top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

בניית אתרים – מה הפריסה הכי נכונה לי?

אתה בטח שואל מה הצעד הראשון והחיוני ביותר בבניית אתרים בלתי נשכחים. יש לנו תשובה חד משמעית בשבילך - פריסה נכונה! לא, לא פריסה של עוגה, you silly. פריסת אתר, זו שמשמשת כאבן היסוד לעיצוב באתר שלך. פריסה נכונה משפיעה על רמת האינטראקטיביות ואינטואיטיביות שהאתר שלך ישדר.

אז, מהי פריסת אתר?

פריסת אתר היא הסידור של כל האלמנטים הוויזואליים בדף אינטרנט מסויים והקשרים ביניהם. באמצעות מיקום מדויק וחכם של אלמנטים בדף, הפריסה יכולה לשפר את המסר של האתר, כמו גם את חווית המשתמש בו.

הפריסה היא מרכיב מרכזי בבניית אתרים, מכיוון שהיא קובעת את הרצף בו רשומים האלמנטים שהכי מושכים את תשומת לבם של המבקרים הנלהבים. במילים פשוטות, פריסה טובה לאתר יכולה למקד את המבקרים לנקודות החשובות ביותר באתר שלך!

בחירת פריסת אתר

כאשר ניגשים למשימה של בחירת הפריסה המתאימה (והמטריפה) ביותר לאתר שלך, ישנם שני גורמים עיקריים שיש לקחת בחשבון:

חשוב על אופי התוכן שלך: פריסת אתרים משפרת ותומכת במסר שלך, ולוקחת חלק בסיפור הסיפור שאתה רוצה לספר. למשל, ישנן פריסות אתרים מיוחדות להצגת מוצרים או יצירות, וישנן אחרות שמעבירות מידע עובדתי במהירות וביעילות (כמו בלוג). הפריסה שתבחר אמורה להתאים לסוג התוכן שלך.


השתמש בפריסות נפוצות: נכון, יש מקום ליצירתיות, אך לרוב פריסות האתר הידועות הן האפשרות הטובה ביותר. פריסות קלאסיות אלה נוטות להרגיש מוכרות יותר למשתמשים. פריסה מוכרת תביא לממשק אינטואיטיבי ונוח יותר לשימוש.

רק כי אנחנו ממש אוהבים אותך, הכנו עבורך רשימה של 5 רעיונות לפריסות הטובות ביותר בבניית אתרים. ריכזנו את הפריסות הכי יעילות ונפוצות, ונחש מה? כולן שייכות לוויקס! ואלו, כמובן, מוכנות להתאים את עצמן לסגנון ולצרכים שלך.

1. פריסת האות Z

2. פריסת האות F

3. פריסת המסך המלא

4. פריסת המסך המפוצל

5. פריסה א-סימטרית

פריסת האות Z

כשאנחנו נתקלים בדף אינטרנט חדש, אנחנו מיד מחפשים את מהות הדברים שמנסים להעביר לנו. סריקה מהירה זו, נעשית לרוב בצורת האות Z או בצורת זיג-זג. העיניים שלנו עוברות מהפינה השמאלית העליונה לפינה הימנית העליונה, ואז למטה לשמאל התחתונה ולבסוף שוב לימין.

פריסת האות Z מנצלת את הרגל הקריאה הזה שלנו על ידי מיקום המידע החשוב ביותר בצורת האות Z. הלוגו ממוקם בדרך כלל בפינה השמאלית העליונה. ממולו, בפינה הימנית ביותר, תוכל למקם את תפריט הניווט יחד עם קריאה לפעולה בולטת.

החלק האלכסוני של פריסת האות Z, המשתרע על פני הדף מלמעלה למטה, הוא המקום בו המידע המרתק ביותר צריך להיום ממוקם. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש בתמונות חזותיות שובות לב ושורת טקסט תמציתית, תוך הצגת כל מה שהאתר עוסק בו.

החלק התחתון של תבנית האות Z אמור להיות השיא. אם אתה רוצה להציע מוצר או שירות מסוימים - זה בדיוק הזמן והמקום. מקם את לחצן הקריאה לפעולה החשוב ביותר שלך בסוף צורת האות Z, וזה יעודד את המשתמשים לנקוט בפעולה.

בניית אתרים בפריסת האות Z היא האידיאלית ביותר לדפים חזותיים המכילים תוכן מינימלי יחסית.

פריסת האות F

בדומה לפריסת האות Z, גם עיצוב זה מבוסס על התנהגות נפוצה של סריקת עמודים. באתרים כבדי טקסט, אנחנו נוטים לרפרף או לקרוא את המידע בצורת האות F. המשמעות היא שהחלק האופקי העליון של הדף מקבל את עיקר תשומת ליבנו, ועינינו הולכות משם אנכית כלפי מטה, כאשר הצד השמאלי משמש כמוקד שלנו.

