top of page

חדש! הזמנת אתר אונליין

מעוניינים בבניית אתר לעסק שלכם? אנחנו כאן

שירותים לעסקים בלין

התרשמו ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים לעסקים

צריכים תוכן לאתר או לעסק?

לין מציעה כתיבת תוכן לעסקים במחירים משתלמים

עיצוב לוגו - המדריך השלם

מעוניינים לדעת איך לעצב לוגו? מתעניינים זמן מה בעיצוב לוגו לעסק החדש שלכם? המאמר הזה בשבילכם! עיצוב לוגו הוא מרכיב חיוני למיתוג יעיל, לבניית הכרה ולשליטה בשוק בכל ענף.


כשאתה מתחיל בתהליך עיצוב לוגו משלך, אתה צריך לעשות את זה נכון. זו התחייבות שלוקחת זמן, מחשבה, יצירתיות ושיתוף פעולה - וזה שווה את זה ב-100%. בניגוד למה שאתם חושבים, אינכם זקוקים לרקע עיצובי או לתקציב גדול כדי לעצב לוגו איכותי.


החל ממציאת השראה וכלה בבחירת הצבעים והגופן הנכונים, מדריך זה ימפה כיצד לעצב לוגו מתחילתו ועד סופו, כך שתוכלו להשלים את התהליך לבד.

המשימה שלך - אם תבחר לקבל אותה - היא להשתמש בהנחיות אלה וליצור לוגו שקהל הלקוחות שלך לא ישכח.


ישנם עסקים רבים אשר מעוניינים בעיצוב לוגו מחדש - המאמר הזה גם בשבילכם!


מה זה לוגו?

לוגו הוא עיצוב ממותג המתפקד כסמל לעסק מסוים, המייצג את מהות מטרתו ואישיותו. בדיוק כמו סמל הנייקי או קשתות הזהב של מקדונלד'ס, הלוגו שלך יהפוך לפנים של המותג שלך, וישמש כגורם מזהה לאורך זמן ובסופו של דבר ישויך לאמון בשירותים, בתוכן או במוצרים שלך.


סמלי לוגו מגיעים בצורות שונות, ומפעילים את טווח ההסברים מבסיס טקסט לתמונה ומה שביניהם. לאחר השלמתו, הוא מוטבע על נכסי השיווק של העסק, כגון אתר האינטרנט שלו, כרטיסי הביקור וחומרי האריזה.


למה צריך לוגו?

קטן ככל שיהיה, הלוגו שלך ממלא תפקיד גדול בשיווק העסק שלך לעולם. בסופו של דבר הוא יעביר את המשימה הייחודית של המותג שלך; להיות שונה מאחרים בענף שלך. לוגו מאפשר זאת בכך שהוא משמש כסימן התייחסות חזותי עבור לקוחות חדשים ופוטנציאליים, ויוצר קשר עם קהלים שיוביל למעורבות, נאמנות וצמיחה.


מה עושה לוגו טוב?

בעוד שרוב ההיבטים של עיצוב הלוגו שלך יתגלגלו לאורך כל תהליך היצירה, יש בהחלט כמה טיפים חיוניים לעיצוב לוגו שכדאי לזכור מההתחלה. לכן, לפני שאתם הופכים למעצבים גרפיים משלכם, שימו לב לאיכויות שעושות לוגו טוב:


  • פשוט: הביטוי "פחות זה יותר" מעולם לא היה מתאים יותר. ברוב המקרים, הלוגואים הכי פחות מסובכים הם הכי קלים לזיהוי, אז נסו לעצב לוגו עם מסר פשוט שקל לאנשים להתחבר אליו.


  • מייצג: הלוגו שלך אמור לפנות לקהל היעד שלך ולתאר את הערכים של העסק שלך. וודא שהאלמנטים בהם אתה משתמש בעיצוב שלך רלוונטיים לענף שלך ומייצגים במדויק את המותג שלך.


  • נצחי: ייתכן שתרצה לשפר את עיצוב הלוגו שלך לאורך זמן, אך עליך לשאוף לעצב את הלוגו הזה כאילו היה האחרון שלך. על ידי התמקדות באיכות והימנעות מעיצובים אופנתיים מדי, עצב לוגו שייצמד איתך לאורך כל השנים.


