top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

עתיד התעסוקה שייך לגוגל

החברה שסייעה לפופולריות של תוכניות משרדיות פתוחות ולהטבות עובדים מפוארות מנסה להמציא מחדש שטחי עבודה כדי להתמודד עם הרגישות במקום העבודה שהשתנה בעקבות הקורונה.


עמק הסיליקון, קליפורניה - המשרד הראשון של גוגל היה מוסך עמוס בשולחנות.

בשנת 2003, חמש שנים לאחר הקמתה, עברה החברה לקמפוס רחב ידיים בשם גוגלפלקס. המשרדים המאווררים והפתוחים, והמרחבים המשותפים מציבים סטנדרט לאיך אמור היה להיראות מקום עבודה חדשני. עם השנים השתכללו התנאים לעובדים: אוכל חינם, וכך גם אוטובוסים לעבודה וממנה: להגיע למשרד ולהישאר שם כל היום, היה כיף וקל.


כעת, החברה שהגדירה פעם מחדש את אופן הטיפול בעובדיה מנסה להגדיר מחדש את המשרד עצמו. גוגל מייצרת מקום עבודה לאחר המגיפה שיאכלס עובדים שהתרגלו לעבוד מהבית בשנה האחרונה ולא רוצים להיות במשרד כל הזמן יותר.


בהתחלה, פנים הבניינים של גוגל לא יכול להיראות כל כך שונה. אבל במהלך השנה הקרובה, גוגל תנסה עיצובי משרדים חדשים במיליוני מטרים רבועים, או כעשרה אחוזים משטחי העבודה הגלובליים שלה.


התוכניות מתבססות על עבודה שהחלה לפני משבר הקורונה, ששלחה את כוח העבודה של גוגל הביתה, כאשר החברה ביקשה מקבוצת יועצים מגוונת - כולל סוציולוגים שחוקרים את "דור ה-Z" וכיצד סטודנטים בחטיבת הביניים מתקשרים ולומדים - לדמיין מה העובדים העתידיים ירצו.


כדי להתמודד עם תערובת צפויה של עובדים מרוחקים ומשרדים, החברה מייצרת גם חדר ישיבות חדש בשם Campfire, שבו משתתפים יושבים במעגל משובץ בתצוגות אנכיות גדולות בלתי אפשריות להתעלמות. התצוגות מציגות את פניהם של אנשים המחייגים באמצעות וידיאו כך שהמשתתפים הווירטואליים עומדים באותה מידה כמו הנוכחים פיזית.


בקומץ מיקומים ברחבי העולם, גוגל בונה אזורי עבודה בחוץ כדי לענות על חששות שמקור וירוס מתפשט בקלות במשרדים מסורתיים. במטה עמק הסיליקון, בו מזג האוויר נעים במשך כל ימות השנה, הוא הפך מגרש חניה ואזור דשא ל"מחנה צ'רלסטון"- תערובת מגודרת של דשא וריצוף עץ בגודל של ארבעה מגרשי טניס עם אינטרנט אלחוטי בכל רחבי האתר.


ישנם אשכולות של שולחנות וכיסאות מתחת לאוהלים באוויר הפתוח. בטיפים גדולים יותר, ישנם אזורי מפגש עם עיצוב של נסיגת טבע בקליפורניה וציוד ועידת וידאו משוכלל. לכל אוהל יש שם לפי מחנה כמו "להדליק", "סמורס" ו"קנו". מחנה צ'רלסטון פתוח מאז מרץ לקבוצות שרצו להיפגש.

גוגל אמרה כי היא בונה חללי עבודה חיצוניים בלונדון, לוס אנג'לס, מינכן, ניו יורק וסידני, אוסטרליה, ואולי יותר מקומות.

עובדים יכולים לחזור לשולחנות הקבע שלהם בתזמון מחזור שמקצה אנשים להיכנס למשרד ביום ספציפי כדי להבטיח שאף אחד לא יהיה שם באותו יום כמו שכניהם בדלפק המיידי.


