top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

הטעויות הנפוצות בניהול עסקים קטנים

האם המנהל מבצע טעויות בניהול העסקי המזיקות לעסק שלו? בין אם מדובר בטעויות באופן העסקת העובדים, היעדר טיפול בלקוחות או תזרים מזומנים לקוי, ישנן טעויות שמבוצעות על ידינו, אשר עלולות להזיק למהלך הניהול העסקי שלנו. ניהול עסקים קטנים הוא אתגר בפני עצמו, וחברות רבות מבזבזות זמן ומשאבים יקרים, מכיוון שהן חוזרות על טעויות שניתן למנוע. במאמר זה, נעסוק בשגיאות הניהול העסקי הנפוצות שעלינו להיזהר מהן:


אי השקעה מספיקה במכירות, שיווק ושיתוף פעולה סטארטפים ועסקים קטנים נוטים להתנהל על פי ההתרחבות וההתכווצות הכלכלית של העסק שלהם. לעיתים, משימות הייצור לוקחות חלק מרכזי בחברה, בעוד מאמצי המכירות והשיווק מוזנחים. אנשי המכירות נרתמים אף הם למטרת הייצור, בעוד הם ממעיטים בניסיונותיהם להגעה ללקוחות חדשים. כשתקופת השגשוג של החברה חולפת, שיתוף הפעולה הלקוי עם החברות והלקוחות נותן את אותותיו, ובשל כך החברה מאבדת הכנסות רבות. על החברה להבטיח כי מאמציה בבנייה ובשימור מערכות היחסים יישארו איתנים, זאת ללא קשר לאקלים הניהול העסקי השורר. אם החברה אינה זמינה ללקוחות שלה, מתחרים רבים ישמחו למלא את הריק הנוצר בקרבם. ניהול עסקי טוב מחייב השקעה במכירות, שיווק ויצירת שיתופי פעולה.

פיקוח על העובדים בקפדנות יתר מאפיין נפוץ בקרב מנהלים רבים הוא הדחף לצורת ניהול עסקי קפדנית ושתלטנית יתר על המידה. סוג ניהול זה נובע מתחושת החיבור העמוקה לעסק, לצד האמונה כי אין איש בחברה אשר דואג להשלים את המשימות באופן המדויק ביותר. צורת הניהול העסקי הזו מעכבת רבות את מיצוי הפוטנציאל אשר טמון בעובד, זאת בנוסף על העלאת עומס העבודה בקרב המנהל, אין ביכולתנו להיות ממוקדים בדייקנות מקסימלית בכל משימה ומשימה. אופן הניהול העסקי משפיע לרעה על תפוקת החברה, על כושרה והתקדמותה. כמנהלים, עלינו להילחם בדחף להתערב ולאפשר לעובדים להגיע למלוא הפוטנציאל שלהם. לסיכום, פיקוח יתר על העובדים פוגע בניהול העסקי.

כישלון בהבנת הנתונים הפיננסיים רוב החברות הקטנות מצפות לגדול במהירות, אולם צמיחה מהירה של החברה דורשת לרוב השקעת כספים מרובים. אם לעסק אין מספיק רווחים, המימון צריך להגיע מהלוואות או מהשקעת כספים מצד הבעלים, או לחלופין ממשקיע חיצוני. מנהל החברה עשוי להיות בקיא בהיבט התפעולי של הענף, אולם לרבים ממנהלי החברות אין הבנה בסיסית באשר לניתוח דוחות הרווח וההפסד, המאזן ותזרים המזומנים. החלטות רבות במסגרת הניהול העסקי עלולות להתקבל ללא הבנה, וההשלכות הכספיות עלולות להיות הרסניות כלפי הבעלים והחברה. על בעלי החברה לרכוש הבנה באשר לעניינים הפיננסיים של החברה, או לחלופין להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בנושא זה. יש לבחון לעומק את הכדאיות הכלכלית באשר להרחבת תזרים המזומנים הכספית, ולוודא מקרוב כי האנשים הנכונים נמצאים לצידנו על מנת לבצע את היוזמות באופן מתוזמן, חסכוני ורווחי. הניהול הפיננסי של חברה הוא חלק אינטגרלי בניהול העסקי שלה.

כשל בהאצלת סמכויות בהמשך ישיר לסעיף הפיקוח על העובדים בקפדנות יתר: הימנעות מהאצלת סמכויות נכונה נובעת מחוסר ביטחון, חוסר רצון להסתכן ולעיתים אף מעצלנות. האצלת סמכויות עשויה לסייע לעובד, למנהל, לחברה ולפיתוחו של הניהול העסקי כולו. היא מקדמת את איכות העבודה ומשפרת את מורל העובדים. כאשר האצלה נעשית כראוי, למנהל מתפנה זמן נוסף על מנת לדאוג לצורכי העסק, וכך גם יעילות המכירות, השיווק והתכנון העתידי והניהול העסקי משתפרים בהתאם.

היעדר תכנון מספיק עסקים קטנים גדלים לעיתים קרובות באופן אורגני ונוטים להתמודד עם מצבים קשים בעת התפתחותם. חוסר ניהול עסקי יעיל עלול ליצור משברים בחברות ובעסקים, דבר אשר עלול להלחיץ את המנהלים. הניהול העסקי ישתפר רבות יחד עם קביעת התוכניות לטווח הקצר והארוך, דבר אשר יסייע לעסק להימנע מהמלכודות שעלולות להזיק לו. התחומים אשר דורשים תכנון מתקדם וסקירה תקופתית הינם השכר, פיתוח מוצרים, שירות, שיווק וחובות.

הודאה בטעויות ולמידה מהן

הודאה בטעות אינה סימן לחולשה. עבור העובדים, הניהול העסקי הופך לאנושי יותר אם מנהל החברה מציג את טעויותיו. הצגתן מעלה את מחויבות עובדי החברה למען הכנות, הלמידה מהן והשיפור העתידי. כשמכחישים את הטעויות ומפנים האשמות שונות, הצוות יהפוך לפחות גלוי כלפי המנהל וזהיר הרבה יותר. עובדים תמיד מתפקדים טוב יותר בסביבה בה הם יודעים שטעות מדי פעם נחשבת לחלק מתהליך הלמידה, ומעודדת את צמיחה אישית.


לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page