  • רב תכליתי: תרצה עיצוב שנראה טוב ולא משנה היכן הוא ממוקם. לוגו שניתן לשנות את גודלו ולהציגו באמצעי מדיה שונים מההתחלה יגדיל את הנראות של המותג שלכם וימנע מגבלות לא נוחות.


עיצוב לוגו ב-10 שלבים:


01. הגדר את זהות המותג שלך

לא פחות מכך שהלוגו שלך חשוב לעסק שלך, זו לא התמונה המלאה. המותג שלך מורכב ממרכיבים רבים פרט לכך: בניית אתר, תוכן כתוב, חומר שיווקי ועוד. לכל החלקים הללו משותפת מטרה אחת: הם יוצרים זהות מיתוגית מלאה על מנת לייצג ולשווק את העסק שלך בהצלחה.


למעשה, זהות מותג היא הקול והמראה החזותי המובהק של המותג שלך המשמש להעברת משימתו עם שאר העולם. אתה יכול לומר שזהות המותג שלך היא נשמת העסק שלך, וככזו היא צריכה לבוא לידי ביטוי באמצעות האלמנטים הוויזואליים והכתובים שלה.


עם זאת, הלוגו שלך צריך להיות עקבי עם שאר המותג שלך.


02. חפש השראה

ההשראה מגיעה בשתי דרכים - מבחוץ ומבפנים. אז אנחנו נפרק את הצעד הזה לשניים.


ראשית, חקור את הלוגואים סביבך. שים לב לסמלים הטובים ביותר שאתה נתקל בהם ביום יום. תוכלו לגלות מגמות לוגו רלוונטיות ולמצוא רעיוניות מעניינים לעיצוב לוגו ידי גלישה באינטרנט או ברשתות החברתיות.


מחקר יעזור לך לעורר השראה גם בעיצוב הלוגו שלך. בדרך זו תוכלו לראות מה אנשים בתעשייה שלכם עושים, לשים לב מה עובד ומה לא, והכי חשוב - להבטיח שהלוגו שלכם לא יהיה דומה מדי לזה של מישהו אחר.


לאחר מכן, חפש השראה בפנים. אנחנו לא מדברים על ישיבה בתנוחת לוטוס ומדיטציה לאלי המיתוג (אלא אם כן זה הקטע שלך). במקום זאת, הקדש זמן לסיעור מוחות בחזון שלך ללוגו המושלם. קח את זה ברצינות, אבל תעשה את זה כיף על ידי יצירת לוח מצב רוח או רישום שמות תואר כדי לתאר את המותג שלך. כמו כן, שקול לאסוף את עמיתיך וחבריך בכדי לעזור להתגלגל.


הרגעים היצירתיים האלה עם עצמך ועם הצוות שלך חשובים להגשמת המסר והמטרה של המותג שלך.


03. קבע את סגנון הלוגו שלך

שילוב האלמנטים בתוך כל לוגו נתון יחד כדי ליצור סגנון מגובש. וכעת, אולי תבחין כי - כמו אמנות יפה - ישנם מגוון סגנונות אסתטיים שלוגו יכול לגלם.


בעוד שקביעת הכיוון הסגנוני של הלוגו שלך עשויה להיראות כצעד אינטואיטיבי, עליך לעשות זאת תוך התבוננות באלמנטים של זהות המותג וההשראה שאספת.


האם המותג שלך קלאסי? אז אתה יכול ללכת על עיצוב לוגו עם גופנים מתוחכמים וצבעים בסיסיים. האם המותג שלך מינימליסטי? במקרה כזה, תימנע מלכלול תמונות מורכבות ותבחר להישאר עם עיצוב לוגו יוקרתי או מודרני.


לא משנה באיזה סגנון תחליטו לעצב לוגו, קבעו זאת לפני שתתחילו בתהליך עיצוב לוגו.


04. בחר סוג

כאשר אתה חושב איך לעצב לוגו, זכור כי ישנם סוגים שונים של לוגו שם בחוץ. מטקסט רגיל ועד הכללת סמלים או תמונה בודדת - יש לקחת בחשבון את הצורות השונות שלוגו לובש לפני שתעצב את יצירת המופת שלך. כל אחד מהם ישנה את תוצאת העיצוב שלכם, אז חשבו מה הכי מתאים לזהות המותג שלכם ולקהלים שיראו את זה.


