Reading%20a%20Newspaper_edited.jpg
  • LIN.co.il

מיתוג עסקי - איך בוחרים צבעים למותג?

מהקסדה הצהובה של פועלי הבניין ועד לשמלת הכלה, הצבעים נועדו להעביר לנו מידע חשוב. ההשפעה החזקה והמיידית שלהם היא מרכיב מכריע במאמצי המיתוג של כל עסק.


ערכת הצבעים שתבחר עבור המותג שלך ממלאת תפקיד מפתח בכל נכסי השיווק השונים - החל מבניית אתר אינטרנט, ועד לעיצוב גרפי של לוגו. שימוש בצבעי המותג באופן עקבי, ובכל הפלטפורמות, יכול לגרום למראה ולתחושה אחידים של החברה שלך, ובכך להפוך אותה לבלתי נשכחת עבור לקוחותיך הקיימים והפוטנציאליים.


אז קצת לפני העיצוב הגרפי, אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך להתבלט עם צבעי מותג נכונים! מדריך מלא זה מכסה את כל הדברים שאי פעם רצית לדעת על צבעים והשפעתם על מוח האדם. בנוסף, בחרנו וניתחנו עבורך 7 דוגמאות לחברות עם צבעי מותג מצליחים להשראתך. אנג'וי!



כיצד לבחור את צבעי המותג שלך?

  1. קבע את זהות המותג שלך

  2. עשה חקר על צבעים ומשמעותם

  3. חפש השראה

  4. בחר את הצבע העיקרי ואת צבעי המשנה של המותג שלך

  5. שלב צבעים ניטרליים

  6. בחן את צבעי המותג שלך


מיתוג עסקי נכון מתחיל בבחירת הצבעים הנכונים. מהם צבעי מותג?

צבעי מותג הם פלטה של כחמישה עד עשרה צבעים המשמשים לייצוג של חברה מסוימת. יישום עקבי ואסטרטגי של צבעי המותג יכול להגביר את המודעות וההכרה שלו. כמה מהיישומים העיקריים של צבעי המותג כוללים: לוגו של חברה, ערכת צבע לאתר, ערוצי מדיה חברתית, עיצוב כרטיסי ביקור ומודעות מודפסות ודיגיטליות. לעסקים שפועלים בדרך שאינה מקוונת, צבעי המותג יכולים לחול גם על עיצוב החנות עצמה, מדי הצוות, אריזת המוצרים ועוד.


01. קבע את זהות המותג שלך

הצבעים של המותג שלך משקפים את זהותו. לכן, על לוח הצבעים שלך להתאים לערכים ולמסר שאתה מנסה להעביר. כדי להשיג מטרה זו תצטרך תחילה להגדיר את זהות המותג שלך. ההמלצה היא לערוך רשימה של תארים המתארים את אופי החברה שלך, כאילו אתה ממש מדבר על בן-אדם. שאל את עצמך כיצד תרצה שהמותג יתפס בעיני אחרים, ומה מבדיל אותו מהתחרות.

02. עשה חקר על צבעים ומשמעותם

לאחר שקבעת את זהות המותג שלך, הגיע הזמן לבחור לבייבי את הצבעים הנכונים. זה ידרוש ממך לערוך מחקר קטן על עקרונות פסיכולוגיית הצבעים ועל משמעויות נפוצות שלהם. עם זאת, חשוב להזכיר כי צבע הוא לא מדע מדויק, ואין משוואה שתגדיר את הפרשנות ה"אמיתית" של כל צבע וצבע. לכן, כאן נכנסים שילובי צבעים. שילובי צבעים עוזרים להשגת מראה המעורר רגשות מסוימים בקרב הצופים במותג שלך.


למשל, חשוב על ההבדל במשמעות של הצבע הכחול כאשר הוא משולב עם זהב. שילוב בין כחול לזהב מעלה רעיונות של מלוכה ומותרות. לעומת זאת, חשוב על אותו הכחול, אך בשילוב עם הצבע הורוד. שילוב זה מרגיש הרבה יותר שובב וצעיר. צבעים יכולים לשנות את משמעותם כאשר הם משתלבים עם צבעים אחרים. כדי לעזור לך לבחור את לוח הצבעים הכי מתאים לעסק שלך, קבל פירוט מהיר של צבעי המותג הפופולריים ביותר על ידי כמה תעשיות עיקריות:


אוכל: עסקי אוכל ומסעדות רבים בוחרים בצבעים חמים שמושכים תשומת לב ומעוררים תיאבון, כמו אדום, כתום וצהוב. מותגי מזון אחרים בוחרים בירוק כדי לקדם קשר לתזונה בריאה יותר, או כחול וורוד לממתקים ולקינוחים.


