המותג שלך.

עם זאת בחשבון, תהליך הבחירה בין הרחבות דומיין .com, .org או .net צריך להתבצע ברגע שתתחיל לבנות את המותג שלך. פעולה זו תאפשר לכם להרכיב נוכחות מקוונת מגובשת מההתחלה.


עכשיו כשאתה יודע מה המשמעות של כל אחד מהדומיינים הראשיים ברמה העליונה ולמה הם משמשים בדרך כלל, תוכל לשקול את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ולקבל החלטה מושכלת שתאפשר לך להפיק את המרב הכתובת המקוונת שלך.


הבדלים בין TLDs .net לעומת .com

העתיד של הרחבות דומיין


.org, .com ו-.net הם עדיין בין הסוגים הפופולריים ביותר של הרחבות דומיין ברמה העליונה בשימוש כיום. 5 הרחבות הדומיינים המובילות בסוף 2021 היו:


01. .com


02. .ru


03. .org


אלה לא צפויים להשתנות בקרוב, אולם ככל שהתחרות על שמות דומיין גדלה, חלק מהעסקים מחפשים להשתמש בתוספי דומיין פחות פופולריים. הרחבות דומיינים למדינות גדלות בפופולריות ובשנת 2021 התוספות .ru, .ir, .uk, .au, .in, .ua, .de דורגו בין עשרת הרחבות הדומיינים המובילות בעולם. אז בעוד ש-.org, .com ו-.net הם כרגע הדומיינים הפופולריים ביותר ברמה העליונה, יש כל אפשרות שזה עשוי להשתנות.


ככל שהתחרות על שמות מתחם גוברת, חלה גם עלייה בשמות חדשים. בשנת 2021 תוסף הדומיין החדש והפופולרי ביותר ברמה העליונה



ביבליוגרפיה:

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page