בעת השימוש במערך פריסה של האות F, הקפד להשקיע משאבים בחלק העליון של הדף שלך, שם סביר להניח שהמבקרים ישתהו מעט יותר. כתוב תוכן אתר שמציג את שארית הדף בצורה משכנעת. החלק העליון של צורת האות F יכלול בדרך כלל כותרת, כתובית ותמונה מובלטת.

הקו האנכי של פריסת האות F בצד שמאל של הדף נועד לעזור להפוך את הטקסט למושך יותר. ניתן לעשות זאת באמצעות תמונות, סמלים או בעזרת אלמנטים לעיצוב כמו נקודות תבליט או מספור.

בניית אתרים בפריסת האות F היא האידיאלית ביותר לאתרים בעלי תוכן רב. בעת יצירת בלוג, לדוגמה, פריסת אתר זו מתאימה הן לדף הבית והן לדפי הפרסום הבלוגים האישיים.

פריסת המסך המלא

פריסת אתר זו כוללת טקסט קצר מעל תמונה שמוצגת במסך מלא. תמונה חזותית אחת הממוקמת על כל המסך גורמת לעיצוב מושך יותר של דף. זה במקביל משמש להעברת מסר בצורה יעילה ומידית. תמונות מדיה גדולות יכולות לספר אודות מי ומה אתה עושה - רק באמצעות הצצה קלה. הוויז'ואל עצמו יכול להיות כל דבר, מצילום ועד איור או סרטון. כך או כך, זה צריך להיות איכותי ורלוונטי לשירות, למוצר או לאווירה הכוללת שלך.

רק שתדע: פריסה זו נראית מדהים גם בגרסת האתר המותאם למובייל (וכפי שאתם בטח מתארים לעצמכם, בניית אתרים מותאמים למובייל היא חובה בימינו!).

בניית אתרים בפריסת המסך המלא היא אידיאלית ביותר לעסקים שרוצים להבליט נישה או מוצר ספציפי. לדוגמה, אתרי מסעדה יכולים להציג בגאווה מנה מסוימת, ואילו אתרי חתונה יכולים להציג את זוג מאושר.

פריסת המסך המפוצל

פריסת המסך המפוצל היא מגמה משמעותית בבניית אתרים. על ידי פיצול אנכי של המסך באמצע, נוצר איזון סימטרי לחלוטין, וזה עיקרון ברזל בעיצוב. החלוקה המסודרת הזו לשני חלקים מאפשרת לכל קטע לבטא רעיון שונה לחלוטין - או לחילופין, להתייחס לאותו רעיון משתי זוויות שונות.

כדי להפיק את המרב מפריסת המסך המפוצל, שקול לשלב עיצוב שונה בכל מחצית מסך נתונה. לדוגמה, אתה יכול להשתמש באפקטים של גלילה של פראלקס בצד אחד בלבד של המסך. למי פריסת המסך המפוצל היא האידיאלית ביותר? היא אידיאלית ביותר לאתרי אינטרנט המציעים שני סוגים שונים של תוכן באופן משמעותי, או אתרים שרוצים לשלב באופן אחיד עותק כתוב ותמונות. חנויות מקוונות המפצלות משתמשים לפי גיל, מין או התנהגות מתאימות לפריסה זו.

פריסה א-סימטרית

בדומה לפריסת המסך המפוצל, גם פריסת האתר המסוגננת הזו מחלקת את המסך. רק שהפעם, שני החלקים אינם שווים בגודלם ובמשקלם. שינוי האיזון הזה מצד אחד לצד השני יוצר מתח חזותי וגורם לדף להרגיש דינמי יותר. זהו עיצוב נועז המשמש כלי רב עוצמה ליצירה ושמירה על מעורבותם משתמשים.

באמצעות חלוקה לא אחידה של המסך, ניתן למקד את המבקרים לאלמנטים ספציפיים על פני אחרים. כדי להשיג זאת, הקנה לאלמנטים מסוימים משקל חזותי יותר, כך שהם ישמשו כמוקדים.

החלט איזה חלק מהתוכן תרצה להדגיש. זה יכול להיות כל דבר, החל מצילום של מוצר לטופס מקוון שהמשתמשים נדרשים למלא. לאחר מכן, הפוך אותו לבולט באמצעות ניגודיות צבעונית גבוהה, פרופורציות מוגדלות וסוגים אחרים של דגש חזותי.

למי הפריסה הא-סימטרית היא האידיאלית ביותר? היא אידיאלית ביותר לאתרים שמשדרים עכשוויות חדשנית ומודרנית, ומעוניינים להניע את מעורבות המשתמשים. אתר עסקי או תיק עבודות של סוכנות עיצוב הן דוגמאות טובות.

לסיכום, יש חשיבות רבה בבחירת הפריסה המתאימה ביותר לאתר האינטרנט של העסק שלכם. בניית אתרים מקצועיים מתחילה באפיון ובבחירת הפריסה המתאימה ביותר לאתר שלכם.

ביבליוגרפיה:

לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page