בריאות ואורח חיים: רוב חברות הבריאות בוחרות בכחול כדי לסמן ניקיון, אמינות ואחריות. אפשרויות פופולריות אחרות הן הצבע הירוק, המייצג את הטבע והבריאות, ואת הצבע הכתום, שמביא איתו הרגשת חיוניות ואנרגיה.


אופנה ויופי: תעשיות האופנה והיופי משתמשות לרוב בשחור לצורך תחכום וזוהר, וצבעים חמים כמו אדום, כתום וורוד לצורך תשוקה, ביטחון והתרגשות.


היי-טק: חברות ההיי-טק בדרך כלל הולכות על כחול, המסמל אמון, אינטליגנציה ויעילות. צבעים נוספים הם כתומים, שמשרים הרגשה ידידותית ואופטימית, וגם סגולים, המעידים על איכות.


03. חפש השראה

כצעד אחרון לפני בחירת צבעי המותג והעיצוב הגרפי של הלוגו שלך, חפש קצת השראה. דפדף אצל המתחרים ונסה להבין מה זה שגורם להם להצליח. חשוב לעצמך: מה אוכל ללמוד מבחירות הצבעים שלהם? אילו דרכים יסייעו לי להבדיל את עצמי מהתחרות איתם?

אממ.. סתם כי אנחנו שרופים עליך, ריכזנו עבורך 7 מותגים מצליחים וניתחנו את הצבעים שלהם. תקרא עוד קצת ותגיע גם לזה!


04. בחר את הצבע העיקרי ואת צבעי המשנה של המותג שלך

הצבע העיקרי של המותג שלך, או צבע הליבה, הוא הצבע המזוהה ביותר עם המותג שלך. חשוב על הירוק של הוואטספ או על האדום של ג'ימייל. לצבע העיקרי שלך, חפש צבע יחיד המגלם את העסק שלך בצורה הטובה ביותר על סמך המשמעויות של אותו הצבע. אתה יכול להתנסות בגוונים שונים של הצבע שאתה חושב עליו על מנת למצוא את המראה המושלם. ברגע שיש לך את הצבע העיקרי, בחר עוד שניים עד ארבעה צבעים לשלב איתו. צבעים אלה יחמיאו לצבע העיקרי שלך ויוכלו להופיע לצדו או באופן עצמאי.


05. שלב צבעים ניטרליים

בעת העיצוב הגרפי של המותג שלך, נסה לא להתמקד רק בצבעים העיקריים או המשניים, אלא גם בנייטרלים. צבעים ניטרליים חשובים מכיוון שהם האחראים על מרבית התקשורת שלך (כמו צבע הטקסט הכתוב שלך) ויופיעו ברקע של רוב הנכסים שלך. צבעים ניטרליים הם בדרך כלל לבן או שחור, ולעיתים גם כמה גווני אפור.


06. בדוק את צבעי המותג שלך

מי זה שהצליח לבחור את הצבעים למותג שלו? סחתיין! עכשיו, הגיע הזמן לבדוק אותם. מקם את כל הצבעים יחד ובדוק את כולם בכמה שילובים שונים כדי לוודא שהם משלימים זה את זה, ומעבירים את המסר שהתכוונת להעביר.


אז, כמו שהבטחנו:


7 דוגמאות לחברות עם צבעי מותג מעוררי השראה שפשוט עובדים!


1. סטארבקס

צבעי המותג של סטארבקס מבוססים על משפחת ירוקים, בשילוב ארבעה צבעים ניטרליים. לוח הצבעים המורחב ממזג את הירוק העיקרי עם גוונים "טריים ומזמינים" אחרים.