בשנת 2018, קבוצת הנדל"ן של גוגל החלה לבחון מה היא יכולה לעשות אחרת. הוא פנה לצוות המחקר והפיתוח של החברה בנושא "סביבות בנויות". זו הייתה קבוצה אקלקטית של אדריכלים, מעצבי תעשייה ופנימיות, מהנדסי מבנים, בונים ומומחי טק בראשות מישל קאופמן, שעבדה עם האדריכל הנודע פרנק גרי לפני שהצטרפה לגוגל לפני עשור.


גוגל התמקדה בשלוש מגמות: עבודה מתרחשת בכל מקום ולא רק במשרד; מה שהעובדים צריכים ממקום העבודה משתנה כל הזמן; ומקומות העבודה צריכים להיות יותר משולחנות עבודה, חדרי ישיבות ומתקנים.

"עתיד העבודה שחשבנו שיגיע בעוד 10 שנים", אמרה קאופמן, "קוביד הביא אותנו לעתיד הזה עכשיו."


שניים מהאלמנטים הנוקשים ביותר בתכנון משרדים הם קירות ומערכות החימום והקירור.

גוגל מנסה לשנות את זה. היא מפתחת מערך של קירות זזים שונים שניתן לארוז ולשלוח אותם למשרדים ברחבי העולם.

יש לו אב-טיפוס של מערכת צינורות אוויר עילית מבוססת בד, שמתחברת עם רוכסנים וניתנת להזזה במהלך סוף שבוע לסידורי ישיבה שונים. גוגל מנסה גם לסיים את המאבק על טמפרטורת המשרד. מערכת זו מאפשרת לכל מושב מפזר אוויר משלו כדי לשלוט בכיוון או בכמות האוויר הנושבת עליהם.


מבחינה פסיכולוגית, לדבריו, העובדים לא ירצו לשבת בשורה ארוכה של שולחנות, וגם גוגל עשויה להזדקק ל"צמצום "משרדים עם שטח לבן כמו רהיטים או צמחים. החברה בעצם מבטלת שנים מתורת התיאוריה הפתוחה של עמק הסיליקון - כי דחיפת עובדים רבים יותר לחללים קטנים יותר והוצאת פרטיותם מובילה לשיתוף פעולה טוב יותר.

עלויות הנדל"ן של החברה אינן צפויות להשתנות מאוד. למרות שיהיו פחות עובדים במשרד, הם יצטרכו יותר מקום.


יהיו שינויים אחרים. הקפיטריות של החברה, המפורסמות בזכות האוכל המסופק בחינם, יעברו מסגנון מזנון לארוחות בקופסאות. חדרי עיסוי ומרכזי כושר יהיו סגורים. אוטובוסי הסעות יושעו.

חדרי ישיבות קטנים יותר יהפכו לחללי עבודה פרטיים שניתן להזמין.

המשרדים ישתמשו באוויר צח בלבד באמצעות פתחי אוורור הנשלטים על ידי תוכנת ניהול הבניינים שלה, ויחסלו את התערובת הרגילה של אוויר חיצוני.


בחדרי אמבטיה גדולים יותר, גוגל תפחית את מספר הכיורים, השירותים והמשתנות הזמינים ותתקין יותר ציוד מבוסס חיישנים שאינו דורש מגע במשטח בידיים.

צמד בניינים חדשים בקמפוס של גוגל, שנבנים כעת במאונטיין ויו, קליפורניה, וצפויים להסתיים כבר בשנה הבאה, יעניקו לחברה יותר גמישות לשלב חלק מתוכניות המשרד המנוסות כעת.


לגוגל משרדים ב-170 ערים וב-60 מדינות ברחבי העולם, וחלקן כבר נפתחו מחדש.

באוסטרליה, ניו זילנד, סין, טייוואן וויאטנם, משרדי גוגל נפתחו מחדש עם התפוסה המותרת.

אך עיקר 140,000 העובדים העובדים עבור גוגל וחברת האם שלה, אלפבית, נמצאים בארצות הברית, כאשר כמחציתם באזור המפרץ.



לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page