top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

וורדפרס או וויקס - מה עדיף?

וורדפרס או וויקס? לפני שתבחרו את הפלטפורמה לבניית האתר שלכם, יש דבר חשוב יותר שעליכם יהיה לבחור; כל הפרטים בפוסט שלפניכם.

לפני שנתחיל, נערוך סקירה קצרה של 2 הפלטפורמות לבניית אתרים הללו:


מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא פלטפורמה לבניית אתרים שהתחילה בכלל כמערכת ניהול תוכן (בלוגים).

עם הזמן, פלטפורמת וורדפרס הפכה לפלטפורמה לבניית אתרים ולא רק בלוגים.

המערכת חופשית לשימוש וניתן לבנות בה אתרים בחינם.

בחינם?! אז למה לא כולם בונים שם?

אז זהו. ששום דבר לא באמת בחינם.

בניית אתר בוורדפרס כרוכה בתשלומים רבים בטווח הקצר ובטווח הארוך:

1) ביצוע שינויים עתידיים באתר - כשבונים אתר בקוד פתוח, זה לא קל (בלשון המעטה) לבצע שינויים באתר באופן עצמאי. במידה שתרצו (ובטוח תרצו או תצטרכו) לשנות דברים באתר בעתיד הקרוב או הרחוק, סביר להניח שתצטרכו לשלם על כל שינוי וכמובן להיות תלויים מבחינת זמנים בבונה אתרים שלכם או במומחה וורדפרס.

2) אבטחת האתר וגיבויים - כאשר בונים אתר בקוד פתוח ומאחסנים אותו על אחסון ריק כלשהו בעולם, תמיד צריך לדאוג לאבטחת האתר ולגיבויים. בישראל נפרצו עשרות אלפי אתרי וורדפרס ואנשים נאלצו לשלם אלפי שקלים על שחזור האתר.

3) תחזוקת ועדכון פלאגינים (תוספים) - אתר וורדפרס מורכב בד"כ מפלאגינים (תוספים). חלקם חינמיים, אבל המפותחים והמורכבים יותר כרוכים בתשלום (ולא תמיד התשלום חד פעמי).

4) תבניות - אם רוצים לצאת בזול, בוחרים בתבנית בוורדפרס. ישנן תבניות חינמיות וישנן תבניות שעולות החל מכמה עשרות דולרים. הבעיה בתבניות היא שאנו עלולים למצוא את עצמנו תלויים בפלאגינים שלא עובדים פתאום עם התבנית הספציפית ו/או מוגבלים לעיצוב של אותה התבנית שנבחרה, ואם תרצו לבצע שינויים עיצוביים באתר אחרי שנה שנתיים או יותר, תמצאו את עצמכם צריכים או חייבים לבנות אתר חדש.


בניית אתר בוורדפרס - מתי זה כדאי?

1) אתר עם מאות עמודים – אתרים גדולים במיוחד, אתרים מורכבים עם מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אינדקסים, משתמשים, אתרים עם מערכת ניהול נתונים מורכבת (דאטה בייס וצד שרת מורכבים בהתאמה אישית).


2) חנות אינטרנטית מורכבת במיוחד - אם אתם מעוניינים בפיצ'רים מותאמים אישית שלא כלולים במערכות מובנות כמו וויקס או שופיפיי, או אם אתם רוצים למכור ביותר ממטבע אחד (לדוגמה גם בשקלים וגם בדולרים).


3) אתרים שלמים רב-לשוניים עם שפות בעלות כיוונים שונים - אם אתם חייבים שכל האתר שלכם יהיה גם בעברית (מימין לשמאל) וגם באנגלית (משמאל לימין).


4) אתרים עם איזור משתמשים - אם לאתר שלכם צריכה להיות הרשמה ואיזור משתמשים מותאם אישית ברמה אשר דורשת תכנות - כדאי לכם לבנות את האתר שלכם בוורדפרס.


5) אתרים לחברות ועסקים בעלי משאבים גדולים - לתחזוקת אתר וורדפרס דרוש תקציב לא קטן לפעמים. יש מגוון רחב של תשלומים לטווח הקצר ולטווח הארוך, ולהחזיק אתר במערכת ניהול התוכן הזו מצריך תקציב לא מבוטל שלא מתאים לבעלי עסקים קטנים.


מה זה וויקס?

וויקס היא קודם כל ולפני הכל חברה ישראלית (כיום היא אחת מהחברות הישראליות הגדולות בעולם ונסחרת בנאסד"ק).

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים תדמיתיים וחנויות אינטרנטיות בסגנון "עשה זאת בעצמך".

בוויקס כל אחד ואחת יכולים לבנות אתר בחינם.

בחינם?! שוב אתם כותבים שאפשר לבנות אתר בחינם?

תפסתם אותנו. גם כאן זה לא באמת בחינם.

בניית אתר בוויקס כרוכה בתשלום שנתי (או חודשי, תלוי בכם) לפלטפורמה.

אבללל, ויש כאן אבל גדול - אין תשלום על תוספי המערכת פרט לשדרוגי פרימיום, אין תשלום על ענייני אבטחה, אין צורך לדאוג לפלאגינים, והכי הכי חשוב - מנהלים את האתר באופן עצמאי ולא צריכים לשלם לאף אחד על כל שינוי!


בניית אתר בוויקס - מתי זה כדאי?

