top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

מדוע תרדס לא הושקה באיחוד האירופי?

תרדס, האפליקציה החדשה של מטא והיריבה מספר אחת של טוויטר סוף סוף כאן. כאילו, היא כאן בארץ, והיא גם הושקה בבריטניה ובארה"ב, אך למה אין לה עדיין תאריך השקה צפוי באיחוד האירופי? כל הפרטים כאן.


תרדס היא אפליקציית שיחה מבוססת טקסט המקושרת בסנכרון מלא לאינסטגרם. תוך דקות ספורות מרגע השקתה, תרדס שברה שיאים ומשכה למעלה מ-10 מיליון משתמשים פעילים בארה"ב ובבריטניה. נחשו מי לא היו שותפים להייפ הקולקטיבי? תושבי האיחוד האירופי (במיוחד הרגולטוריים שבהם), שמאוד מודאגים לגבי תקנות הפרטיות של האפליקציה.


תרדס לא זמינה באיחוד האירופי, וייתכן שהיא לעולם גם לא תהיה, מכיוון שלגוש יש כללי פרטיות מחמירים יותר מאשר לרוב המדינות האחרות. זה לא האיחוד האירופי שחסם את השקת האפליקציה, אלא מטא היא זו שנזהרה מראש. מקורות המקורבים למטא אמרו שהחברה לא מציעה את תרדס במדינות החברות באיחוד מכיוון שהיא לא בטוחה לגבי הדרישות שנקבעו בחוקי התחרות החדשים של האיחוד האירופי המסדירים את האופן שבו פלטפורמות מקוונות גדולות משתמשות בכוח השוק שלהן.


הנציבות האירופית דנה כעת בתקנות עם מטא, וצפויה להציע הנחיות נוספות בספטמבר. אבל גם אז, לא באמת ברור אם תרדס תעמוד בדרישות הפרטיות המחמירות של האיחוד האירופי. האפליקציה תוארה כ"סיוט לפרטיות" על ידי עיתונאים טכנולוגיים מכיוון שלמרות היותה אפליקציה עצמאית, היא מייבאת נתונים אישיים מאינסטגרם.


בארה"ב משתמשי תרדס מתבשרים כי נאסף עליהם מגוון רחב של נתונים, כולל מידע בריאותי ופיננסי, היסטוריית גלישה, מיקום, רכישות, אנשי קשר, מידע פרסומי, וכן גם היסטוריית חיפושים. באיחוד האירופי אסור לתת קיום לסוג זה של תקשורת בין פלטפורמות מדיה חברתית.


לא ברור אם תרדס תסתגל בשוק האיחוד האירופי או שהיא אי-פעם תושק ביבשת. בינואר, מטא נקנסה במעל 377 מיליון יורו על היעדר בסיס חוקי תקף במסגרת תקנת הגנת המידע הכללית של האיחוד האירופי (GDPR) להצגת מודעות התנהגותיות בפייסבוק ובאינסטגרם. אבל היי, בישראל יש תרדס. זה מה שחשוב :)


ביבליוגרפיה:


בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page