05. החלט על ערכת צבעים

צבעים מחזיקים בכוח עצום בפני עצמם. פסיכולוגיית צבעים אומרת לנו שגוונים וגוונים שונים יכולים לעורר רגש בקרב הקהל, ולהשפיע על התנהגותם. הכוונה בבחירת ערכת צבעים ללוגו שלך משרתת שתי מטרות: ראשית, להוציא את התגובה הרצויה מלקוחותיך ושנית, לשפר את זיהוי המותג שלך.


בכל הנוגע לאפשרויות צבע, אנו יכולים לחלק לוגואים לשלוש קטגוריות: לוגו שחור לבן, לוגו מונוכרום או לוגו שילוב צבעים. שחור לבן יכול להתאים ללוגו שלך אם אתה הולך על סגנון מינימליסטי אלגנטי או על עיצוב קלאסי. סמלי לוגו מונוכרום (לוגואים הכוללים צבע יחיד) עובדים היטב עם סימני מילים וסימני אותיות, ויכולים להשפיע באופן חזק על ידי שיוך נוסף של צבע בודד למותג שלך. דוגמה מוצלחת לכך היא האדום המשויך לקוקה קולה.


גם לשילובי צבעים יש השפעה חזקה. התערובת הנכונה תחמיא באופן מושלם לעיצוב לוגו מופשט, ותייצר וריאציה ועומק בעבודה עם סוג לוגו משולב. אם אתה הולך לכיוון זה, מומלץ להקפיד על 2-3 גוונים בלבד. החלט אם ברצונך ששילוב הצבעים שלך יהיה משלים (באמצעות צבעים המונחים ישירות זה לזה בגלגל הצבעים) או אנלוגי (בעזרת צבעים היושבים זה ליד זה על גלגל הצבעים).


אל תשכח, צבעי הלוגו שלך צריכים להיות מונחים על ידי זהות המותג שלך כדי לשמור על עקביות.


06. בחר גופן (פונט)

אם אתה מתכנן לעצב סימן מילים, סימן אותיות או שילוב, תצטרך לשקול מה הם הפונטים הטובים ביותר ללוגו שלך. בדומה לבחירת צבע, בחירת הטיפוגרפיה שלך אמורה להעצים את האישיות והנראות של הלוגו שלך. אמנם ישנם אינסוף גופנים של גופנים שם בחוץ, אך אתה יכול להתחיל לפסול או למשוך כמה ממשפחות הגופן הבסיסיות: serif, sans-serif, script או גופנים מסוגננים מאוד.


ניתן להחיל את הגופן שלך על עיצוב הלוגו שלך בדרכים שונות. עיצוב מינימליסטי עשוי לקרוא לכם לכלול גופן פשוט או סאן סריף פשוט - משהו נקי, קריא ופשוט. כשעובדים עם לוגו משולב, ייתכן שיחול אותו הצורך בגופן נקי וקריא, אך יהיה עליכם לקחת בחשבון גם את היישור והאיזון של התמונות עם הטקסט שלכם.


לפעמים ניתן להשתמש בטיפוגרפיה בדרכים מעניינות כדי להפוך לאלמנט עיצובי מסקרן בפני עצמו. לאחרונה מותגים רבים מנסים לעצב סימני מילים או אותיות עם טקסט חופף או גופנים מעוטרים הבולטים.


07. צור את הלוגו שלך

עכשיו לאחר שתיארת את האלמנטים שלך, הגיע הזמן לפתוח את וויקס לוגו, ולהיות המעצב של הלוגו שלך!


הפלטפורמה משתמשת ב-AI כדי להדריך אותך צעד אחר צעד. התהליך מתחיל בכך ששואלים אותך שאלות דומות למה שסיקרנו לעיל, ומבקשים ממך להזין את שם העסק שלך, לתאר את זהות המותג שלך ולהגדיר את הסגנון והאישיות שלו. לאחר מכן, היא תיצור קבוצת תוצאות בה תוכלו לבחור ולערוך לצורך התאמה אישית נוספת.


אם אתה עובד עם מעצב גרפי, זו תהיה הנקודה שבה אתה מתקשר עם החזון שלך, ומשאיר להם את המשימה ליצור דוגמה של אפשרויות לוגו מלכתחילה.