2. אינסטגרם

צבעי המותג אינסטגרם הם שיפוע של גוונים מהצבע הכחול ועד צהוב, וביניהם מגוון רחב של סגולים, ורודים וכתומים. מעבר זה בין צבעים הוא פרשנות מחודשת של הקשת מהלוגו הקודם שלו. ספקטרום הצבעים העשיר הזה נועד לעורר תחושות של "חום ואנרגיה."




3. גוגל

הלוגו הנצחי של גוגל הוא פשוט בלתי נשכח. וממש כמו העיצוב הגרפי של המותג עצמו, גם את ארבעת צבעי הלוגו (כחול, אדום, צהוב וירוק) כולנו מכירים בעל-פה. ארבעת צבעים אלה הם צבעי היסוד של המותג, יחד עם הלבן השולט בממשקי גוגל. הצבעים המשניים של גוגל הם גרסאות כהות יותר של הצבעים העיקריים. אחריהם מגיעים גוונים של אפור המשמשים כצבעים ניטרליים בהעברת מידע, למשל בטקסט כתוב.





4. דל

צבעי המותג של דל מחולקים לשלושה שכבות. השכבה הראשונה מעניקה תחושה "תוססת ואנרגטית", וכוללת בתוכה גוונים כחולים המתפקדים כצבעים העיקריים של החברה. שלושת גווני הכחול משמשים כבסיס לשאר לוח הצבעים. השכבה השנייה מורכבת משלושה צבעי משנה (סגול, אדמדם וכתום) וחמישה צבעים נייטרלים (לבן וכמה סוגי אפור). והשכבה השלישית כולל שלושה צבעי משנה נוספים. יוצא דופן בלוח הצבעים הזה הוא הצבע השחור, שניתן להשתמש בו או לטקסט או ללוגו, אך לא כאלמנט עיצובי.




5. דרופבוקס

צבעי המותג העיקריים של דרופבוקס הם כחול, שחור ולבן. אך בנוסף לאלו, דרופבוקס מתהדרת ב-18 צבעי מותג משניים המייצרים 32 שילובים שונים ורבגוניים.

ספקטרום הצבעים העשיר של דרופבוקס מייצר תערובות מיוחדות ויוצאות דופן שמשתלבות יחד היטב. שפה חזותית ייחודית זו מושגת באמצעות וריאציות דינמיות - ערבוב והתאמה - ולא באמצעות איחוד וסטנדרטיזציה.





6. מאסטרקארד

הלוגו של מאסטרקארד מורכב משני עיגולים חופפים, האחד אדום והשני צהוב, ואלו יוצרים יחד גוון של כתום בהיר. כתום זה הוא צבעה העיקרי של החברה, והוא מלווה בשני גוונים של אפור (בהיר וכהה) כצבעי רקע. צבעי המשנה בלוח הצבעים של מסטרקארד הם זהב, צהוב, אדום וירוק.





7. אייר בי אנד בי

ישנם חמישה צבעי מותג לאייר בי אנד בי. הבולט שבהם הוא ורוד, המתפקד כצבע מרכזי גם בלוגו המותג וגם בעיצוב הגרפי של אתר החברה. אל הוורוד מצטרפים גוונים של טורקיז, כתום, ושני גווני אפור - אחד כהה ואחד בהיר.





אנחנו בלין נשמח להציע את שירותינו במיתוג עסקי לעסק שלכם במחירים אטרקטיביים ונוחים לכל כיס.


לין בניית אתרים מציעה בניית אתרי תדמית לסטארטאפים במחיר מדהים של 1,000 ש"ח בלבד (לא כולל דומיין ואחסון אך נשמח לעזור לכם בנושא).



ביבליוגרפיה:

https://www.wix.com/blog/2020/01/brand-colors/

בניית אתרים, אתרי תדמית, אתרים לעסקים, בניית אתרי תדמית,

בניית אתרים תדמיתיים, חברה לבניית אתרים, בניית אתר, דף נחיתה, בניית דפי נחיתה, בניית אתר בזול, בניית אתרים בזול, בניית אתר למובייל

נשמח לעזור לכם לחסוך אלפי שקלים בבניית האתר שלכם

בניית אתרים

הזמינו שיחת ייעוץ חינם

  • בניית אתרים

lin@lin.co.il

058-5832323