1) אם אתם צריכים אתר תדמית אינפורמטיבי בשפה אחת (או בכמה שפות בעלות אותו כיוון) - הרוב המוחלט של העצמאיים ושל בעלי העסקים צריך אתר תדמית שישמש אותם כ"כרטיס ביקור" או כתיק עבודות (גלריה). אתרי תדמית מורכבים מטקסטים, תמונות וסרטונים בדרך כלל.


2) אם אתם צריכים אתר במהירות - החשיבות של וויקס באה לידי ביטוי בעקבות מגיפת הקורונה; המון בעלי עסקים מכל הסוגים הבינו שהם חייבים נוכחות באינטרנט, ואין מהירה מוויקס למשימה זו.

בעלי עסקים שצריכים אתר כדי לגייס לקוחות בטווח הקצר ובמהירות האפשרית, יוכלו לעשות זאת מהר משמעותית באמצעות וויקס. בוויקס ניתן לבנות אתרים במהירות ובקלות במערכת שמאוד מזכירה את ה-Powerpoint של Microsoft.

רוב העצמאיים ובעלי העסקים שפונים אלינו צריכים אתר תדמית לעסק המורכב מתמונות, סרטונים וטקסטים (מוזמנים להתרשם מאתרים שבנינו כאן: www.lin.co.il/websites)


3) חנויות אינטרנטיות וקטלוגים - אם אתם רוצים להציג את המוצרים שלכם או להציג אותם וגם לשלב סליקה באשראי באתר כדי שיוכלו לרכוש אותם - תוכלו לעשות זאת בוויקס במחיר שיגרום לכם לצחוק בקול רם.

למה אומרים שוויקס לא מתקדמים טוב בגוגל?

עד שנת 2012, היה מאוד קשה לקדם אתרים שנבנו בוויקס בגוגל מכיוון שהפלטפורמה עבדה בשיטת Flash ולא ב-HTML5. למזלנו, עברו כמה שנים מאז והמצב השתנה מקצה לקצה.

כיום פלטפורמת וויקס מאפשרת בניית אתרים ב-HTML5 בדיוק כמו בוורדפרס.

חשוב לדעת שקידום אורגני הוא משהו שלא מתאים לכל עצמאי או בעל עסק מבחינה כלכלית (צריך להשקיע המון זמן וכסף כדי להתקדם אורגנית בתחומי עיסוק פופולריים והסכומים יכולים להגיע בקלות ללמעלה מ-10,000 ש"ח בשנה). עוד נציין שבקידום אורגני לא רואים תוצאות בטווח הקצר ולעיתים גם לא אחרי שנה.


אם אתם עצמאיים או בעלי עסקים אשר מעוניינים בבניית אתר תדמית לעסק שלכם, לפניכם 7 סיבות למה כדאי לבחור בוויקס:

1) הרבה יותר קל לעצב את האתר ולשלוט בעיצוב שלו בטווח הארוך – המערכת של וויקס ממש ידידותית וקלה לשימוש גם אם אין לכם ידע בתכנות (היא מאוד דומה לפאוורפוינט של מייקרוסופט). מה גם שאם אין לכם ידע בעיצוב, תוכלו לבחור טמפלט (תבנית) מתוך מאגר עצום של טמפלטים מדהימים ורק לשנות את התוכן.


2) יותר קל לעשות SEO בסיסי ומתקדם לגוגל באמצעות הממשק של וויקס – אין צורך בידע קודם. יש ממשק שנקרא Wix Seo Wizard שמדריך אתכם שלב אחר שלב איך לעשות SEO נכון לאתר שלכם ובסופו של דבר לרשום אותו לגוגל.


3) ביצוע שינויים עתידיים באתר בחינם בוויקס תחסכו אלפי שקלים בטווח הארוך בשינויים עתידיים. הטרנדים בעיצוב אתרים באים והולכים כל הזמן ולכן יש צורך לעדכן את האתר מדי פעם גם מבחינה עיצובית. הפלטפורמה לבניית אתרים של וויקס לרשותכם בכל פעם שתרצו לבצע שינויים עתידיים הן בתוכן והן בעיצוב לגמרי בחינם.


4) בניית אתר בראש שקט ללא בעיות אבטחה – פלטפורמת וויקס היא הפלטפורמה לבניית אתרים המאובטחת בסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר. כאמור וויקס היא חברה ענקית הנסחרת בבורסה בניו יורק ולה למעלה מ-200 מיליון משתמשים. אתרים שמאוחסנים בוויקס כוללים קבל פרוטוקול HTTPS.


5) בוויקס מקבלים כלים שיווקיים רבים – מערכת לביצוע ניוזלטרים, הכנת סרטוני תדמית, הכנת פוסטים מעוצבים לרשתות החברתיות, מערכת ביצוע תשלום באשראי באמצעות טופס מאובטח למייל ועוד.


6) עלות ההקמה של אתר בוויקס לרוב נמוכה משמעותית עלות בניית אתר בוויקס תהיה לרוב נמוכה יותר מעלות בניית אתר בוורדפרס (לפעמים יהיו הפרשים של אלפי שקלים).


7) בוויקס תקבלו מאגרי תמונות, פונטים, אייקונים וטמפלטים ברמה גבוהה – לשימוש חופשי והם משתדרגים כל הזמן! אם למשל אחרי כמה שנים תרצו לעצב את האתר שלכם לגמרי מחדש, בוויקס יהיה לכם הרבה יותר פשוט וקל לעשות את זה.


לין בניית אתרים עזרה לעצמאיים ולבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

צריכים עזרה? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר :)

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page