08. צמצם את התוצאות

זה השלב שבו תערוך ותבריק את אפשרויות הלוגו שלך. השתמש בכלים הזמינים כדי לכוונן את פריסת הלוגו שלך, צבעים, גופן, סגנון ותמונות עד שתקבל את התוצאות הרצויות.


טיפ למקצוענים: מומלץ לייצר כמה לוגואים מוגמרים וריאציות שונות שאתה אוהב לפני שתסיים את החלטתך.


09. קבל החלטה סופית לגבי עיצוב הלוגו שלך

ו-Et voilà! עכשיו שיש לך אפשרויות שאתה מרוצה מהן, הגיע הזמן לקבל החלטה סופית. למרות שזה הלוגו שלך ויש לך את האמירה האחרונה, מומלץ להציג את העיצובים שלך בפני עמיתים, חברים או בני משפחה מהימנים כדי לראות את תגובתם.


אם אתה פעיל ברשתות החברתיות, תוכל לקבל משוב עוד יותר על ידי סקירת הקהל שלך. נסה לפרסם אפשרויות בפיד שלך ובקש מהעוקבים להצביע על התוצאות. לא רק שזו דרך נהדרת לראות כיצד מגיב הציבור, זוהי טקטיקה שיווקית חכמה שבהחלט תבנה הייפ סביב הזהות הוויזואלית החדשה שלך.


לאחר שתקבל את כל המשוב הזה, תוכל לקחת אותו או להשאיר אותו. רק זכור כי אנשים אלה מייצגים את הקהל האידיאלי שלך, כך שיהיה מעניין (שלא לדבר על ערך) לשמוע את הערותיהם לפני שתעשה הסכמה.

10. השתמשו בלוגו שעיצבתם

יש לך לוגו שאתה אוהב - עכשיו הגיע הזמן להוציא אותו לאור. התחל בהורדת קבצי תמונות באיכות גבוהה של הלוגו שלך. קבצי PNG ו- JPG יעבדו היטב באתר וברשתות החברתיות. קובץ וקטורי (SVG או PDF) יאפשר הרחבה גבוהה יותר - מה שמבטיח את איכות התמונה של הלוגו שלך בכל גודל ובכל חומרים מודפסים.


לאחר הורדת קבצי הלוגו שלך, הגיע הזמן להחתים אותו על כל נכסי השיווק של המותג שלך. זה כולל את האתר שלך, כרטיסי ביקור, חומר אריזה וכל דבר אחר שאתה רוצה שיהיה לך ממותג. אם הלוגו שלך מורכב בחלק מהמיקומים האלה, תוכל ליצור לוגו משתנה פשוט יותר כדי להתאים אותו.


בהצלחה! :)

ביבליוגרפיה:


מעוניינים בעיצוב לוגו יוקרתי? אלגנטי? קלאסי? צרו איתנו קשר!

לין בניית אתרים עזרה לבעלי עסקים לחסוך למעלה ממיליון שקלים בבניית אתרים.

לין מציעה בניית אתר ב-1,000 ש"ח ובניית חנות אינטרנטית ב-1,500 ש"ח כולל מע"מ.

*המחירים לא כוללים דומיין ואחסון, אך נעזור לכם ברכישתם.

בניית אתרים ועוד דברים מעניינים בבלוג של לין

הצהרה

כל הכתוב אינו מהווה ייעוץ כזה או אחר. 
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי גורם מוסמך כזה או אחר, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם גורם מו
סמך בטרם נקיטת כל פעולה כזו או אחרת. 
כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש
 בלבד. חלק מהתוכן המופיע בבלוג זה נכתב על ידי צדדים שלישיים ועל ידי בינה מלאכותית (AI), וללין בניית אתרים אין אחריות כלשהי על תוכן זה.
לין בניית אתרים לא תהיה אחראית לכל נזק או פגיעה כלשהם, מכל סוג או צורה, שייגרמו למשתמש ו/או ליישות כזו או אחרת כתוצאה מהסתמכות ו/או שימוש בתוכן.
על כן, למשתמש או למי מטעמו לא תהיה כל טענה לגבי התוכן המפורסם באתר זה.

bottom of page